Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d jäätä 4:sen männän päällä!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuning_bemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 224
    • Mikkeli

    e46 320d jäätä 4:sen männän päällä!!

    eli viimeviikolla meni kone jumiin ja selvisi että 4:sen männän päälle oli mennyt vettä joka oli tietenkin jäätynyt! ite en keksi muutakin kondensio vettä olisi syntynyt välärissä ja mennyt imusarjan kautta sinne? autolla ajettu nyt paljon lyhyttä ajoa ja 240km juuri ennen efektin syntymistä ja pakkasta -22. eli voiko tuo kaikki johtua kondensio vedestä ja onko jollekkin käynyt samoin ja miten tuon estäisi??
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    volkkareissa näitä efektejä ainakin on ollu. Jotku kuulema porannu pienen reiän coolerin pohjaan.... saattaa olla viisaampiakin ratkaisuja olemassa.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • tuning_bemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 224
      • Mikkeli

      #3
      joo

      mut voiko sitä vettä kertyä 3kk aikana noin paljon että riittää jäädyttää koneen jumiin? voiko polttoainesuodattimen vedenerotin jotenkin täytyttyä tehä tuon kun ei näköjään ole vaihdettu ainakaan 60tkm tuota suodinta? mutta silloin sitä vettä pitäisi olla tasasesti joka pytyllä eikä vaan nelosessa...

      Comment

      • tuning_bemaristi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 224
        • Mikkeli

        #4
        joo

        onko kellekkään käyny bemareitten kaa tuollaista ilmiötä??

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Onhan noita kuulunut tapahtuneen.
          Eipä sinne diisselin palotilaan kovin suurta jääkönttiä tarvi kun ei enää kone pyöri. Vesihän tulee jostain välijäähdyttimen pohjalta moottorin käydessä ja koska moottori on hieman taaksepäin kallellaan niin sinnehän se 4-pyttyyn sitten valuu koneen seistessä.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • ytte
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 248
            • Pyhäjärvi

            #6
            Esim joissakin volvoissa on vakiona coolerin pohjassa 2mm reikä josta kondeksivesi tulee pois.
            F10 LCI -15
            E60 LCI -08

            Comment

            • tuning_bemaristi
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 224
              • Mikkeli

              #7
              ominaisuun

              jos sitä vaihtais samalla nyt isomman coolerin missä ois roppu ja missä olisi ne ahtoputkien paikat vähän ylempänä nii ei kondensiovesi pääsis nii helpolla koneeseen...

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5419
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by ytte View Post
                Esim joissakin volvoissa on vakiona coolerin pohjassa 2mm reikä josta kondeksivesi tulee pois.
                Mites tuo käytännössä toimii? Ei kai ahtopaineita ulos reiästä puhalleta?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by kt0510 View Post
                  Mites tuo käytännössä toimii? Ei kai ahtopaineita ulos reiästä puhalleta?
                  Reiästä tuleva ilmamäärä on niin häviävän pieni, että ei vaikuta varmasti mitenkään auton toimintaan. Kuorma-autopuolella esim. Scaniassa on n.4-5mm kokoinen reikä välijäähdyttimen pohjassa, josta vesi pääsee pihalle.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎