Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ja E46 M3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    E39 M5 ja E46 M3

    En tiedä tuliko oikeaan osioon tämä viesti, mutta...

    Mistä johtuu, että esim. vuoden 2000 M5 on käytettynä paljon halvempi kuin saman vuoden M3.

    Teknikkako syynä ?

    Tuli vain mieleen kun kumpaakin autoa olen katsonut ostomielessä.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #2
    :think :think Tämä menee samaan sarjaan kysymyksiä, että miksi E39 528 on halvempi kuin E36 328 tms vastaavat.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      Jostain syystä 7-sarjan BMW:n arvo laskee nopeammin, kuin 5-sarjan BMW:n ja taas 3-sarjalainen usein säilyttää parhaiten arvonsa. Uutena autojen hinnoissa on paljon eroa, 3-sarjalaisen ollessa kaikista edullisin. Käytettynä hintaerot tasaantuvat ja joissakin malleissa 3-sarjalainen on jopa kallein!

      Tiedustelemiesi E46 M3 ja E39 M5 mallien kanssa E46 M3 on onnistunut säilyttämään arvonsa paremmin, vaikka E39 M5 oli aikoinaan uutena kalliimpi. Mitään teknistä syytä asialle ei ole olemassa.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17508
        • Turku

        #4
        Originally posted by Juhis View Post
        Jostain syystä 7-sarjan BMW:n arvo laskee nopeammin, kuin 5-sarjan BMW:n ja taas 3-sarjalainen usein säilyttää parhaiten arvonsa. Uutena autojen hinnoissa on paljon eroa, 3-sarjalaisen ollessa kaikista edullisin. Käytettynä hintaerot tasaantuvat ja joissakin malleissa 3-sarjalainen on jopa kallein!

        Tiedustelemiesi E46 M3 ja E39 M5 mallien kanssa E46 M3 on onnistunut säilyttämään arvonsa paremmin, vaikka E39 M5 oli aikoinaan uutena kalliimpi. Mitään teknistä syytä asialle ei ole olemassa.
        Saman asian huomasin Mersuissa jo 20-vuotiaana, josta syystä silloin ajoin MB:n lippulaivoilla, vaikka olin vielä lippalakkipoikaiässä . Nykyään - tyhmä kun olen - olen päätynyt huonoon kyytiin E46, jossa siinäkin tuntuu hinta romahtaneen...
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by jonne View Post
          En tiedä tuliko oikeaan osioon tämä viesti, mutta...

          Mistä johtuu, että esim. vuoden 2000 M5 on käytettynä paljon halvempi kuin saman vuoden M3.

          Teknikkako syynä ?

          Tuli vain mieleen kun kumpaakin autoa olen katsonut ostomielessä.
          Mutta ainahan kalliimpi ei ole parempi Ja kuten Juhis sanoi, 3-sarja jostain syystä säilyttää hintansa(tai ainakin hintapyyntönsä) paremmin.
          M550d

          Comment

          • IIIolut
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 382
            • Mikkeli

            #6
            Jos vertaa E39 M5 2001-> facelift malleja saman vuoden M3 malleihin on hinnassa mielestäni aika pieni ero. Se on kyllä tullut huomattua, että M3 säilyttää arvonsa paremmin.

            Hinta kyllä hyppää jonkin verran pre-facelift mallin ja facelift M5:sen välillä.
            Last edited by IIIolut; 23-08-2010, 21:31.
            E61 ///M5 -07
            F15 X5 40e ///M-Sport -16

            Ex. E39 ///M5 -01
            -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by Laku View Post
              Nykyään - tyhmä kun olen - olen päätynyt huonoon kyytiin E46, jossa siinäkin tuntuu hinta romahtaneen...
              Jätä se tänne ja ota seiska tilalle... enköhän minä saa sen nelikutosenkin jollekin myytyä

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7511
                • Kotona

                #8
                E39 tuli aikaisemmin markkinoille ja näyttää luonnollisesti wanhemmalta kuin E46. Vaikka olisi miten faceliftattu.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                -

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by IIIolut View Post
                  Jos vertaa E39 M5 2001-> facelift malleja saman vuoden M3 malleihin on hinnassa mielestäni aika pieni ero. Se on kyllä tullut huomattua, että M3 säilyttää arvonsa paremmin.
                  M sarjan ostaja hakee ensisijaisesti sporttista autoa joten tässä 3 sarja tarjoaa "enemmän" kuin hieman perheautomainen viitossarja joka ei näinollen ole tyypilliselle m sarjan ostajalle yhtä haluttu, tämä haluttavuus taas määrittää käytettyjen kaupassa pitkälti hinnan, ja tietysti tarjonta. On mahdollista että perheellisen "kompromissi" sportteja Mvitosia on uutena myyty enemmän kuin M3 malleja jolloin myös M5 tarjonta on suurempi kuin M3 mallien. Käytetyistä seiskoista taas on tarjontaa enempi kuin on ostajia, koska moni varsinkin kaupungeissa mieltää mallin liian suureksi ja hankkii ennemmin viitossarjan. Diesel seiskoja on taas niin vähän että ne pitävät hintansa melkoisen hyvin.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Jätä se tänne ja ota seiska tilalle... enköhän minä saa sen nelikutosenkin jollekin myytyä
                    Ei kärsi, kun on tänä vuonna siihen niin paljon rahaa hakattu ja jos yksi huithapeli saisi sen huomenna kuntoonkin .

                    Edit: Tälle forumille sitä ei ainakaan kannata tarjota myyntiin, kun ei ole aito m-sport
                    Last edited by Laku; 23-08-2010, 23:17.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Originally posted by Zeta View Post
                      E39 tuli aikaisemmin markkinoille ja näyttää luonnollisesti wanhemmalta kuin E46. Vaikka olisi miten faceliftattu.
                      No kyllä ei prefacelift e46 näytä pätkääkään kolmeysiä nuoremmalta. Vaikka myöhemmin ilmestyikin.
                      M550d

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Area 03

                        #12
                        Originally posted by jumbo View Post
                        No kyllä ei prefacelift e46 näytä pätkääkään kolmeysiä nuoremmalta. Vaikka myöhemmin ilmestyikin.
                        Onko E46 tullut mitään "prefaceliftiä"? Eikö siitä tullut suoraan facelift -03

                        Itseni mielestä E46 on huomattavasti nuoremman näköinen vs. E39
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Originally posted by b mutteri kasa View Post
                          Onko E46 tullut mitään "prefaceliftiä"? Eikö siitä tullut suoraan facelift -03

                          Itseni mielestä E46 on huomattavasti nuoremman näköinen vs. E39
                          Tarkoitukseni oli yön pimeinä tunteina kirjoittaa/tarkoittaa ei facelift mallia, kuten tämä Joka mielestäni näyttää e39:sin kanssa aika samanikäiseltä.
                          M550d

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7511
                            • Kotona

                            #14
                            Originally posted by jumbo View Post
                            No kyllä ei prefacelift e46 näytä pätkääkään kolmeysiä nuoremmalta. Vaikka myöhemmin ilmestyikin.
                            No kyllä ainakin meikäläisen silmään näyttää. E39 on iso kantikas laatikko verrattuna E46 sulavempiin linjoihin. Mielestäni suurin ero tuleekin sivustapäin katsottuna, eikä edestä.

                            Makuasioita, joten en ala kiistelemään.
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            -

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11680
                              • Kouvola

                              #15
                              Empä ainakaan itse jaksa mennä valittamaan, jos E39 M5:n saa lähes samaan hintaan mitä jonkun perusmallisen E46:n. Hinta/laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan E39 M5:ssa ja ne pyörii tällä hetkellä niissä hinnoissa, että niissä on autoa monin verroin enemmän mitä hinta antaa ymmärtää. Jos rahasta ei ole kiinni, niin käy koeajamassa molemmat vaihtoehdot ja tee sen jälkeen omat päätelmät. Molemmat on varmasti yksiä hauskimpia M-sarjalaisia ikinä.

                              Monilla muilla automerkeillä on täysin vastaava tilanne käytettyjen markkinoilla, että isompien mallisarjojen hinnat tippuu nopeammin mitä pienempien mallisarjojen. Sama tilanne mallisarjan sisällä eli pienempi moottoriset mallit pitää paremmin arvonsa mitä isolla moottorilla varustetut. Nyt vielä kun pyritään rankaisemaan suuripäästöisiä autoja, niin tilanne tulee kärjistymään entisestään.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎