Hinta taaloissa näytti olevan 42USD. Maksaa varmaan saman verran euroissa, että tuskinpa kannattaa tarvikkeena etsiä. Tuskin edes löytyy tarvikeosaa...
Hinta taaloissa näytti olevan 42USD. Maksaa varmaan saman verran euroissa, että tuskinpa kannattaa tarvikkeena etsiä. Tuskin edes löytyy tarvikeosaa...
Hinta taaloissa näytti olevan 42USD. Maksaa varmaan saman verran euroissa, että tuskinpa kannattaa tarvikkeena etsiä. Tuskin edes löytyy tarvikeosaa...
N42 koneisiin on tehtaan pyynnöstä vaihdettu uusia ketjunkiristimiä. Alkuperäinen ketjunkiristin käy liian lyhyeksi ja siitä loppuu kiristysvara. Uusi kiristin on pidempi. Vanhan ja uuden kiristimen eroa ei huomaa ulkopuolisesti.
Omakin N42 kärsii hieman traktorimaisesta käynnistyksestä ja kolme kertaa ääni muistuttanut kuolemaa. Tarkoitus olisi ensi viikolla verrata nykyistä kiristintä uuteen.
BMW ohjeen mukaan tarvittavia esivalmisteluja ennen jakoketjun vaihtoa.
Remove intake filter housing with air-mass flow sensor.
Remove ignition coils.
Remove all spark plugs.
Remove cylinder head cover.
Remove positioning motor for eccentric shaft.
Remove alternator drive belt.
Remove vibration damper.
Remove both solenoid valves.
Secure engine in installation position.
Lower front axle support.
Remove oil sump. After removing oil sump, provisionally reinstall front axle support and remove special tool for securing engine in installation position.
Vanos-koneet oireilevat kun vanoksen solenoidien o-renkaat kovettuvat. Vaikuttaako N42 solenoidin o-renkaat käyntiin? Ovat ainakin helpot vaihtaa.
Jatketaas tätä ketjua kysymällä mitä tapahtuu JOS ketju hyppää pois paikaltaan muutaman hampaan??
Oma auto 318i 2.0 valvetronic vm 2002, aj 136tkm. Keskiviikkona käynnistäessä autoa ei meinannut startata ja kun starttasi kävi kuin traktori ja tehot täysin poissa. Auto hinurilla merkkiliikkeeseen josta oli tullut 2pv sitten laturin vaihdosta. Epäilevät nyt että ketju olisi hypännyt muutaman rattaan.
Mitä tuhoa se voi aiheuttaa? Laturin vaihdon yhteydessä jakoketju vielä kiristettiin ja nyt herääkin kysymys että onko se voinut jotenkin vaikuttaa asiaan kun vastaavaa ongelmaa ei ole ennen ollut ja kone ei ole ikinä pitänyt minkäänlaisia sivuääniä??
Jatketaas tätä ketjua kysymällä mitä tapahtuu JOS ketju hyppää pois paikaltaan muutaman hampaan??
Oma auto 318i 2.0 valvetronic vm 2002, aj 136tkm. Keskiviikkona käynnistäessä autoa ei meinannut startata ja kun starttasi kävi kuin traktori ja tehot täysin poissa. Auto hinurilla merkkiliikkeeseen josta oli tullut 2pv sitten laturin vaihdosta. Epäilevät nyt että ketju olisi hypännyt muutaman rattaan.
Mitä tuhoa se voi aiheuttaa? Laturin vaihdon yhteydessä jakoketju vielä kiristettiin ja nyt herääkin kysymys että onko se voinut jotenkin vaikuttaa asiaan kun vastaavaa ongelmaa ei ole ennen ollut ja kone ei ole ikinä pitänyt minkäänlaisia sivuääniä??
No ei välttämättä mitään ole menny rikki, kun tajusit olla ajamatta enempää. Mutta noin voi mennä mm. venttiilit, mäntä, kiertokanki, kmpiakseli. Ihan riippuu millä kierrosalueella hyppy tapahtuu ja mikä kone on kyseessä.
No ei välttämättä mitään ole menny rikki, kun tajusit olla ajamatta enempää. Mutta noin voi mennä mm. venttiilit, mäntä, kiertokanki, kmpiakseli. Ihan riippuu millä kierrosalueella hyppy tapahtuu ja mikä kone on kyseessä.
Ei joo pystynyt ajamaan kun tehot oli poissa, kävi joku 3min tyhjäkäynnin seilatessa kunnes sammutin sen.
Yritin muutaman kerran nostaa kierroksia, se oli ilmeisesti virhe?
E46 318i N42 käynnistyy huonosti.
Moottori kuulostaa siltä, että lähtee kolmella käyntiin, mutta kun saa kierroksia ongelma poistuu. Ongelma ilmenee lähinnä kylmä käynnistyksissä.
Vikakoodit luettu, ei vikakoodeja.
Kysyn tästä käynnistys ongelmasta autossani 316i -03 eli N42B18 pannulla aj.182tkm. Eli kylmäkäynistyksessä muutaman kerran tehnyt tuon, että käy muutaman sekunnin kuin kolmella kävis. Ei vastaa kaasuun silloin. Muutaman sekunnin kestää kunnes alkaa käymään ihan normisti ensin nostaa kiekat johonki reilu tonniin josta laskee sitten sinne normitasolle. Ketjun kiristin vaihdettu uuteen juuri. Toimii ajossa täysin, ei nyi eikä sammuile omia aikojaan. Puolat vaihdettu vuosi sitten ja tulpat muutama tonni sitten. MIssä vika voisi olla??
Comment