Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330ci smg ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dimon
    replied
    Liikkeen mukaan Elektroniikka ja hydrauliikka kunnossa, kytkin uusi. Epäilevät laatikon väljyytä?! En tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa.... Kylmänä kaikki ihan kunnossa, vaihtaa normaalisti, kytkin ei luista. Sitten kun lämpenee oireet samat kun Tozilla, eli

    "luistaa ihan helv*** kun yrittää lähteä liikkeelle, tarvii noin 2500-3000rpm että lähtee liikkumaan" eikä sen jälkeenkään vaihda kunnolla.

    Laakkonen ehdottaa uutta laatikkoa (tietty). Nyt kuitenkin ensin puretaan kaikki ja tarkisetaan voiko korjata eli: laatikko, kytkinakseli ja joku muu...

    Mitäs muut, onko ollut edustystä asiassa?

    Leave a comment:


  • Caikkone
    replied
    Sama vika

    Täällä on kans just samat oireet. Ja ongelmat alko kun korjasin kytkimen työsylinterin. Jokos oot saanu kuntoon ja miten?

    Mulla mielenkiintonen juttu on vaan ku ajaa Dissillä ton teach servicen niin alkaa pelaan normaalisti, mutta yön seisomisen jälkeen taas luistaa. Ootko omalla piuhalla tehnyt noi servicet vai käyttäny liikkeessä? Mitä tässä enää tulis mieleen viaksi ois et kaikki parametrit ei tallennu muistiin tuossa uudelleen opetuksessa ja toinen ois työsylinterin ilmaus. Ite kyllä ruutasin sylinterin täyteen öljyä ennen asennusta mut väkisinki sieltä vähän valu ulos ennen ku sai kaikki putket asennettua. Kun rojut oli sit paikalla niin sit ajoin sen ilmaus servicen ja opetukset. Vähän vaan epäilyttää toi dissillä ilmaus et miten se sais imettyy sylinteristä ilmat veke ja ölpät tilalle??? Sylinterissähän on ilmausruuvikin mut siihempä ei oikeen pääse käsiksi kun kaikki osat on paikoillaan. Apuja kaivattas kovasti...

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by dimon View Post
    No niin, 9pv verstaalla eikä ole vieläkään valmis. Kuulemani uuden kytkimen kun asentaneet, alkoi vaihtaa tosi hitaasti, eikä saa laatikkoa oppimaan käyttämään uutta kytkintä.. täh? Olisi pitänyt varmasti viedä Laakkoselle...
    Niin tai olisi pitänyt jättää SSG/SMG laatikollinen auto ostamatta...ei kai,ei herneitä.Itse myin E46 325 jossa oli SSG/SMG (SSG varmaankin kaikissa paitsi M3:ssa) n.125tkm ajettuna.Pian 150tkm jälkeen kaverille tuli ongelmia ja ongelmat ratkesivat,kun vaihtoi autoa.Ennen sitä,palikkaa oli vaihdettu n.1700€ edestä ja laatikko ei koskaan tullut täysin kuntoon.Vaihteli laiskasti/ei ollenkaan.Pakkia ei saanut välillä päälle ym.Noista laatikoista ei paljon ole suomessa kokemusta/tietämystä...eikä varmaankaan Laakkosellakaan,mutta heillä varmasti jonkinnäköinen kontakti Saksan maalle.

    Leave a comment:


  • dimon
    replied
    smg

    No niin, 9pv verstaalla eikä ole vieläkään valmis. Kuulemani uuden kytkimen kun asentaneet, alkoi vaihtaa tosi hitaasti, eikä saa laatikkoa oppimaan käyttämään uutta kytkintä.. täh? Olisi pitänyt varmasti viedä Laakkoselle...

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Onkos näissä työsylinterissä se joku paineentasaaja? Tai mikä lie onkaan. Joku venttiili joka rajoittaa nesteen kulkua.
    Kuitenkin sylinterin ja sen nesteletkun välissä. Jos se oireilee.
    Last edited by Luntti; 05-10-2010, 19:52.

    Leave a comment:


  • Tozi
    replied
    Originally posted by dimon View Post
    Sama juttu on minullakin. Tänään vaihdetaan kytkin, sitten katsotaan auttaako se mihinkään. Sua ei ilmeisesti auttanut? Mistä muuten saa tuon SMG päivityksen, Laakoselta? ja paljon kustantaa? Terv,Dimi

    325i SMG 02
    Joo, siis minun ongelmat alkoi sen jälkeen kun kytkin, vauhtipyörä ja työsylinteri vaihdettiin.

    Ohjelmapäivityksen saa esim Laakkoselta, en tiedä mitä maksaa.

    Varaudu muuten sitten siihen että työsylinteri on paskana/vuotaa -> maksaa noin 790-1000e ostopaikasta riippuen. Euroopasta ei löytynyt yhtään pari viikkoa sitten, joten voit joutua odottaan X viikkoa/kk.

    Leave a comment:


  • dimon
    replied
    smg

    Sama juttu on minullakin. Tänään vaihdetaan kytkin, sitten katsotaan auttaako se mihinkään. Sua ei ilmeisesti auttanut? Mistä muuten saa tuon SMG päivityksen, Laakoselta? ja paljon kustantaa? Terv,Dimi

    325i SMG 02

    Leave a comment:


  • Tozi
    started a topic e46 330ci smg ongelma

    e46 330ci smg ongelma

    Nyt tarvittaisiin hieman apuja...

    Auto e46 330ci smg laatikolla tai onko se nyt ssg, ihan sama sille.

    Mitä on tehty: Kytkin, vauhtipyörä ja työsylinteri(actuator) vaihdettu. DIS:n kautta ajettu kaikki Service toimenpiteet (Teach-in, charasteristic reset jne)

    Ongelma: Kytkin luistaa ihan helv*** kun yrittää lähteä liikkeelle, tarvii noin 2500-3000rpm että lähtee liikkumaan.
    Liikkeelle kun pääsee, ja kytkin vapautuu, niin veto normaalia, eikä luista.
    Vaihteenvaihdot tapahtuu töksähtäen, jonka jälkeen luistattaa taas ennen kuin vapautuu.
    Tuo töksähdys kuulostaa/tuntuu siltä, kuin normaali manuaalissa vetäisi vaihteen pois päältä ilman kytkintä.

    Mitään vikakoodeja ei tule mistään. Softa päivitystä yritetty, ei auta, softa kun oli jo uusin.

    Netti/google on tutkittu ja kahlattu, mutta mitään uutta/järkevää en ole löytänyt.

    Onko täällä ketään kenellä voisi olla minkäänlaista apua asiaan ?
    Last edited by Tozi; 14-10-2010, 19:23.
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎