Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330xda vika haku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Linne
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 47
    • Snappertuna

    #16
    en tiedä sitten mutta sitä ennemän mitä tutkin sitä ennemän mä vaan epäilen että suuttimet joudun tässä vaihtaa... Ensi viikolla käyn testaaman kaikki suuttimet paikallisessa diesel pajassa täällä, Raaseporissa.
    http://www.musta-surma.com

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #17
      Originally posted by Linne View Post
      Että muuta ei juurikkaan voitu tehdä kun oli jo aikaisemmin hyvin ohjelmoitu
      Mitä hyvää rail-paineen nostossa on, no saahan sillä paukkuja mutta ei paikat kestä... Suuttimien korjausarvot voi testata myös testerillä, joka löytyy lähes joka kylältä.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Linne
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 47
        • Snappertuna

        #18
        Originally posted by jsr85 View Post
        Mitä hyvää rail-paineen nostossa on, no saahan sillä paukkuja mutta ei paikat kestä... Suuttimien korjausarvot voi testata myös testerillä, joka löytyy lähes joka kylältä.
        En tiedä mutta se on nostettu sitten ilmeisesti monta vuotta sitten koska edellinen omistaja ei ohjelmoinnista ollut tietoinen ja hänelle tä auto tuli vuonna 2008, sekä että siinä on joku raja myös kuinka paljon sitä railin paine voi nosta just sen takia ettei rikkoo mitään.

        Tänään auto taas jäi. Piti tulla töihin iltavuoroon kello 13 käynistin auto eka kerta tänään ja silloin en tarvinut edes sahaa mitään vaan se käynistyi samalla kun väänsin avaimesta, kävin hakemaan työkaveri ja jatkettiin matka tammisaaren päin ajettiin noin 20km ennen kun meidän piti pysäyhtä ja käydä kaupassa nopeasti ja siinä ei enää käynistänyt parkki paikkalla!

        Tuntuu aivan siltä kyllä että taas joku/jotkut suuttimet on täysin auki jumittanut...
        http://www.musta-surma.com

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Mikä VM? Satunnaiset käynnistysongelmat ja "rail pressure low" ym. voi johtua myös paineenkorotuspumpusta jos sellainen autossa on ja suuttimien korjausarvot/ohivuoto on normaali. Molemmat helppo ja nopea tarkistaa.

          Vaihda se filtteri takas orkkikseen ja katti paikalleen, nuo dieselit ei ilmamäärän puutteesta kärsi. Ainoa mitä noilla voi saada on ongelmia.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Linne
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 47
            • Snappertuna

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Mikä VM? Satunnaiset käynnistysongelmat ja "rail pressure low" ym. voi johtua myös paineenkorotuspumpusta jos sellainen autossa on ja suuttimien korjausarvot/ohivuoto on normaali. Molemmat helppo ja nopea tarkistaa.

            Vaihda se filtteri takas orkkikseen ja katti paikalleen, nuo dieselit ei ilmamäärän puutteesta kärsi. Ainoa mitä noilla voi saada on ongelmia.
            Ei kärsikään jos alkuperäisenä pitää. Nyt on kysestä ohjelman muutoksesta missä tarkoitus otta irti hieman ennemän tehoa, ja hengitys on se ensimmäinen joka tule vastaan ja ensimmäinen katalysaattori toimii silloin kuristimena ja aiheuttaa liika pakopaineet.
            Sen jälken pitäis vaihtaa isommat suuttimet ja isompi turbo, mutta nyt pitäis löytää vikaa että minkä takia mun auto ei toimii tällä virityksellä kun moni muu samanlaisia on toiminut samalla osilla jopa moni omasta tuttuista joka ajaa samoilla virityksillä samalaisilla E46sia

            Mulla on vuosmalli 2002 moottori on M57 D3D 135kw

            Eli näitä ongelmia ei ole ilmenyt näillä virityksillä mulle aikaisemmin, jos jonkulle on niin please ilmoita mikä on ollut vikana. Kaikki muuta on turha
            Last edited by Linne; 19-08-2010, 18:30.
            http://www.musta-surma.com

            Comment

            • Metalgod
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 201
              • Helsinki

              #21
              Polttoaineen siirtopumppu paskana...
              -530dA 600 Nm
              - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

              Comment

              • Linne
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 47
                • Snappertuna

                #22
                Originally posted by Metalgod View Post
                Polttoaineen siirtopumppu paskana...
                Miten se sitten on kun auto toimi muuten normaalisti jos saa käyntiin vaan ja ihan kylmänä se aina käynistyy?

                Se on ainoastaan jos on ajettu lämmin ensiksi niin sitten se ei toista kerta käynistyy kunnes on saatu seisoa 10 tunti vähintään.

                Eikö pitäis huomata ajon aikana jos siirtopumppu olis paskana?
                http://www.musta-surma.com

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Linne View Post
                  Eikö pitäis huomata ajon aikana jos siirtopumppu olis paskana?
                  Ei sitä huomaa ajon aikana. Mulla ei ollut mitään oireita aiemmin ja yhtäkkiä 60km ajon jälkeen sammutettuani koneen ei 5min päästä lähtenyt käymään. Syynä siirtopumppu.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Linne
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 47
                    • Snappertuna

                    #24
                    Minkä hintainen siirtopumppu sitten on vai onko se jotain mitä voi korjata? missä sijoitettu?
                    Kun olen ruotsinkielinen niin tä on vähän epävarma että onko siirtopumppu tavallinen pa-pumppu vai onko se, sen mikä diesel moottoreissa on syöttö pumppu?
                    Ja miten sitten on kun mun auto käynistyy heti kun se on tarpeksi kylmä taas?
                    Last edited by Linne; 19-08-2010, 21:50.
                    http://www.musta-surma.com

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17529
                      • Turku

                      #25
                      Ei voi/kannata korjata. Muistaakseni siirtopumppu maksoi merkkiliikkeessä n.250€. Koko lasku oli runsas 500€...

                      Edit: Pumppu sijaitsee muistaakseni kuljettajan penkin alla alustassa.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Linne
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 47
                        • Snappertuna

                        #26
                        ok nyt muuten auto käynistyi taas normaalisti kun tulin töistä kello 23:15 ja ajoin sillä noin 45km ja polkasin aika reippaasti nyt kun kerran sai käyntiin, ja nyt kokeilin sammuta auto ja käynistä uudelleen monta kerta ja käynistää normaalisti vielä, vähän outo homma kyllä
                        http://www.musta-surma.com

                        Comment

                        • Linne
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 47
                          • Snappertuna

                          #27
                          Kyllä mun autossa on jotain nyt mitä kummittelee!

                          Tänään taas lähti käyntiin kylmänä ja ajoin noin 40km, ja sammutin sen jälkeen töissä ja käynistyi uudestaan taas ihan hyvin, ainoastaan pitkähkö sahausaika, mutta radiota ei saa millään käyntiin...laitettiin eilen pois päältä kun yritettiin saada auto käyntiin säästääkseen akku virtaa/jännitettä. Tuskin radio ongelma käynistykseen liittyy mutta kiva lisämauste ongelmille...
                          myös joskus pientä kierrosten heittelyä 2000 kohdalla ja tehohävikki mutta vain kun käyttää vakionopeuden säädintä. siis nämä ongelmat tulleet samoihin aikoihin :( Radionäyttö 16:9 navi.
                          http://www.musta-surma.com

                          Comment

                          • Linne
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2003
                            • 47
                            • Snappertuna

                            #28
                            Nyt kävin äsken kokeilemaan käynistää auton ja ei käynistänyt ei millään, otin ihan piruttain akku napa irti noin 10sekka ja laitoin takaisin ja silloin auto käynityi taas sen jälken, ja nyt radiokin toimii normaalisti. Että mikä voi nyt olla homman nimi? tuleeko jonkinlainen vikakoodi tai hälytys päällä ajon aikana mikä sitten aiheuttaa että ei antaa uudestaan käynistää, ja liittyykö nyt se akkun irrottaminen tähän?
                            http://www.musta-surma.com

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #29
                              Silloin kun se ei lähde käyntiin niin koputtele vaikka vasaralla auton pohjaan kuskin penkin kohdalta ja samalla starttaat! Mulla oli aikanaan samaa vaivaa ja koputtelulla sain auton käymään ja viaksi paljastui em. tekniikalla siirtopumppu. Koputtelu sai sen käymään, mutta käyntiääni oli pumpussa sellainen, että meneekö jumiin vai eikö mene!!
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Linne
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2003
                                • 47
                                • Snappertuna

                                #30
                                Kävin taas kokeilemaan ja sama juttu oli ei millään meinanut käynistää, otin taas maadoitus johto irti akusta ja laitoin takaisin niin käyntiin lähti... Voiko se edelleen olla siirtopumppu?
                                http://www.musta-surma.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎