Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -02 starttaa muttei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lauri kala
    Newbiemmer
    • Dec 2004
    • 5

    e46 320d -02 starttaa muttei käynnisty

    Moro!

    Kaveri lähti ulkomaille pariksi viikoksi ja jätti auton etelään hoitoon toiselle kaverille. Kippaskappas pirssi otti kyttyrää ja rupes oikuttelemaan. Starttaa niin iloisesti mutta ei käynnisty.

    Tutkimuksissa selvisi että oli jo eteläänmenomatkalla ollut pitkää starttia.

    Vikakoodit on saatu luettua AUTOCOMilla:
    4222 sylinteri2 hehkut. piiri
    4B90 polttoaineen yhdysputken ohjaus käynnistettäessä
    4121 unknown

    PA-puolella vaikuttaisi vika olevan. Onko näissä oikosulkuun menevää huohottimen lämmittimen johtosarjaa? Siirtopumpun rele? Siirtopumppu? CR-pumppu? Suuttimet?

    Auta JP takaisin kotiin..
    Last edited by Lauri kala; 23-11-2010, 20:32.
  • M-T2
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 733
    • Sawo

    #2
    Mulla oli polttoainepumpun rele sökö. Mutta vikahan voi olla myös jotain muutakin....

    Comment

    • uijui
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 172
      • suomi

      #3
      Originally posted by Lauri kala View Post
      Moro!

      Kaveri lähti ulkomaille pariksi viikoksi ja jätti auton etelään hoitoon toiselle kaverille. Kippaskappas pirssi otti kyttyrää ja rupes oikuttelemaan. Starttaa niin iloisesti mutta ei käynnisty.

      Tutkimuksissa selvisi että oli jo eteläänmenomatkalla ollut pitkää starttia.

      Vikakoodit on saatu luettua AUTOCOMilla:
      4222 sylinteri2 hehkut. piiri
      4B90 polttoaineen yhdysputken ohjaus käynnistettäessä
      4121 unknown

      PA-puolella vaikuttaisi vika olevan. Onko näissä oikosulkuun menevää huohottimen lämmittimen johtosarjaa? Siirtopumpun rele? Siirtopumppu? CR-pumppu? Suuttimet?

      Auta JP takaisin kotiin..
      Joko siirtopumppu ei työnnä soppaa korkeapainepumpulle, railin paineanturi rikki tai kp pumppu pasona? Aloita kuuntelemalla pyöriikö siirtopumppu, sitten katso railin anturin liitin.....sit saa joku viisaampi jatkaa.

      Comment

      • Lauri kala
        Newbiemmer
        • Dec 2004
        • 5

        #4
        Originally posted by M-T2 View Post
        Mulla oli polttoainepumpun rele sökö. Mutta vikahan voi olla myös jotain muutakin....
        Onko se missä tarkalleen? Hanskalokeron takana? Onko siellä muita releitä?

        Comment

        • Lauri kala
          Newbiemmer
          • Dec 2004
          • 5

          #5
          Originally posted by uijui View Post
          Joko siirtopumppu ei työnnä soppaa korkeapainepumpulle, railin paineanturi rikki tai kp pumppu pasona? Aloita kuuntelemalla pyöriikö siirtopumppu, sitten katso railin anturin liitin.....sit saa joku viisaampi jatkaa.
          Onko se pumppu tankissa vai missä?

          Kaveri kuunteli ja oli aivan varma että ainoa ääni joka kuuluu on n.4sekunnin surina konehuoneen puolelta kun laittaa virrat päälle..

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1324
            • Tornio

            #6
            siirtopumput!!

            Originally posted by Lauri kala View Post
            Onko se pumppu tankissa vai missä?

            Kaveri kuunteli ja oli aivan varma että ainoa ääni joka kuuluu on n.4sekunnin surina konehuoneen puolelta kun laittaa virrat päälle..
            niitä siirtopumppuja on 2 kpl. yksi tankissa ja toinen siinä kuskinpenkin kohdalla
            auton alla. Suojalevy pois niin löytyy.
            Molemmat pumput ovat saman releen ohjaamia.
            rele löytyy hanskalokeron takaa. pitää purkaa lokero pois.
            ensimmäinen rele kuskinpuolelta laskettuna.
            Tämä rele se todennäköisin vian aiheuttaja on
            eli vaihda vaikka viereisen releen kanssa kokeeksi
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • juhop
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 45
              • järvenpää

              #7
              Oisko jotain neuvoja miten sen sulakehärvelin saa pois tieltä releiden edestä? Releitä ei mahdu muuten vaihtamaan.. Pitääkö esim ottaa johdot irti ja nostaa koko sulakerasia tallin pöydälle vai mahtuuko niitä releitä roplaamaan muuten..
              BMW 320d touring 2002

              Comment

              • Jahvat
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 34
                • Suomi, Turku

                #8
                Mulla oli sama ongelma samanikäsessä 320d:ssä, pitkää starttia ja loppujen lopuks ei lähteny kun vasta apuvirran kans hinkkaamalla ja vikakoodeja tuli kans ainakin toi 4B90 polttoaineen yhdysputken ohjaus käynnistettäessä
                ja syy oli ilmeisesti kahdessa vuotaneessa suuttimessa..tai ainakin vika korjaantui täysin sillä kun Häkkisellä onnistuivat korjaamaan vielä ne vanhat ettei uusia tarvinut ostaa.

                Comment

                • Ars1
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 11
                  • Oulu

                  #9
                  Minulla auto starttaa normaalisti, mutta ei käynnisty. Noin joka kolmannella starttauskerralla auto meinaa lähtä käyntiin juuri kun lopettaa starttaamisen. Polttoainetta tulee normaalisti suodattimelle asti.

                  auto:320d -98 e46

                  Taustaa: Auto sammui yllättäin tyhjäkäynnillä ollessa. Muutaman starttausyrityksen jälkeen turvauduimme hinauskäynnistykseen. Auto käynnistyikin, mutta ei suostunut ottamaan kierroksia tyhjäkäyntiä enempää. Ajoin auton kotiin noin kilometrin matkan tyhjäkäynnillä ensin ykkösellä, sitten kakkosella ja kolmosella, lopuksi vielä nelostakin kerkesin kokeilemaan ja vääntöjä oli vielä silloinkin.
                  Noh, siinä tutkiessa sitten huomasin että tankin polttoainepumpun rele ei saa herätettä. Herätteen koppasin kätevästi naapurireleeltä, eli lämppärin releeltä. Polttoainetta siis tulee nyt normaalisti, myös starttauksen aikana, vaikka sisätilan puhallin hiljeneekin startin ajaksi.

                  Tuossa viellä vikakoodia inpalta mukavasti saksan kielellä


                  Oisko jollain hajua, mistä lähtä tutkimaan? Voisko ajonesto olla jotenkin mukana jutussa, vai oisko vp44:sen jähytinpiiri saanut liikaa ilmaa ja kärvähtäny? Tuntus että jos jakajapumpun elektroniikka on kärynny niin ite pumppu ois täysin mykkä. :think
                  Last edited by Ars1; 12-09-2011, 19:54.
                  BMW E38 730d -99
                  BMW E46 320d -99

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎