Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330ci smg ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caikkone
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 95
    • Tornio

    #16
    Originally posted by Tozi View Post
    update: tänään saatiin auton toimimaan normaalisti, tai ainakin niin normaalisti kun voi kuvitella.
    Homma saatiin toimimaan siten, että huijasimme DIS:n kautta tehtyä Teach-in prosessiä niin, että käytimme sähköjohdon päässä vanhaa työsylinteria ja "opetimme" kytkimen slip-pointin vanhalla.
    DIS ei tästä tykännyt alkuunkaan, ja opetus ei mennyt läpi, mutta ylläri ylläri, auto toimii, ja lähtee liikkeelle nyt suurinpiirtein samantien kun kaasupolkimeen koskee. Myös muut vaihteenvaihdot toimivat.
    Ainoa ero aiempaan toimintaan ennen koko remonttia on se, että kun auton laittaa käyntiin, niin auto "piippailee" siihen asti kun laittaa vaihteen päälle, mitään vikaa ei missään näy.

    Täytyy vielä miettiä että mistä helv* tuo piippaus johtuu, mutta vikakoodia ei tule, kytkin ja vaihteenvaihdot toimii, niin ... ihan sama toistaiseksi.

    No johan kuulostaa taas mystiseltä. Oisko tuossa nyt voinut tapahtua niin että sinne ois tallentunut jotku tehdasasetukset kun tuo opetus meni perseelleen ja sen takia alkoi toimiin. Mitäs sulla sillon aikasemmin dissi sano siinä raportissa (kohta 4) kun olit opetuksen tehnyt? Mulla ilmotteli tällai:

    -H-gearshift pattern: Not taught-in
    -Clutch slip point: Taught in
    -Clutch characteristic: Not taugt-in

    Eli kytkimen ottokohta vain tallentuu muistiin. Siitä ei oo tietoo et pitäskö noi kaikki tallentuu tossa mut joka kerta tullu sama homma. Niin ja sanotaan nyt vielä et omassa kiesissä kytkin on toiminu edelleen luistamatta. Välillä kyllä hiukan täristää silloin jos vaihdon yhteydessä antaa kunnolla kaasua. Voisko tästäki olla sit kytkin lopussa. Kilsoja alkaa oleen kohta 250tkm.



    ex. e36 325iA Coupe -94

    Nyt.
    e46 330i Sedan -02
    e70 X5 xDRIVE 35d -10

    Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
    CAN-AM DS250 -06

    Comment

    • TheKnight
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 538
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Caikkone View Post
      No johan kuulostaa taas mystiseltä. Oisko tuossa nyt voinut tapahtua niin että sinne ois tallentunut jotku tehdasasetukset kun tuo opetus meni perseelleen ja sen takia alkoi toimiin. Mitäs sulla sillon aikasemmin dissi sano siinä raportissa (kohta 4) kun olit opetuksen tehnyt? Mulla ilmotteli tällai:

      -H-gearshift pattern: Not taught-in
      -Clutch slip point: Taught in
      -Clutch characteristic: Not taugt-in

      Eli kytkimen ottokohta vain tallentuu muistiin. Siitä ei oo tietoo et pitäskö noi kaikki tallentuu tossa mut joka kerta tullu sama homma. Niin ja sanotaan nyt vielä et omassa kiesissä kytkin on toiminu edelleen luistamatta. Välillä kyllä hiukan täristää silloin jos vaihdon yhteydessä antaa kunnolla kaasua. Voisko tästäki olla sit kytkin lopussa. Kilsoja alkaa oleen kohta 250tkm.
      En ole nyt lainkaan käryillä koko SMG-askista, mutta eiköhän siihenkin ole joku ohjainlaite/mechatroniikka olemassa? Onko sille tehty mitään? Monesti tuollaiset ongelmat, missä joku opetus/ohjelmointi ei onnistu, niin viittaa ohjainlaitevikaan.
      Timo Puustinen, Tuusula, Finland
      -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
      -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

      Oma Connection
      Kaide Motorsport

      Comment

      • Caikkone
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 95
        • Tornio

        #18
        Originally posted by TheKnight View Post
        En ole nyt lainkaan käryillä koko SMG-askista, mutta eiköhän siihenkin ole joku ohjainlaite/mechatroniikka olemassa? Onko sille tehty mitään? Monesti tuollaiset ongelmat, missä joku opetus/ohjelmointi ei onnistu, niin viittaa ohjainlaitevikaan.
        On toki oma boxi ton smg:n ohjaukseen. Mutta tämänki ketjun ongelmat tuntu alkavan kun mentiin mekaanista osaa vaihtaan kytkimeen niin tuskin ohjainboxissa mitään vikaa on.



        ex. e36 325iA Coupe -94

        Nyt.
        e46 330i Sedan -02
        e70 X5 xDRIVE 35d -10

        Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
        CAN-AM DS250 -06

        Comment

        • Tozi
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2056
          • Epsoo

          #19
          Originally posted by Caikkone View Post
          No johan kuulostaa taas mystiseltä. Oisko tuossa nyt voinut tapahtua niin että sinne ois tallentunut jotku tehdasasetukset kun tuo opetus meni perseelleen ja sen takia alkoi toimiin. Mitäs sulla sillon aikasemmin dissi sano siinä raportissa (kohta 4) kun olit opetuksen tehnyt? Mulla ilmotteli tällai:

          -H-gearshift pattern: Not taught-in
          -Clutch slip point: Taught in
          -Clutch characteristic: Not taugt-in

          Eli kytkimen ottokohta vain tallentuu muistiin. Siitä ei oo tietoo et pitäskö noi kaikki tallentuu tossa mut joka kerta tullu sama homma. Niin ja sanotaan nyt vielä et omassa kiesissä kytkin on toiminu edelleen luistamatta. Välillä kyllä hiukan täristää silloin jos vaihdon yhteydessä antaa kunnolla kaasua. Voisko tästäki olla sit kytkin lopussa. Kilsoja alkaa oleen kohta 250tkm.
          DIS:n opetus sanoo joka kerta minulla näin:
          -H-gearshift pattern: Taught in
          -Clutch slip point: Taught in
          -Clutch characteristic: Not taught-in

          Mutta kytkin luistaa silti ihan helvetisti...paitsi nyt kun sekoitettiin opetus vanhalla työsylinterillä.

          BMW varaosat, tuning & styling!

          E92 335i -06
          ex E46 330Ci -02
          ex E46 328i Coupe -99
          ex E36 325i Coupe -92

          Comment

          • Utti
            Newbiemmer
            • Jan 2016
            • 11
            • Lahti

            #20
            Mikä kytkinpaketti tälläsee ssg laatikkoon menee, Oisko osa numeroo?

            Comment

            • Järppä
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1108
              • Stadi, ladon takana.

              #21
              Originally posted by Utti View Post
              Mikä kytkinpaketti tälläsee ssg laatikkoon menee, Oisko osa numeroo?
              Real oem ja vin koodi sinne niin löydät osa numerot. En muista miten 330 kytkin menee mutta muistaakseni pykälää parempi kuin manuaali 330:n. Esim. Mun 325 on 330 kytkin romut.

              Onko oireita vaihtaa kytkin romut? Vaihto on ns. Simppeli mutta opetus on hankala joten sinuna etsisin tarkkaan kuka opetuksen osaa tehdä jotta homma toimii. Schmiedmann pk-seudulla osaa, laakkonen ja autokeskus ei osaa. Ei kuulemma ole ketään joka tuntisi ssg/smg sielun elämän.
              Last edited by Järppä; 05-02-2016, 20:10.
              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
              Top Gear review

              Comment

              • Utti
                Newbiemmer
                • Jan 2016
                • 11
                • Lahti

                #22
                Originally posted by huTsu View Post
                Real oem ja vin koodi sinne niin löydät osa numerot. En muista miten 330 kytkin menee mutta muistaakseni pykälää parempi kuin manuaali 330:n. Esim. Mun 325 on 330 kytkin romut.

                Onko oireita vaihtaa kytkin romut? Vaihto on ns. Simppeli mutta opetus on hankala joten sinuna etsisin tarkkaan kuka opetuksen osaa tehdä jotta homma toimii. Schmiedmann pk-seudulla osaa, laakkonen ja autokeskus ei osaa. Ei kuulemma ole ketään joka tuntisi ssg/smg sielun elämän.
                Nojoo, työsylkky tossa kusee ja siihen korjaussarjan jo tilattu, ja sen korjaus operaatioon kysyin hintaa schmiedmannilta ni alkoivat ehdotella koko paketin vaihtoa MUTTAkun heillä on kytkimelle toim.aika 3viikkoa ni ajattelin jos sais tilattua sen nopeemmin ite ja ei vittiis väärää tilata. Ohjelmoinnin takia en itse sitä rupea ropaamaan ja täällä Lahdessa renkomäen autoexpress lupasi jo että heilläkin onnistuisi työ vaikka vähä epäilen

                Comment

                • Ruut
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 174
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Jotenkin kuullostaa ilmaus ongelmalta? Jos ajaa kovempaa vaikka motarin ramppiin tms niin onko vaihteet hävinnyt?

                  Eli siis omassa oli juurikin tätä vikaa kun smg/laatikko remppaa tehtii , että öljyjen täytön yhteydessä sinne järjestelmään pääsee ilmaa jolloin joku anturi siellä sekoaa ja vaihtelee vaihdetta vaikkei se välttämättä näytä kojetaulussa sitä. Luistatti siten kytkintä.

                  Sitten teki myös juuri tuota aikaisemmin mainitsemaani että kovempaa kun ajoi johkin kaarteeseen niin vaihteet hävisivät sillein että käyttöön jäi tyyliin 6 ja 2 vaihde..

                  Auton kun sammutti ja antoi olla tovin niin toimi taas normaalisti.

                  En tiedä liittyikö tämä tuohon ongelmaan milläänlailla jos kytkin rempan yhteydessä sekosi mutta kerroinpaha silti
                  E46 M3 '01 rata-prokkis
                  EX: E36 325i '91
                  Kaikkia audista tojotaan
                  (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                  + perseestä perämoottoriin

                  "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎