Foorumilla näytti olevan jonkun verran juttua caster/camber säädöistä, mutta kirjoittelen nyt kuitenkin tästä caster ongelmasta.
Autona E46 320d sedan 18" 225/40 renkailla, vakio alustalla. Käväisin nelipyörä suuntauksessa ja muuten kaikki kulmat tehdastoleranssien sisällä, paitsi etu pyörien casterit. Sallitut toleranssit muistaakseni 5,30`+/-30` ja mittauksessa todetut vasen pyörä 4,10`ja oikea 4,50`.
Eli käsittääkseni pyöriä pitäisi saada siirrettyä etiäpäin n. asteen verran.
Onko kellään tieoa paljonko tämä aste on mm:ssä, suurin piirtein?
Foorumia on tullu kahlattua ja autoa ihmeteltyä niin Casterille ei ilmeisesti ole tehdas säätöä.
Kuinka nämä casterit nyt saisi kohdilleen? Ilmeisesti iskarin yläpäähän tulevat camber/caster levyt olisi kai yksi vaihtoehto.
Sellainenkin kävi mielessä, jos suurentaisi alatukivarren takimmaisen puslan kiinnikken (valumöltti) reikiä jolloin saisi vähän casteria lisää. Mutta mitä katsastusetä sanoo tällaisesta säätöjen teosta?
Onko jotain muita konsteja olemassa?
Kiitos!
Autona E46 320d sedan 18" 225/40 renkailla, vakio alustalla. Käväisin nelipyörä suuntauksessa ja muuten kaikki kulmat tehdastoleranssien sisällä, paitsi etu pyörien casterit. Sallitut toleranssit muistaakseni 5,30`+/-30` ja mittauksessa todetut vasen pyörä 4,10`ja oikea 4,50`.
Eli käsittääkseni pyöriä pitäisi saada siirrettyä etiäpäin n. asteen verran.
Onko kellään tieoa paljonko tämä aste on mm:ssä, suurin piirtein?
Foorumia on tullu kahlattua ja autoa ihmeteltyä niin Casterille ei ilmeisesti ole tehdas säätöä.
Kuinka nämä casterit nyt saisi kohdilleen? Ilmeisesti iskarin yläpäähän tulevat camber/caster levyt olisi kai yksi vaihtoehto.
Sellainenkin kävi mielessä, jos suurentaisi alatukivarren takimmaisen puslan kiinnikken (valumöltti) reikiä jolloin saisi vähän casteria lisää. Mutta mitä katsastusetä sanoo tällaisesta säätöjen teosta?
Onko jotain muita konsteja olemassa?
Kiitos!
Comment