Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330xda vika haku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Linne
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 47
    • Snappertuna

    #31
    Onko jonkulla mitään fakta tähän asiaan, miks auto tekee niin että kun se ei halua käynistää niin naputtelin kyllä sitä siirtopumppu eikä tehonut millään,
    mutta akku kaapeli irti minus navasta ja takaisin niin silloin auto käynistyy jonkinverran sahaamisen jälkeen?

    Voiko se olla näin että joku suutin vuotaa ja irroittamalla akku niin se häivy se vikakoodi että paine on lian alhalla sitten se antaa käynistyä? sitten se on vain satunanen asia että sattuiko jäädä vuotamaan vai sulkiiko suuttimet kunnolla että seurava käynistys joko onnistuu tai ei että se olis vain sattuma miten siinä käy käynistäessä?

    Ymmärsin että se common rail pumppu sulkeutuu ittestään tiettyssä ajassa jos paine ei nousee tarpeksi eli silloin se antaa vika koodin joka aiheuttaa että se ei antaa käynitstää?
    Mutta edelleen auto käynistyy jos irrottaa akku välillä?

    Vai olisko niin että auto on vain 30 vuotta lian uusi ja 2 sylenteri lian vähän?
    http://www.musta-surma.com

    Comment

    • Linne
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 47
      • Snappertuna

      #32
      Nyt auto on taas seis parkkipaikalla mutta tä kerta ei enää auttanut irrota maadoitus kaapeli ja laitta takaisin.
      Saa nähdä jos käynistyy kun lähen töihin tossa 22 aikoina tänään.
      kaikki pumpput kyllä käynistyy ja suhisee niin kun pitäis!
      http://www.musta-surma.com

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #33
        Originally posted by Laku View Post
        Ei voi/kannata korjata. Muistaakseni siirtopumppu maksoi merkkiliikkeessä n.250€. Koko lasku oli runsas 500€...

        Edit: Pumppu sijaitsee muistaakseni kuljettajan penkin alla alustassa.
        ??? 500... Pumpun vaihtoonhan menee kokonaista puoli tuntia vaikka kadulla tekisi.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #34
          Originally posted by Linne View Post
          Voiko se olla näin että joku suutin vuotaa ja irroittamalla akku niin se häivy se vikakoodi että paine on lian alhalla sitten se antaa käynistyä?
          Ei vikakoodilla ole merkitystä siihen käynnistyykö auto.
          Luultavasti siirtopumpussa on vikaa.
          Kuinka paljon tankissa on polttoainetta?
          Jos tankki on lähes tyhjä voi vika olla myös tankin pumpussa.

          Den startar liknande om den är felkod i motoren eller nej.
          Trorligtvis i överförign pumpen har fel.
          Hur mycket bränsle är i tanken?
          Om tanken är nästan tomt kan pumpen i tanken har fel.
          Last edited by WSE1; 22-08-2010, 00:22.

          Comment

          • Linne
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 47
            • Snappertuna

            #35
            Se on puol tankki suunnilleen, tilaan heti maanantaina uusi siirtopumppu ja samalla vaihdan myös nokkaakseli anturi, suttimet myös testataan maanantaina.

            Joko näillä korjauksilla saadan asiat kuntoon tai sitten ollaan vaan sulkenut niitä pois vika listasta
            http://www.musta-surma.com

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              #36
              Originally posted by WSE1 View Post
              ??? 500... Pumpun vaihtoonhan menee kokonaista puoli tuntia vaikka kadulla tekisi.
              Niin no... Auto hajosi Keravan Autosalpan pihalla (onneksi) ja ei oikein ollut vaihtoehtoja... Vikakoodinluku oli jotain 70€...
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Linne
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 47
                • Snappertuna

                #37
                Originally posted by Laku View Post
                Niin no... Auto hajosi Keravan Autosalpan pihalla (onneksi) ja ei oikein ollut vaihtoehtoja... Vikakoodinluku oli jotain 70€...
                Jo onneks on kavereita jotka voivat auttaa tommosissa jutuissa, en kyllä maksais penniäkään vikakoodinlulusta...
                http://www.musta-surma.com

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by Linne View Post
                  Jo onneks on kavereita jotka voivat auttaa tommosissa jutuissa, en kyllä maksais penniäkään vikakoodinlulusta...
                  En mäkään normisti käyttäisi merkkiliikettä ko. puuhaan, mutta kuten sanottua, olin pakkoraossa: Merkkiliikehän ei tee mitään ilman vikakoodinlukua ja ko. tapauksessa se oli kyllä perusteltua. Btw. sain kyllä jotain "alennusta" vikakoodinluvusta .
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Linne
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 47
                    • Snappertuna

                    #39
                    Originally posted by Laku View Post
                    En mäkään normisti käyttäisi merkkiliikettä ko. puuhaan, mutta kuten sanottua, olin pakkoraossa: Merkkiliikehän ei tee mitään ilman vikakoodinlukua ja ko. tapauksessa se oli kyllä perusteltua. Btw. sain kyllä jotain "alennusta" vikakoodinluvusta .
                    Ok, no hyvä että sait alennusta ainakin

                    Nyt olen itse melkein ratkaissut ongelman, ostin turhaan tänään uuden akkun kun hoxasin että auto käynistyy jos saan apuvirta vaikka se muuten pyörittää vaikka kuinka hyvin, mutta yks vara akku starttikaapeleilla kinni riitti että se antoi sen verran ennemmän kierroksia käynistäeessä että pa-paine kasvoi tarpeeksi. Ei kuitenkaan riittänyt vain akkun vaihto vai edelleen tarvi se lisä akku.

                    Oli yks suutin jossa oli aika kova ohivuoto ja vähänkin riittää ettei antaa käynistää, ja huomenna saan sen vaihdettu heti kun se saapu se suutin.
                    Toivotaan nyt että siinä oli se vika.
                    Vaihdan myöhemmin myös kaikki suuttimet kerrallaan mutta tä yks maksaa 340€ joten on nyt vaan pakko ruveta metsästää suuttimia, jos vaikka löytyis 535d suuttimia.
                    Joka tapauksessa joudun varmaan ulkomailta hankia, ei tommosia osia ole kun ehdoton maximi 1000€ arvoisia kaikista kuudesta.
                    http://www.musta-surma.com

                    Comment

                    • Linne
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 47
                      • Snappertuna

                      #40
                      Tämä on nyt sitten selvitetty, vika oli yksi suutin jossa oli ohivuoto, nyt auto käy kun unelma taas kunnes seurava suutin menee ellei keren hankia loput suuuttimista myös uusia!
                      http://www.musta-surma.com

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎