Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d touring jarrut ravistaa aina vaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • käfer
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 28

    E46 330d touring jarrut ravistaa aina vaan

    Ongelma on se että autossani alkoivat jarrut ravistamaan. Ensiksi siihen vaihdettiin jarrulevyt sekä etupään helasarja. Ongelma ratkesi ja jarrut toimi hyvin n. 5 tkm, jolloin ravistus alkoi uudelleen. Vein auton takaisin huoltoon, jolloin levyt vaihdettiin takuuseen. Jarrut toimi taas hyvin n. 5 tkm, jolloin ravistus alkoi taas. Vein auton jälleen huoltoon ja nyt vaihdettiin etupään navat ja jarrulevyt. Jarrut toimi jälleen hyvin n. 5tkm, jolloin ravistusta alkoi jälleen ilmetä. Missä ihmeessä voi olla vika? Tästä on ollut ehkä täällä juttua, mutta en juuri tällaista ole nähnyt tai kuullut. Jarrusatulat yms. liukutapit on tarkistettu ja putsattu ja todettu toimivaksi. Etupäästä on tutkittu myös kaikki nivelet ja puslat ja todettu että väljää ei ole. Autolla on nyt ajettu noin 200 tkm. Ei huvittaisi vaihtaa jarrulevyjä joka 5 tkm. välein. Osat on hommattu KL-varaosilta, joten luulisi niiden olevan laadukkaita. Mikä neuvoksi? Ei viitisisi summassa kokeilla aina vain vaihtaa jotain. Ei luulisi jarrujen ravistuksen olevan noin monimutkainen systeemi. Alkaa kohta menemään hermot...
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Upea otsikko..

    EDIT: no niin
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Tukivarret ja satulat nyt kantsi kattella läpi, että on ok. Ihme ettei ole vielä tehty vaan on alettu sieltä väärästä päästä ratkaisemaan vikaa ja vielä monta kertaa. Ei ne levyt kovin usein ole vikana näissä, varsinkaan 5 tkm ajon jälkeen.
      Retard Member

      Comment

      • käfer
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 28

        #4
        Pitäisi olla kunnossa

        Tukivarret ja satulat on tarkistettu. Pitäisi toimia ihan ok eikä välyksiä löydy. Ei huvittaisi vaihtaa ihan huvikseen kun osat ei mitään ihan halpojakaan ole...

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Mulla oli e39:ssä täysin sama vika ja korjaantui kun tein takapään jarrut uusiksi!!! Jostain syystä vaikutti myös eteen ja mikä ihmeellisintä se parani aina kun vaihtoi uudet levyt eteen, aivan kuten sulla.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #6
            Etupäästä voi löytyä väljää seuraavista paikoista, jotka kummasti voivat aiheuttaa ravistusta:

            - Alatukivarret eli lähinnä alapallonivelet
            - Alatukivarsien takahelat
            - Raidetangot
            - Iskarit, toinen iskari antautunut tai molemmat huonossa kunnossa
            - Iskarin yläpään laakerit loppu
            - Jarrusatulat jumittavat, liukutapit tai mäntä

            Noikin kun tsekkaa huolella läpi niin on jo paljon viisaampi. Katsastusaseman iskaritesti ei oikeastaan kerro kuin eron eri puolien välillä.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • käfer
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 28

              #7
              Mitä kaikkea teit?

              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Mulla oli e39:ssä täysin sama vika ja korjaantui kun tein takapään jarrut uusiksi!!! Jostain syystä vaikutti myös eteen ja mikä ihmeellisintä se parani aina kun vaihtoi uudet levyt eteen, aivan kuten sulla.
              Mitä teit jarruille? Vaihdoit levyt ja mitä muuta? Mietin vain että voiko takajarruista tulla ravistusta rattiin? Ei oikein käy järkeen, mutta en tiedä...:think

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Eiköhän vaan se syy löydy etutukivarren takapuslasta. Ei se katsomalla parane, vaihtamalla paranee.
                Ei muuta kun Powerflexit kehiin
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • käfer
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 28

                  #9
                  Mitä nämä Powerflexit on?

                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Eiköhän vaan se syy löydy etutukivarren takapuslasta. Ei se katsomalla parane, vaihtamalla paranee.
                  Ei muuta kun Powerflexit kehiin
                  Mitä nämä tarkalleen ottaen on? Eroaako ne jotenkin tavallisista vai onko tämä valmistaja vai yleinen nimitys puslille? Onko vaikea vaihtaa? Tarviiko erikoistyökaluja? Mistä näitä saa ja paljonko maksaa? Siinäpä kysymyksiä

                  Comment

                  • wta
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 641
                    • ------

                    #10
                    Originally posted by käfer View Post
                    Mitä nämä tarkalleen ottaen on? Eroaako ne jotenkin tavallisista vai onko tämä valmistaja vai yleinen nimitys puslille? Onko vaikea vaihtaa? Tarviiko erikoistyökaluja? Mistä näitä saa ja paljonko maksaa? Siinäpä kysymyksiä
                    Kirjoita googleen powerflex niin saat vastauksen. Noh, kerrotaan nyt tähänkin. Eli ovat polyuretaanista valmistettuja puslia. Eli kovempia/jäykempiä/kestävempiä/jne. kuin alkuperäiset kumiset.


                    Edit: Maksavat n. 70 euroa. Vaihtaminen tapahtuu niihin etutukivaren takaheloihin siten, että sahaat siitä alkuperäisestä helasta sen prässätyn metalliputken pituussuunnassa halki ja hakkaat pois. Sitten rasvaa paikkoihin ja saippuavedellä ja puristimella/prässillä painat puslat heloihin. Katso, että tulevat oikein päin, ja että laitat oikeaan asentoon tukivarren päähän...
                    Last edited by wta; 02-10-2010, 09:58.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Vaihdosta kuvallinen ohje, tosin e36:een. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=169449
                      Powerflex on kyllä muodostunut yleisnimitykseksi kaikille polyuretaanipuslille. Ite olen tilaillut milloin mistäkin, viimeksi Uutekilta, nopsasti tuli
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        #12
                        Tuon ekan viestin mukaan etupäähän on joku helasarja jo uusittu, jos ne on nuo kyseiset alatukivarren helat niin ei se tärinä katoa noilla powerflexeillä mikäli helat on jo ennestään uudet.

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          #13
                          Originally posted by käfer View Post
                          Mitä teit jarruille? Vaihdoit levyt ja mitä muuta? Mietin vain että voiko takajarruista tulla ravistusta rattiin? Ei oikein käy järkeen, mutta en tiedä...:think
                          Ei käynyt munkaan järkeen, mutta homma rupesi toimimaan kun vaihdoin taakse levyt ja palat sekä satulat herkistettiin!
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • käfer
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 28

                            #14
                            Pitäisiköhän kokeilla?

                            Autoon on tosiaan joku helasarja vaihdettu. En nyt tarkalleen muista mikä, mutta onko niitä sitten montaa eri sarjaa? Taakse on myös jarrupalat hiljattain vaihdettu, mutta levyjä ei. Pitäisiköhän vaihtaa ne? Toisaalta ei viitsisi arpapelillä vaan vaihtaa osia uudestaan ja uudestaan...:think

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #15
                              Onko niille takajarrusatuloille tehty mitään, kun palat on vaihdettu?

                              Oletko tarkistanut, että vanteet on suorat ja renkaissa ei ole vaurioita tai pystyheittoa? Tai sitten kokeilet vain toiset vanteet alle, että muuttuuko.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎