Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D M47N vm.2004 (manuaali) imusarjan läppien poistoon ohjetta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pex
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 353
    • Kuusamo

    E46 320D M47N vm.2004 (manuaali) imusarjan läppien poistoon ohjetta?

    tämä aihe nyt on tapetilla vissiin enemmänkin..
    Eli kaverin autosta pitäisi poistaa ko. kapistukset. Onko kenelläkään ohjetta tähän? Olishan se hienoa jos sattuisi vielä kuvatkin löytymään

    Omasta koslasta tuli jo viime keväänä poistatettua...
    Nykyään mennään Volkkarilla

    Ex. E61 520dA 2006
  • k0rppi
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 784
    • Varkaus

    #2
    enempää ei oo jelppiä, kun pieni poranterä millä poraa ne läppien akselien ruuvit irti. ruuvilukitetta ja 25-30mm pitkät pultit mutterien kera ja jotain liuotinta, että saa pyyhkästyä ne ylimääräset töhnät pois sieltä tiivistepinnoista.

    Comment

    • Jisv
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 461
      • Pori

      #3
      Foorumilta löytyy aika monta ohjetta, kuvien kanssa ja ilman. Itse kirjoitin kuvattoman työselostuksen omasta 320d m47n:stä tänne myös. Haulla löytyy.
      e46 non m-sport touring
      Dieselin kulutus

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        En nyt mene vannomaan mutta eihän manuaalissa pitäisi noita olla ollenkaan. Jos on niin miksi ihmeessä niitä läppien akseleita ei voi leikata poikki ja tehdä 5mm kierrettä niihin tulppiin ja laittaa ihan lyhyt pultti siihen. Ei tarttee pelätä että jotain tippuisi

        Comment

        • Jisv
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 461
          • Pori

          #5
          Originally posted by anspa87 View Post
          En nyt mene vannomaan mutta eihän manuaalissa pitäisi noita olla ollenkaan. Jos on niin miksi ihmeessä niitä läppien akseleita ei voi leikata poikki ja tehdä 5mm kierrettä niihin tulppiin ja laittaa ihan lyhyt pultti siihen. Ei tarttee pelätä että jotain tippuisi
          Hyvä ettet vannonut, sillä vituiks olis menny. M47n:ssä on aina läpät, vaihteistosta riippumatta. Eikä sinne tosiaan mitään muttereita kannata laittaa.
          e46 non m-sport touring
          Dieselin kulutus

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by Jisv View Post
            Hyvä ettet vannonut, sillä vituiks olis menny. M47n:ssä on aina läpät, vaihteistosta riippumatta. Eikä sinne tosiaan mitään muttereita kannata laittaa.
            Kylläpäs kivasti sanoit. Hävettääkö? Edit: Mikä vittu teitä porilaisia vaivaa? Huono itsetunto?
            Last edited by Guest; 13-09-2010, 06:38.

            Comment

            • Jisv
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 461
              • Pori

              #7
              Originally posted by anspa87 View Post
              Kylläpäs kivasti sanoit. Hävettääkö?
              Ei hävetä, mutta jos otit tuosta itseesti, niin se on harmillista eikä toki tarkoitettua. Eikä tartte niitä herneitä ottaa seuraavastakaan: Nuo konetyypit, joissa läpät on, on vaan käsitelty jo kymmenissä topiceissa. Poisto-ohjeita löytyy samoin kymmeniä.
              Ja jostain ihmeen syystä aina näihin topicceihin löytyy joku, joka kertoo, ettei manuaalivaihteisissa autoissa ole läppiä, vaikka asiaa on koitettu joka kerta korjata.

              Niitä ohjeita löytyy vaikka tuolta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=142800&page=3
              searchilla lisää.
              e46 non m-sport touring
              Dieselin kulutus

              Comment

              • DropIt
                BTCF Member
                • Feb 2004
                • 1078
                • Ylivieska

                #8
                Tarviiko ostella uusia tiivisteitä imusarjaa irti käytettäessä? :think
                [Youtubessa]
                e70 X5 3.0sd
                e87 116i
                e36 328i cab :think
                -
                Ex e46 320d
                Ex e30 325i
                Ex e30 318i

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Originally posted by DropIt View Post
                  Tarviiko ostella uusia tiivisteitä imusarjaa irti käytettäessä? :think
                  Ei tarvi.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Räsis
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 420
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Jisv View Post
                    Eikä sinne tosiaan mitään muttereita kannata laittaa.
                    Ei varmaan moni oo muttereita laittamassa.

                    Kuusiomutteri aka. mutteri


                    Kuusioruuvi aka. pultti

                    Comment

                    • Jisv
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 461
                      • Pori

                      #11
                      Originally posted by JaRb1 View Post
                      Ei varmaan moni oo muttereita laittamassa.

                      Kuusiomutteri aka. mutteri


                      Kuusioruuvi aka. pultti
                      Postaaja numero kaksi oli mielestäni selvästi laittamassa?
                      e46 non m-sport touring
                      Dieselin kulutus

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Älkää nyt hyvänen aika mitää muttereita tunkeko sinne imusarjan sispuolelle! Tommosilla vaan niin pääsee kaikista helpommalla ja tietysti läppälaipan ulkopuolelta ruuvataan kiinni.



                        Koko 4,5x15 tai 5x15 toimii hyvin ja hieman tiivisteliimaa väliin niin ei öljykura sotke koneenkylkeä. Ei tarvi tehä erikseen mitää kierteitä.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Räsis
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 420
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Jisv View Post
                          Postaaja numero kaksi oli mielestäni selvästi laittamassa?
                          No katos perhena niinhän ehdottelikin. My mistake. Arvelin, että oisit viitannu siihen tekstiin mitä lainasit ja tapahtunut klassinen virhe.

                          Comment

                          • Jisv
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 461
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by JaRb1 View Post
                            No katos perhena niinhän ehdottelikin. My mistake. Arvelin, että oisit viitannu siihen tekstiin mitä lainasit ja tapahtunut klassinen virhe.
                            Joo, koko topicci on mennyt jo aika sekavaksi, mutta mitäs näistä.
                            e46 non m-sport touring
                            Dieselin kulutus

                            Comment

                            • Mauritius
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 327
                              • KRS

                              #15
                              Originally posted by jsr85 View Post
                              Ei tarvi.
                              Itse ainaki laitoin uudet tiivisteet kun vanhat olivat aika huonossa kunnossa.

                              Ei missään nimessä mitään muttereita imusarjan sisäpuolelle. Itse laitoin ulkopuolelta M5x10 joka teki itsestään jengat runkoon ja paljon tiivisteliimaa väliin. Toinen vaihtoehto on ostaa alumiiniset tulpat ebaysta.

                              Paljon pitää konehuoneesta irroittaa ennenkuin imusarja tulee pois mutta kumminkin ihan basic-homma.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎