Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330da Ahdot korkealla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miozy
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 7
    • Seinäjoki

    e46 330da Ahdot korkealla

    Tervehdys!

    Olen uusi bemaristi ja uusi foorumilainenkin. Tuli tuossa vaihdettua hondasta bimmeriin parisen kk sitten. No ei ihan ongelmatonta ole bemaristin elämä. Eli kyseessä on siis e46 330da ja ongelmana on ahdot,jotkat nousevat liian korkeiksi.

    Ongelma lyhyesti. D päällä kun ajelee ja kiihdyttää,vaikka ihan normaalisti eikä täys kaasulla, ahdot tuppaavat nousemaan 2bar. Sen verran mitä oon koettanu mittareita seurata, niin noin 2000-2500rpm:n kohdilla tapahtaa tuo ahtojen nousu. Alipaineletkuja on jo vaihdettu ja yritetty miettiä,et mistä ongelma johtuu.

    Alipaineletkujen vaihdon jälkeen näytti jo hetken siltä,et ahtojen lasku tapahtuisi nopeammin,mutta eipä se tainnut tälläkään toimenpiteella muuttua. Eli kone kyllä laskee ahtoja pienen hetken päästä jonka jälkeen autolla on taas menohaluja.

    Paikallisen merkkihuollon mukaan vikakoodeja ei löytynyt ja auto on täysin kunnossa,mutta en lähtisi allekirjoittamaan moista. Apua tarvisi kovasti jotta voisi lähteä sit korjaamaan mahdollista vikaa. Varmasti jäi jokin tärkeä tietoa sanomatta,mutta kysykää pois ni koetan vastailla sitä mukaa.
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    Jos asuisit muualla kuin suomessa niin joku foorumilainen saattais tarjota apuaan
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Miozy
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 7
      • Seinäjoki

      #3
      Korjataan siis tämä ensimmäisenä

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #4
        Savuttaako tms jos polkasee kunnolla? Eihän sinne ole lastua laitettu?:think
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Ongelma lyhyesti. D päällä kun ajelee ja kiihdyttää,vaikka ihan normaalisti eikä täys kaasulla, ahdot tuppaavat nousemaan 2bar. Sen verran mitä oon koettanu mittareita seurata, niin noin 2000-2500rpm:n kohdilla tapahtaa tuo ahtojen nousu. Alipaineletkuja on jo vaihdettu ja yritetty miettiä,et mistä ongelma johtuu.

          Alipaineletkujen vaihdon jälkeen näytti jo hetken siltä,et ahtojen lasku tapahtuisi nopeammin,mutta eipä se tainnut tälläkään toimenpiteella muuttua. Eli kone kyllä laskee ahtoja pienen hetken päästä jonka jälkeen autolla on taas menohaluja.

          Paikallisen merkkihuollon mukaan vikakoodeja ei löytynyt ja auto on täysin kunnossa,mutta en lähtisi allekirjoittamaan moista. Apua tarvisi kovasti jotta voisi lähteä sit korjaamaan mahdollista vikaa. Varmasti jäi jokin tärkeä tietoa sanomatta,mutta kysykää pois ni koetan vastailla sitä mukaa.[/QUOTE]

          Voisi olla, että sulla on jumiutuneet vnt-turbon siivet. Sitä säätö-tankoa turbon kyljessä katselemaan ensin liikkuuko se yhtään.

          Comment

          • Miozy
            Newbiemmer
            • Sep 2010
            • 7
            • Seinäjoki

            #6
            Onpas nopeaa toimintaa kun saa kaikki kohdilleen

            Mutta asiaan takasi, eli ei savuta juurikaan kun polkaisee kunnolla. Pienen pilven saattaa jättää. Lastusta ei ole varmaa tietoa,mutta ainakaan kaverin 530 da:n kanssa ei eroa tule, eli sen perusteella epäilen lastutusta.

            Ja tappia on katottu ja paineltu ja mitä kaikkea ja se liikkuu kyllä. Sekä käsin että moottorin oman ohjauksen voimin.

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              #7
              Originally posted by Miozy View Post
              Onpas nopeaa toimintaa kun saa kaikki kohdilleen

              Mutta asiaan takasi, eli ei savuta juurikaan kun polkaisee kunnolla. Pienen pilven saattaa jättää. Lastusta ei ole varmaa tietoa,mutta ainakaan kaverin 530 da:n kanssa ei eroa tule, eli sen perusteella epäilen lastutusta.

              Ja tappia on katottu ja paineltu ja mitä kaikkea ja se liikkuu kyllä. Sekä käsin että moottorin oman ohjauksen voimin.
              Mikäs on tarkka vm muuten autolla, onko M57 vai M57N moottori
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Miozy
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 7
                • Seinäjoki

                #8
                auto on 2002, mutta enpäs nyt sit osaakkaan sanoa et kumpiko noista se on. Laiskempi se kuitenkin on kuin 2003 mallisessa

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Originally posted by Miozy View Post
                  auto on 2002, mutta enpäs nyt sit osaakkaan sanoa et kumpiko noista se on. Laiskempi se kuitenkin on kuin 2003 mallisessa
                  Kone on m57. Otappa "Thuppu" nimimerkkiin yhteyttä, vaikuttaa sielläpäin, osaa varmaan auttaa jotenkin.
                  Last edited by jsr85; 21-09-2010, 00:49.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Mistä on tullut katsottua ahtoja? Varsin kummallista, että ahdot olis noin korkeat muttei se löisi vikatilaa päälle ja koodia aiheesta. Ettet olisi katsellut inpasta ahtoja jossa ne ilmoitetaan absoluuttisena paineena -> 2bar paine = 1bar ahtoa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Miozy
                      Newbiemmer
                      • Sep 2010
                      • 7
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Pitääpä ottaa yhteyttä ko henkilöön. Ja ahdot tulee "reaaliaikaisena" tietona, eli piti kurihispäite kokeilla asentaa mittari sitä varten. On toki tiedossa,että on väärällä puolen ahtoletkuja tuo nippa, mistä tieto mittarille tulee. Mutta ei kuulemma pitäisi silti olla niin suurta painetta. Sakkaa todella helpolla ja paikoillaan kun kaasua polkaisee niin mittarin mukaan ahtaa 1 - 1,4bar. Vedossa taas mittarin tappiin (2bar) ja joskus mittari jopa sammuttaa ittensä, kunnes paine on laskenut tarpeeksi alaha.

                      Tänään tai tällä viikolla olis tarkoitus tutkia, voisiko turbossa olla vikaa. Ja eilen testinä on ollut irti MAF:n johto (ehkä ei niin kauheesti menohaluja korkeilla kierroksilla ja ahtoihin ei vaikuttanut mitenkään). Myöskin imusarjassa oleva paineanturi tuli nopeaa testattua niin, että otin sähköjohdon irti, mutta tästä tietysti seurasi se, ettei turbo ollut mukana missään vaiheessa. Mitään vikavaloa ei mittaristoon kuitenkaan syttynyt ja nykytilanne on se, et läppien alipainetta ohjaava sähköventtiili on irti kokonaan ja venttiilille menevä letku tukittu. Läpät siis on poistettu jo koneesta.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Mistä on tullut katsottua ahtoja? Varsin kummallista, että ahdot olis noin korkeat muttei se löisi vikatilaa päälle ja koodia aiheesta. Ettet olisi katsellut inpasta ahtoja jossa ne ilmoitetaan absoluuttisena paineena -> 2bar paine = 1bar ahtoa.
                        Joo, kyllä toi vikatilaan pitäisi heittää ja vikakoodin jättää jos todelliset ahdot nousis noin korkealle. Vikatilaan menemisen huomaa varmasti kun kulku hyytyy selvästi.

                        Edit. Mitä tarkoittaa väärällä puolen ahtoletkuja?
                        Last edited by Thuppu; 21-09-2010, 13:31.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1375
                          • Oulainen

                          #13
                          Vaikea uskoa ettei löisi vikatilaa päälle, ellei jollakin boksilla huijata ahtopaine anturia:think liekö edes mahdollista.
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          • Miozy
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 7
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Väärällä puolen, pitäis olla vissiin "-merkit siinä kohdas Tarkoitin sillä sitä,et nyt ahtopaine mitataan heti turbon jälkeen, eikä vasta coolerin jälkeen. Mitään merkkivaloa ei sytytä eikä kuulemma oo jättäny mitään vikakoodia equun. Silti sen huomaa ajossa, koska ahtoja on liikaa ja koska mennään.

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1375
                              • Oulainen

                              #15
                              Originally posted by Miozy View Post
                              Väärällä puolen, pitäis olla vissiin "-merkit siinä kohdas Tarkoitin sillä sitä,et nyt ahtopaine mitataan heti turbon jälkeen, eikä vasta coolerin jälkeen. Mitään merkkivaloa ei sytytä eikä kuulemma oo jättäny mitään vikakoodia equun. Silti sen huomaa ajossa, koska ahtoja on liikaa ja koska mennään.
                              Imusarjassa on alkuperäinen paineenmittaus.:think
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎