Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 316i -99 ei käynnisty lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • monobass
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 3
    • Oulu

    e46 316i -99 ei käynnisty lämpimänä

    Uusi tuttavuus, eli ilmeisesti M43-koneella oleva 242tkm ajettu vekotin ei tahdo käynnistyä lämpimänä. Eli startata saa vaikka kuinka pitkään, jolloin lopulta saattaa raskaankuuloisesti lähteä käyntiin. Välillä starttaillessa haisee kovasti bensa ja joskus tuntuu kuin ei saisi bensaa ollenkaan. Välillä myös mittarit sekoilevat heti virtojen kytkemisen jälkeen, kuten kierroslukumittari seilaa laidasta laitaan ja ilmeisesti bensapumpun rele napsuu hanskalokeron takana. Kylmänä toimii hyvin.

    Vikakoodeja heittää välillä nokan tai kampiakselin asentotunnistimesta, tai jopa molemmista yhtäaikaa. Tähän mennessä vaihdettu/tarkistettu:

    - Kampiakselin asentotunnistin uusittu, ensin tarvike, sitten originaali BMW/Siemens, sekä anturin johdotusta mittailtu katkosten varalta ja väännelty liittimen piikkejä paremman kontaktin aikaansaamiseksi
    - Tuolla tarvikeanturilla saattoi myös lämmettyään alkaa pätkimään/sammumaan ajossa, jolloin OBD-livedatasta checkailtuna näytti RPM=0, vaikka moottori vielä jotenkuten pyörikin, orkkisanturilla ei ainakaan vielä tehnyt samaa
    - Tyhjäkäyntisäädin putsattu
    - Ecun liittimet, anturien liittimet, kaikki releet käyty läpi elektroniikan puhdistussprayllä
    - Bensapumpun ja töötin releet vaihdettu varalta päikseen, kun näyttivät olevan samanlaiset
    - Startti uusittu, kun solenoidi sippasi entisestä
    - (edit) MAF myös putsattu air sensor cleanerillä

    Tilasin jo nokan asentoanturin ja vaihdan sen kunhan saapuu. Mutta mitähän muuta kannattaisi vielä tarkistaa?
    Last edited by monobass; 22-11-2010, 20:38.
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Tsekkaa tulpat, moottorin lämpötila-anturi(t). Ja vaihda se nokkatunnistin kunhan saat sen.

    EDIT: Ja putsaa akun liittimet+moottorin maadoituspiste(et).

    Comment

    • monobass
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 3
      • Oulu

      #3
      Sen verran edistystä, että akku oli heikossa hapessa. Uusi tilalle mutta ei parannusta ongelmaan. Moottorin ja korin välinen maadoitus, sekä nopealla vilkaisulla konehuoneesta löytyneet maapiuhat putsattu. Tosiaan nytkin kun tulin testilenkiltä, niin kotipihaan sammuttamisen jälkeen virrat takaisin viimeiseen asentoon kääntäessä, alkaa kiekkamittari hyppimään ja releen napsunta. Eli ei tarvi edes starttiasentoon asti kääntää. Mutta yön kun antaa jäähtyä, niin aamulla ei enää mitään ongelmia... :think

      (edit) Ainiin ja myös ASC-valo palaa mittaristossa yleensä, kun kiekkamittari alkaa pomppimaan.
      Last edited by monobass; 23-11-2010, 07:43.

      Comment

      • jounim
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 58
        • Kuopio

        #4
        Appiukon ja anopin samanlaisesta autosta tällä viikolla korjasivat vastaavan vian. Minäpä kyselen, mistä kiikasti...
        BMW 116DA M-Sport -15
        Ford Mustang fastback -69

        Comment

        • Nyksteri
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 1
          • Raasepori

          #5
          Sama ongelma mulla

          Nyt mun 316 alkoi kans reistailla! Ja ihan samat oireet :/
          Mikä teidän autoissa oli vikana? :think

          Comment

          • jounim
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 58
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by jounim View Post
            Appiukon ja anopin samanlaisesta autosta tällä viikolla korjasivat vastaavan vian. Minäpä kyselen, mistä kiikasti...
            Se oli muuten relevika.
            BMW 116DA M-Sport -15
            Ford Mustang fastback -69

            Comment

            • E34FORLIFE
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 1
              • Kuopio

              #7
              Mullakin sama ongelma

              Mikä rele siellä vittuili sitten loppujen lopuksi?

              Comment

              • qizmo
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 234

                #8
                Täällä samansuuntaista oiretta. Moottori tosin n42. Muutaman kerran sammui kesken ajon.. lähti käyntiin kun jonkun kerran starttaili. Tapahtumien välillä satoja kilometrejä. Sitten rupes katkomaan koneen lämmettyä (nakse apuk.jalkatilassa) Sammuu ei sammu..jne. nyt riittää että virrat laittaa päälle niin polttoainepumpun rele naksuu ja kaasuläppä liikkuu ym.
                Testerillä ei saanu yhteyttä. Kokeiltu useampaa. Sitten oli akunkenkä irti ni carsoftin kapulalla (i910-II) lopulta tuli vaikka sun mitä koodia.

                Nokka-/kampiakselilta
                Dme self test...
                variable valve gear kaks eri koodia
                Ews..
                vielä oli jotain muitakin

                Comment

                • Kibez
                  Newbiemmer
                  • Aug 2014
                  • 1
                  • Jyväskylä Jakobstadt

                  #9
                  Itellä oli vastaavaa,korjaantui kun vaihtoi vedenlämpötila- anturin kanteen.
                  Imusarjan alla 3 sylinterin kohdalla.
                  E60

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎