Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passeli AGM akku E46:een?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #16
    Mulle tuli unibatin 100ah akku. Pitäis olla semmonen joka kestää hyvin jatkuvaa purkamista ja ottaa halukkaasti sitä myös vastaan. Näin ainakin akkuliikkeen ukko kertoi, kun sanoin mielelläni polttelevan webastoa.

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      TM:n testeissä -20 pakkasessa latausvirrat on olleet 6-9A. Eli vois pitää paikkaansa.

      edit: Oops, käpy. siis 6-9A.

      Ihmeellisen aliarvostettu ominaisuus akussa, sillä kyllähän varmaan jokainen suomessa myytävä akku jaksaa täytenä auton startata kylmälläkin ilmalla, mutta hyvinkin starttaava akku on huono lyhyessä ajossa jos se latautuu kolmanneksen hitaammin kuin kilpailevan merkin mötikkä.

      Paitsi akun koko, myös laatu tosiaan vaikuttaa tuohon. Hyvä 40Ah akku saattaa latautua nopeammin kuin huono 70Ah akku. Itseäni ihmetyttää kun puhutaan ettei "iso akku ehdi latautua ikinä täyteen eli se hajoaa nopeasti". Hyvälaatuinen suuren Ah-määrän omaava akku latautuu täysin yhtä nopeasti prosentuaalisesti kuin pienempikin. Eli esim. molemmilla saattaa mennä 8 tuntia tyhjästä täyteen. Jos vain laturissa riittää poppista. Ja sitähän kyllä nykyautoissa on.

      _Mutta_ tämän 8 tunnin aikana latautuu isoon akkuun suurempi määrä energiaa! Eli voit käyttää esim. webastoa muutaman kerran enemmän pätkäajossa, ja kun kerran ajelet pidemmän lenkin, latautuu isompaan akkuun enemmän energiaa kuin pieneen, koska latausvirta on isompi isommassa akussa. Karkeasti yleistäen.

      Comment

      • abject
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 377
        • Vähäkyrö

        #18
        Minkäslainen akku 320d:hen?

        Webastoa tulee käytettyä about 1h ja kilometrejä 70-100km, ajoa n. 1.5h. Nämä siis per vuorokausi.

        Pari kertaa nyt kyykännyt joku Bannerin tekele, eikä napostele enää kertaakaan ruveta vetelemään jatkoroikkia -25 pakkasessa yhtään mihinkään.
        F11 525dx M-Sport ’14
        w123 240D Lang MR '81

        Comment

        • Härski69
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 41

          #19
          jaaha kysellääs nyt itsekkin kun huomenna menossa motonettiin akkukaupoille. maanantai aamuna ei startannut, latasin päivällä akkuun laturilla 75% prossaa mutta tarkastussilmä on kuitenkin edelleen musta ja äsken pyöritti moottoria enää todella kehnosti. eli taitaa akku olla hajalla.

          330da ajelen työmatkaa 20km per suunta ja nurkalla pyöritään vähä kaupassa jne. webastoa tai muutakan lämmitystä ei ole, eli aina kylmiltään tulille. perseenlämmittimet huutaa aina osan matkasta. olen ajatellut ostaa Sznajder-AGM 70Ah/640A TAI Sznajder-AGM 95Ah/780A. Te jotka näistä olette enemmän perillä niin vois kertoa oman näkemyksen riittääkö tuo pienempi vai suoraa vaan isompi?

          tänään kun vaivoin startti jaksoi vielä pyöräyttää koneen käyntiin lähdin pihasta hiljaa köröttelemään kohti läheistä risteystä, risteyksestä isommalle tielle ja kaasua. mitä helvettiä, tehot aivan kateissa. läpyskä miltein pohjassa ja vauhti kiihtyy aivan pikku hiljaa. otin sivuun ja kuullostelin moottoria. aivan normaali käyntiääni, mitä nyt vähän rohee ääni kylmässä koneessa. siitä vittuuntuneena taas tienpäälle eikä liiku. vitutus hipoi taas kattoa ja nyt kaasupoljin aivan pohjaan saakka jolloin vaihto pienempää silmään ja sitten ampaisi vauhtiin aivan normaalisti. 35km ajoin eikä mitään murheita. eihän tälläne voi johtua akusta tai laturista, eihän?

          Comment

          • Furior
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 174
            • Laukaa

            #20
            Itelle ruuvasin juuri äsken kiinni Sznajderin 95Ah AGM -akun. Pienemmälläkin olisi varmaan pärjännyt, mutta kun tuo kerran paikalleen mahtui. Entinen oli 80Ah, en tiedä oliko jopa alkuperäinen, BMW siinä ainakin luki.

            Ennen vaihtoa vilahti aina startatessa luistoneston ja käsijarrun merkkivalot, nyt ei enää. Kertooko mittari tuolla tavalla alhaisesta jännitteestä?
            -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
            ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
            ex: -05 E87 120d

            Comment

            • junga
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 145

              #21
              mulla on kans ollu tuo Sznajderin 95Ah AGM, hyvin on käyntiin lähtenyt vaikka webasto onkin kovalla käytöllä, mutta pitäkää kuitit tallessa koska nämä ei mitään hirmu lujia akkuja ole.... vuoden kesti entinen ja takuuseen uusi.... ja motonetissä sanottiin että niitä on aika paljon palautettu/vaihdettu... ei kuitenkaan boschin vastaavaa voinu laittaa ku se oli kooltaan vähän leveämpi ja minusta oli melko tiukka sovitus tuon sznajderinkin kans
              bmw e65 730d vm - 05

              ex:audi a6 2.7tdi vm-06
              ex: BMW 320d vm-05
              ex: seat cordoba vm-00
              ex: mb 2.6 sportline vm-91
              ex: e36 318tds vm-97
              ex: e36 318is vm 93

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #22
                28.12-10, Varta Start-Stop Plus 70Ah AGM.
                Toiminut kun junan vessa tähän päivään asti, ja toivottavasti myös vuosia jäljellä
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • abject
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 377
                  • Vähäkyrö

                  #23
                  Originally posted by junga View Post
                  mulla on kans ollu tuo Sznajderin 95Ah AGM, hyvin on käyntiin lähtenyt vaikka webasto onkin kovalla käytöllä, mutta pitäkää kuitit tallessa koska nämä ei mitään hirmu lujia akkuja ole.... vuoden kesti entinen ja takuuseen uusi.... ja motonetissä sanottiin että niitä on aika paljon palautettu/vaihdettu... ei kuitenkaan boschin vastaavaa voinu laittaa ku se oli kooltaan vähän leveämpi ja minusta oli melko tiukka sovitus tuon sznajderinkin kans
                  Kyllä tuo Boschin S6 95 amppeerisena sopi myöskin! Liikaa ei toki ollut sitä tilaa. En tiedä koko eroa 105 amppeeriseen, mutta ei montaa senttiä tarvi olla pidempi, kun ei enää mahdu. EDIT: Joku muovi "stoppari" tms sieltä akkukotelon pohjasta piti nypätä pois, että akku sopisi.

                  No toivotaan että tämä ysivitonen jaksaa vääntää tuon starttimoottorin käyntiin vaikka vähän webaa huudattelisikin... On se ainakin 2vk jo jaksanu.

                  80Ah Bannerin sieltä nostelin siis pois.
                  F11 525dx M-Sport ’14
                  w123 240D Lang MR '81

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎