Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318i N42 käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Broccoli
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 10

    E46 318i N42 käynnistyy huonosti

    E46 318i N42 käynnistyy huonosti.
    Moottori kuulostaa siltä, että lähtee kolmella käyntiin, mutta kun saa kierroksia ongelma poistuu. Ongelma ilmenee lähinnä kylmä käynnistyksissä.
    Vikakoodit luettu, ei vikakoodeja.
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Näissä on ollut vikoja puolissa joita on vaihdettu takuuseenkin paljon, joten jos ei vikakoodeja ole niin pitäisi livedatalla katsoa vian päällä ollessa jos jotain vaikka paljastuisi.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Broccoli
      Newbiemmer
      • Jun 2006
      • 10

      #3
      Kaikki puolat vaihdettu n. vuosi sitten (alkoi pätkimään ja moottori valo syttyi).
      Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ½v sitten (jätti tielle).
      Nokka-akselien asentotunnistimet vaihdettu 2kk sitten.

      Aamuisin kylmänä ilmenee tämä traktorihenkinen ääni, mutta kun
      saa kierroksia ei mitään ongelmaa. Liittyy jotenkin kylmäkäynnistykseen...

      Comment

      • jube9
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 78
        • Turku

        #4
        Jakopää tullut tiensä päähän, ketju löysällä?

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          Samaa vaivaa iS:n (M44) kanssa. Taitaa olla pitkälti samansukuiset koneet... Mullakin alkaa olla vaihdettuja osia aika paljon. Silti vika on ja pysyy. Puolat on vaihdettu, tulpat, koneen maajohto, jarrutehostimen letkun päässä imusarjassa oleva kalvoventtiili, bensansuodatin, nokka-akselin asentotunnistin, lambda jne... Noiden seurauksena hyvin kaupunkipainotteisessa ajossa menee 7,4-7,8/100km. Ennen meni 9,5L/100km, että sikäli ei oo osien vaihto menny hukkaan. Varsinkin lambdan ja puolien vaihdon jälkeen kulutus tippui todella paljon.


          Tarttis testata vuotaako joku suutin, niin että se kastelis yhden pytyn ja käynnistyis sitten huonosti. En oikein keksi enää muutakaan. Heti kun on ajanut 100m toimii normaalisti. Välillä tosin käy tyjäkäyntiä vähän raskaan oloiseti ja vaihdekeppiin tuntee pientä tärinää. Päästöistä menee läpi pikku rääkillä. Voisko se ketju tosiaan olla venähtänyt sen verran että molemmat nokat olisivat sopivasti pielessä... Ei kai sekään mahdotonta ole, mutta pirun epätodennäköisenä mä kyllä pidän sitä. Eikös noissa ole vielä tuplaketju.

          Suuttimet saa testattua pakokaasuanalysaattorilla seuraavalla tavalla:

          1. Ajetaan auto lämpimäksi.
          2. irroitetaan sen verran osia, että saadaan analysaattorin putki imusarjaan.
          3. Kun kone on sammutettu ja letku imusarjassa, katsellaan alkaako palamattomat hiilivedyt nousta pikkuhiljaa taivaisiin. Takuulla alkaa jos suutin vuotaa.

          Vois noi suuttimet mutenkin käydä pesettämässä ja testauttaa, ennen kuin nakkaan läppärungot autoon...
          Last edited by Juppe; 09-09-2010, 23:18.

          Comment

          • them
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 32
            • Pori

            #6
            kuulostaa pahasti tutulta jutulta

            Originally posted by Broccoli View Post
            Kaikki puolat vaihdettu n. vuosi sitten (alkoi pätkimään ja moottori valo syttyi).
            Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ½v sitten (jätti tielle).
            Nokka-akselien asentotunnistimet vaihdettu 2kk sitten.

            Aamuisin kylmänä ilmenee tämä traktorihenkinen ääni, mutta kun
            saa kierroksia ei mitään ongelmaa. Liittyy jotenkin kylmäkäynnistykseen...
            jos ei ole ketjunkiristintä vaihdettu niin vaihda äkkiä, minulla ketju hyppäsi ja loppu on historiaa, kuten autokin...
            EX e46 316 sedan -03

            Comment

            • Mr. Kennedy
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 47
              • Kajaani

              #7
              Samaa tekee täällä kylmänä. Yön seisomisen jälkeen kun käynnistää niin hyvin vaivalloisesti tuntuu starttaavan, mutta kun kone pääsee käymään yli 1000 kierroksen niin häviää outokäynti. Lämpimänä startatessa ei niin minkäänlaista ongelmaa... Pitäis saada vika selville ennen talvea, koska sillon se todennäkösesti leviää viimestään kun tulee enemmän kylmäkäynnistyksiä.
              ex: E46 316i -03, A6 2.0 TDI -07, E90 330xdA -08
              nyx: E61 530xiA -08

              KARJALA CONNECTION

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Ei leviä Vaatii vaan vähän enemän käyttöä ennen kuin tasaantuu.

                Comment

                • Broccoli
                  Newbiemmer
                  • Jun 2006
                  • 10

                  #9
                  Kuinka iso homma on ketjunkiristimen vaihto?
                  Kannattaako suosiolla viedä huoltoon?

                  Ainiin, autolla ajettu 138tkm. Meneekö nämä jakopään osat jo näillä kilometreillä?

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    No en kyllä usko että olisi loppu, mutta tuon kiristimen männän ja jousen vaihto on ehkä 2min homma. Pultti auki, jousi ja mäntä ulos, uudet sisään ja pultti kii. Kyllä se ketju pientä räpsytystä pitäisi jo se olisi löysällä. Osatkaan ei montaa euroa kustanna.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Aikalailla noilla kilometreillä alkaa jako hyppimään jo..
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Broccoli
                        Newbiemmer
                        • Jun 2006
                        • 10

                        #12
                        Täytyy vaihtaa toi kiristin. Missä se sijaitsee?

                        Pitää varmaan seuraavaks ostaa joku japanilainen....menee hermot tämän kanssa
                        Last edited by Broccoli; 10-09-2010, 23:08.

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          Aikalailla noilla kilometreillä alkaa jako hyppimään jo..
                          Oikeestikko? Legendaarista laatua... Omatkin käyntiurheet ovat kyllä sellaiset, jotka voisivat aiheutua pikkasen pielessä olevasta jaosta. Vääntää alhaalta liiankin hyvin , mutta käy joutokäyntiä vähän ontuen. Toisaalta piikin verran pielessä oleva jako ei oo kyllä enää hieman pielessä... Täytyy varmaan tuohon M44 pannuunkin hakea se jousi ja kiristin. Onko tää sitten tuttua kauraa myös M42 koneissa? Toi m44 kun on vähän tommonen välimallin sekasikiö...

                          Comment

                          • Broccoli
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 10

                            #14
                            Osanumero 7:

                            Comment

                            • rioj
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 47
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Moro

                              Tuossahan se on osa no. 7.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎