Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320i -02 moottori ei pyöri!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sabo
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 4
    • Järvenpää

    e46 320i -02 moottori ei pyöri!!

    Elikkä otsikon mukainen ajoneuvo, moottorin tyyppiä (koodia) en tiedä mutta se 2.2l.
    Kesken ajon, hiljentelin valoihin kytkin pohjassa niin tyhjäkäynti putosi alle tonniin, käynti meni vähän vaikeeks eikä reagoinut enää kaasuun. Sammutin ja yritin käynnistää uudelleen, mutta startti naksahti vaan pari kertaa eikä pyörittänyt enää. Tapahtumaa ei edeltänyt minkäänlaista kilinää tai kolinaa tai muutakaan epäämääräistä.
    Ajattelin että akku olisi sipannut, mutta koitettiin toisellakin akulla, mutta edelleenkään startti ei pyörinyt. Kokeiltiin hinata käyntiin, jolloin todettiin että moottori ei suostu pyörimään...

    Nyt hätä kädessä, mikä vikana?? ..onneks tulee varmaan kalliiks
    E46 320i
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Huohotin jäässä ja öljyt koneessa. Toivottavasti ei menny paskaks kun ootte yrittäny hinaamalla pyörittää.

    Tulpat pois, pytyt tyhjentäen, sitte huohotinjärjestelmän putsaus ja rikkinäisten osien puhdistus -> lisää ajoa jos ei hajonnut repiessä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • sabo
      Newbiemmer
      • Oct 2007
      • 4
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Huohotin jäässä ja öljyt koneessa. Toivottavasti ei menny paskaks kun ootte yrittäny hinaamalla pyörittää.

      Tulpat pois, pytyt tyhjentäen, sitte huohotinjärjestelmän putsaus ja rikkinäisten osien puhdistus -> lisää ajoa jos ei hajonnut repiessä.
      Kuulostaa aika pahalta... Selvennyksenä, kone ei pyrinyt lainkaan kun koitettiin vetää käyntiin.

      Onko mitään hinta-arvioo, jos veis korjaamolle, ku itellä ei tallia käytössä :think
      Last edited by sabo; 29-11-2010, 21:14. Reason: lisätty selvennys..
      E46 320i

      Comment

      • Antza
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2143
        • Espoo

        #4
        Eihän se kone mihinkään pyöri kun on jumissa!

        Mitään vaurioita ei ole käynyt jos on sammunut tyhjäkäynniltä (vrt voimat vastaavassa tilanteessa esim täyskiihdytyksessä). Korkeintaan happianturit saattavat olla vainaat, tuskin edes katalysaattorit.

        Tosiaankin Cellin ohjeilla herää taas henkiin. Ihan mihin korjaamoon tahansa, mistä löytyy laitteet imuroida sylinterit tyhjäksi. Ei ole iso/kallis/vaikea/pitkä urakka. Savuttaa aika pitkään, mutta kyllä se öljy ajan myötä palaa pois. Vaikka sammunut tyhjäkäynniltä, todennäköisesti jaksanut ja ehtinyt pumpata lähes kaiken öljyn eteenpäin normaalista öljykierrosta (veikkaan että tikussa ei enää näy). Ensimmäiset 500km saattaa nykiä ja käydä välillä vajailla pytyillä, mutta ei muuta kuin ajoa vaan. Jos on huonosti käynyt ja esim kampiakseli vääntynyt, kyllä sen melko nopeasti huomaa jos poksahtaa irtipoikki. Vahva veikkaukseni on, ettei mitään tämänkaltaista vauriota ole päässyt tapahtumaan.

        Samalla kun irroitatte huohottimen, suosittelen vaihtamaan talvimallisen tilalle.
        Current rides:
        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

        Previous rides:
        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

        Comment

        • sabo
          Newbiemmer
          • Oct 2007
          • 4
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Antza View Post
          Eihän se kone mihinkään pyöri kun on jumissa!

          Mitään vaurioita ei ole käynyt jos on sammunut tyhjäkäynniltä (vrt voimat vastaavassa tilanteessa esim täyskiihdytyksessä). Korkeintaan happianturit saattavat olla vainaat, tuskin edes katalysaattorit.

          Tosiaankin Cellin ohjeilla herää taas henkiin. Ihan mihin korjaamoon tahansa, mistä löytyy laitteet imuroida sylinterit tyhjäksi. Ei ole iso/kallis/vaikea/pitkä urakka. Savuttaa aika pitkään, mutta kyllä se öljy ajan myötä palaa pois. Vaikka sammunut tyhjäkäynniltä, todennäköisesti jaksanut ja ehtinyt pumpata lähes kaiken öljyn eteenpäin normaalista öljykierrosta (veikkaan että tikussa ei enää näy). Ensimmäiset 500km saattaa nykiä ja käydä välillä vajailla pytyillä, mutta ei muuta kuin ajoa vaan. Jos on huonosti käynyt ja esim kampiakseli vääntynyt, kyllä sen melko nopeasti huomaa jos poksahtaa irtipoikki. Vahva veikkaukseni on, ettei mitään tämänkaltaista vauriota ole päässyt tapahtumaan.

          Samalla kun irroitatte huohottimen, suosittelen vaihtamaan talvimallisen tilalle.
          Pahin paniikki alkaa laantua, kiitos siitä. Katoin tikun niin öljyä riitti vielä tikulle asti, jotei ei se ainakaan paljoo oo ehtiny puskee pihalle...

          Suuret kiitokset tiedoista, näillä toivottavasti saadaan bemmi taas rokkaamaan.
          E46 320i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎