Uusi tuttavuus, eli ilmeisesti M43-koneella oleva 242tkm ajettu vekotin ei tahdo käynnistyä lämpimänä. Eli startata saa vaikka kuinka pitkään, jolloin lopulta saattaa raskaankuuloisesti lähteä käyntiin. Välillä starttaillessa haisee kovasti bensa ja joskus tuntuu kuin ei saisi bensaa ollenkaan. Välillä myös mittarit sekoilevat heti virtojen kytkemisen jälkeen, kuten kierroslukumittari seilaa laidasta laitaan ja ilmeisesti bensapumpun rele napsuu hanskalokeron takana. Kylmänä toimii hyvin.
Vikakoodeja heittää välillä nokan tai kampiakselin asentotunnistimesta, tai jopa molemmista yhtäaikaa. Tähän mennessä vaihdettu/tarkistettu:
- Kampiakselin asentotunnistin uusittu, ensin tarvike, sitten originaali BMW/Siemens, sekä anturin johdotusta mittailtu katkosten varalta ja väännelty liittimen piikkejä paremman kontaktin aikaansaamiseksi
- Tuolla tarvikeanturilla saattoi myös lämmettyään alkaa pätkimään/sammumaan ajossa, jolloin OBD-livedatasta checkailtuna näytti RPM=0, vaikka moottori vielä jotenkuten pyörikin, orkkisanturilla ei ainakaan vielä tehnyt samaa
- Tyhjäkäyntisäädin putsattu
- Ecun liittimet, anturien liittimet, kaikki releet käyty läpi elektroniikan puhdistussprayllä
- Bensapumpun ja töötin releet vaihdettu varalta päikseen, kun näyttivät olevan samanlaiset
- Startti uusittu, kun solenoidi sippasi entisestä
- (edit) MAF myös putsattu air sensor cleanerillä
Tilasin jo nokan asentoanturin ja vaihdan sen kunhan saapuu. Mutta mitähän muuta kannattaisi vielä tarkistaa?
Vikakoodeja heittää välillä nokan tai kampiakselin asentotunnistimesta, tai jopa molemmista yhtäaikaa. Tähän mennessä vaihdettu/tarkistettu:
- Kampiakselin asentotunnistin uusittu, ensin tarvike, sitten originaali BMW/Siemens, sekä anturin johdotusta mittailtu katkosten varalta ja väännelty liittimen piikkejä paremman kontaktin aikaansaamiseksi
- Tuolla tarvikeanturilla saattoi myös lämmettyään alkaa pätkimään/sammumaan ajossa, jolloin OBD-livedatasta checkailtuna näytti RPM=0, vaikka moottori vielä jotenkuten pyörikin, orkkisanturilla ei ainakaan vielä tehnyt samaa
- Tyhjäkäyntisäädin putsattu
- Ecun liittimet, anturien liittimet, kaikki releet käyty läpi elektroniikan puhdistussprayllä
- Bensapumpun ja töötin releet vaihdettu varalta päikseen, kun näyttivät olevan samanlaiset
- Startti uusittu, kun solenoidi sippasi entisestä
- (edit) MAF myös putsattu air sensor cleanerillä
Tilasin jo nokan asentoanturin ja vaihdan sen kunhan saapuu. Mutta mitähän muuta kannattaisi vielä tarkistaa?
Comment