Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D tehonmittaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keisba
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 13
    • jutah

    #16
    Joo siis puhuin juuri E91;stä, että näyttää irtoavan yli 300 hv ja vakio suuttimet tosiaan aikareilun kokoiset. Vertaus auto ei ollut mikään mummon ajama, kyllä siitä jotain hajua saa että missä mennään.

    Itsellä ei ole kokemusta E46 tai E91 penkittämisestä että saako sen luistoneston kokonaan pois vaiko ei. Yhdentapauksen vaan tiedän jossa tehot leikkaantui jossain 3000-3500 kohilla vakiona ja ohjelmoituna, mutta tiellä vetää kuitenkin hienosti 4500. Luistonesto oli otettu napista pois pitkään painamalla.


    Onko tdifreakilla tarkempaa tietoa tämän 170kw E91 ahtimesta, kilvessä lukee GT2260VK ja näyttää olevan jo uudempaa sukupolvea kuin E46 GT2260V. Vnt siivikko näyttää olevan kiinni keskiössä niinkuin GTB sarjan ahtimissa. Imusiipi näyttää myös samalta kuin audin GTBssä. Ei ole vielä ehtinyt laittaa pakopainemittaria josta näkis et onko toiminnaltaan samanlainen kuin Audin GTB. Uudemmassa 330D ahtimen tyyppi muuttuu jo GTB2260VK ja vakiona 255hv. Voisikohan tuossa olla jo vähän isompaa siipeä?


    Mielenkiintoisia moottoreita nämä 3 litraiset kun samalla vaihteella voi vetää 40-200kmh.

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #17
      Originally posted by keisba View Post
      Onko tdifreakilla tarkempaa tietoa tämän 170kw E91 ahtimesta, kilvessä lukee GT2260VK ja näyttää olevan jo uudempaa sukupolvea kuin E46 GT2260V. Vnt siivikko näyttää olevan kiinni keskiössä niinkuin GTB sarjan ahtimissa. Imusiipi näyttää myös samalta kuin audin GTBssä. Ei ole vielä ehtinyt laittaa pakopainemittaria josta näkis et onko toiminnaltaan samanlainen kuin Audin GTB. Uudemmassa 330D ahtimen tyyppi muuttuu jo GTB2260VK ja vakiona 255hv. Voisikohan tuossa olla jo vähän isompaa siipeä?
      OT
      Mulla on myynnissä tuollainen gt2260vk (M57N2, 170kW/231hv ja 500Nm) jossa tyyppi kilvessä lukee gt2260v:think
      Itsekkin luulin sen olevan tämä vanhempi pulttikiinnityksellä oleva mut onkin v-bandilla oleva ja osanumeron perusteella on todella tuo gt2260vk.
      Tässäkin on tuo vnt-siivikko kiinni omassa kehikossaan.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4624
        • Lahti.

        #18
        Originally posted by keisba View Post
        Vakiosta E91 330D 170kw versiosta tuntuu irtoovan voimaa aika reippaasti. kiinnostais kokeilla kuinka pitkästi yli kolmensadan menee pelkällä ohjelman muokkauksella ilman mitään DPF poistoja yms.
        voin kertoa että on täysin mahdoton yhtälö.

        260-270hv ja noin 600-610nm on manuaalin about max.

        Last edited by EPDM; 03-01-2011, 19:46.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • m-sport newbie
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 142
          • Vantaa

          #19
          [QUOTE=EPDM;2241432]voin kertoa että on täysin mahdoton yhtälö.

          260-270hv ja noin 600-610nm on manuaalin about max.

          Miksi? Mites automaattilootalla?
          ***************************************
          E90 -06 330D
          E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
          ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
          ex -04 Peugeot 307 2.0
          ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

          Comment

          • keisba
            Newbiemmer
            • Jan 2009
            • 13
            • jutah

            #20
            jsr85 oletko mitannut minkäkokoisilla siivillä ahtimesi on? ja onko vnt siivet suorat vai kaarevat?

            Mikä tekee 300hv yhtälöstä mahdottoman jos suuttimet on riittävän isot ja ilma riittää. Alkaako se ämpärinkokoinen DPF ahdistamaan...

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4624
              • Lahti.

              #21
              [QUOTE=m-sport newbie;2241475]
              Originally posted by EPDM View Post
              voin kertoa että on täysin mahdoton yhtälö.

              260-270hv ja noin 600-610nm on manuaalin about max.

              Miksi? Mites automaattilootalla?
              Ahtopaineet, mutta enemmiten pakolämmöt nousee niin korkeaksi että dpf alkaa sulamaan. Ottamalla sen pois tai osittain pois varmasti vapauttaisi muutamia heppoja ylärekisteristä mutta ei nyt niin merkittävästi, ja on tietysti laitonta.

              Automaatin kanssa kannattaa leikkaa suurimmat momentit alarekisteristä hieman että kestää pidemmänkin päälle.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • jushi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 176
                • Kouvola

                #22
                Mun käsityksen mukaan m57n koneissa ei käytetty solenoidisuuttimia kuin ihan alkuaikoina ja että ne kohtuu nopeasti moottorityypin vaihdon jälkeen korvattiin piezotyyppisillä. Tästä johtuen m57n ja m57n2 (x35d) suuttimet käy ristiin ilman muita muutoksia.

                Voin olla väärässäkin, mutta tässä käsityksessä minä olen elänyt.

                Mulle isot pojat kerto, että suuttimien kärkiä voi vaihtaa isompiin, eli esim. 35d:n kärjet laittamalla 30d:hen, tuotto vastaisi tällöin ainakin lähes ns. alkuperäistä 35d:n suutinta. Tällä siis mahdollistettaisi se, että myös solenoidiohjattuihin saisi isommat reijät. Tämä ei siis oma ajatus, mutta erään dieselpajan mekaanikkoässät väittivät. Kuulemma kärkien hinta jossain 80€ kantturoissa kappaleelta... Liike ainakin oli valtuutettu Delphi -suutin myyjä...

                Tämäkään ei siis varmaa tietoa, huhupuheita. Saa korjata jos olen väärässä.

                .Jussi
                e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                Subaru Impreza WRX Sti
                Skoda Octavia 1U -käyttis

                ex. e46 330d touring

                ex. e39 528i shadowline M5-Look

                Comment

                • m-sport newbie
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 142
                  • Vantaa

                  #23
                  [QUOTE=EPDM;2241519]
                  Originally posted by m-sport newbie View Post

                  Ahtopaineet, mutta enemmiten pakolämmöt nousee niin korkeaksi että dpf alkaa sulamaan. Ottamalla sen pois tai osittain pois varmasti vapauttaisi muutamia heppoja ylärekisteristä mutta ei nyt niin merkittävästi, ja on tietysti laitonta.

                  Automaatin kanssa kannattaa leikkaa suurimmat momentit alarekisteristä hieman että kestää pidemmänkin päälle.
                  Hmm onko mitään hajua tästä vehkeestä?

                  ***************************************
                  E90 -06 330D
                  E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                  ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                  ex -04 Peugeot 307 2.0
                  ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4624
                    • Lahti.

                    #24
                    [QUOTE=m-sport newbie;2241607]
                    Originally posted by EPDM View Post

                    Hmm onko mitään hajua tästä vehkeestä?

                    http://www.ptronic.com/index.php?cla...onFilter=29787

                    Toimii samalla periaatteella kuten meidän tehoboksit.

                    Eli voimistaa/vaimentaa polttoainepaine parametri mitä lähtee common railin paineanturista moottorin ohjainyksikköön. Saa useimmiten samat tai melkein samat tehot kun varsinainen ohjelmointai mutta kuten privailinkin ei pysty varsinaisesti muokaa käyrien muoto, mikä on aika olennainen automaatin ja hiukassuodattimen kanssa.

                    Toki vetchin "pro" mallin kanssa voi muokatta syöttöä kuorman kanssa. Mutta vaatii siis omaotteinen kokeilumieltä.

                    Last edited by EPDM; 03-01-2011, 22:37.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • m-sport newbie
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 142
                      • Vantaa

                      #25
                      onko kellään mitään hajua mikä ton automaattilaatikon malli on ja mikä sen about nm kesto on?

                      Auto siis: 330D E90 -06
                      ***************************************
                      E90 -06 330D
                      E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                      ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                      ex -04 Peugeot 307 2.0
                      ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1375
                        • Oulainen

                        #26
                        Originally posted by keisba View Post
                        jsr85 oletko mitannut minkäkokoisilla siivillä ahtimesi on? ja onko vnt siivet suorat vai kaarevat?
                        Komp. 44.5/60 Turb.50-55/~45 Tuo turboiini puoli oli hieman ongelmallinen mitata, en saanut yhtä ruuvia auki jolla VNT-siipien kehikon olisi saanut irti.

                        Mielikuva jäi et olis suorilla siivillä:think

                        onko kellään mitään hajua mikä ton automaattilaatikon malli on ja mikä sen about nm kesto on?

                        Auto siis: 330D E90 -06
                        Joidenkin tietojen mukaan specsattu 700nm.
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1375
                          • Oulainen

                          #27
                          Originally posted by m-sport newbie View Post

                          Hmm onko mitään hajua tästä vehkeestä?

                          http://www.ptronic.com/index.php?cla...onFilter=29787
                          Suotta maksaa +600€ ku noita vastaavia saa halvemmallakin, pelimies tekee vastaavan itse muutamalla vastuksella ja potikalla
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          • m-sport newbie
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 142
                            • Vantaa

                            #28
                            Joidenkin tietojen mukaan specsattu 700nm.[/QUOTE]

                            Tälläistä löytyi bmwforumilta:

                            BMW 320dA vaihteisto on BMW:n ja ZF:n (Zahnradfabrik Friedrichshafen) yhteistyössä tekemä laatikko malliltaan GA6HP19Z / GA6HP19Z TU, jonka max. vääntösuositus on 400 Nm.

                            BMW 330dA vastaavasti GA6HP26Z (600 Nm) / GA6HP26Z TU (650 Nm)

                            325dA / 335dA tietoa ei ole, mutta listalta löytyy vielä GA6HP32Z (750 Nm)
                            ***************************************
                            E90 -06 330D
                            E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                            ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                            ex -04 Peugeot 307 2.0
                            ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                            Comment

                            • diffas
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 216
                              • Lahti

                              #29
                              Originally posted by jsr85 View Post
                              Komp. 44.5/60 Turb.50-55/~45 Tuo turboiini puoli .
                              50/45 on pakoropeli.
                              Kingdiesel Racing

                              Comment

                              • saki
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 247

                                #30
                                Omassa 05/2003 e46 330d mallissa ainakin onnistui mittaus normaalisti vain pitkään luistonestonappulaa painamalla(molemmat valot palamaan).

                                Tulos -> 271hv/598nm Celtic Tuning "race" ohjelmalla.. Työntää ihan fiksusti suhteessa kulutukseen..
                                BMW i3 REX

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎