Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja käyntihäiriöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #16
    purkuohje ??

    Originally posted by Nepper View Post
    Vapaa viikonloppu ja uusi into,

    venakopan tiiviste vaihdettu ja taas kohti imusarjaa


    Miten tuon johtohelvetin kanssa oikeen pitää menetellä ? Tuonne imusarjan takaosaan tuntuu tulevan joku johto, jolle ei ole liitintä ja etuosassa on joku iso johtoboxi. Muuten imusarja on irti. Ensimmäinen torx oli todella vittumainen irroittaa toisen sai nätisti, kun poisti alumiinisen pohjapanssarin.
    irroitat ne 2kpl 10mm mutteria siitä imusarjan päältä. Kohotat imussarjaa
    n 5 cm kannesta irti ja painat samalla sitä johtosarja koteloa / huohotin hässäkkää alaspäin. Eli JÄÄVÄT sinne imusarjan alle paikoilleen tässä vaiheessa.

    Johtosarja kotelo ja huohotin ovat semmoisella luiku hahlolla kiinni siinä imusarjassa.

    Paikoilleen asennuksessa tarvitset 2 kpl M6 kierretankoa ja 2kpl ERITTÄIN
    ohut seinämäisen (n.10mm päältä)ns. putkijatkot tuolle M6 kierretangolle niihin
    imusarjan päältä irroitettuihin M6 kierteisiin 2kpl josta irroitit ne 2kpl 10mm mutteria.
    Eli näillä kierretangoilla vedetään johtosarja kotelo / huohotin systeemi niille
    hahloille takaisin. Hoksaat varmasti purkaessa tuon systeemin.

    Niiden alapuolen TORXien tilalle kannattaa vaihtaa normaalit M6 10mm kannalla
    olevat pultit. Helpompi kiristää takaisin.

    Sitten kun saat sen huohotin separaattorin kynsiisi niin avaminen onnistuu
    riittävän kapeakärkisillä meisseleillä. tarviit useita kpl meisseleitä.

    Ja tarkistat että on ulkopuolelta eristetty separaattori ja letkut muuten
    tämä kylmäliman muodostus putkiin ja separaattoriin on entistä runsaanpaa.
    ts. vaihdat tarvittaessa kylmänmaan mallisiksi.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Nepper
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 16
      • Joensuu

      #17
      Kiitos sinulle e46touring! Meni aluksi sormi suuhun, kun ei tuntunut se johtokoppa lähevän painamalla irti, liimautunut pölyn ja muun paskan kanssa vähän tiukempaan. Tarpeellisen voimankäytön ja riittävän teknisen tietämättömyyden avulla homma alkoi rullata Kylmän maan malleja olivat osat ja työntelin paineilmalla paskat poies, kun en uskaltanut ruveta sitä "separaattoria" ruveta auki kampeamaan.

      Imusarjastakin valui kiitettävä määrä sitä öljyshaissea. Venttiilikoppaan oli myös kertynyt kattava kerros tuota limaa."Kennosto" mikä siinä kopassa on, oli ~tasaisena möhnästä.
      Last edited by Nepper; 17-01-2011, 16:12.

      Comment

      • Nepper
        Newbiemmer
        • Jul 2009
        • 16
        • Joensuu

        #18
        Ihmettely jatkuu, nykytilanteessa auton tyhjäkäynti ei ole epätasaista, mutta käyttää sattummanvaraisesti kiekkoja 1500rpm tuntumassa. Mistähän tämä vika on siunaantunut ja millä sen saa hoidettua?
        Auto siis käyttääntyy niin, kuin kevyesti polkisi kaasua --> nostaa kiekot 1.5k rpm ja laskee kaasun takaisin tyhjäkäynnille.
        Last edited by Nepper; 19-01-2011, 19:13.

        Comment

        • Nepper
          Newbiemmer
          • Jul 2009
          • 16
          • Joensuu

          #19
          Joopa joo, auto humppailee tyhjäkäyntiä miten sattuu. Vikakoodeja ei ole, niin osanneet huollossakaan mitään sanoa. Nytten syttyi moottorin-vikavalo, ohjekirjan mukaan päästöarvojen takia.

          Kun tuon paskan vielä jossain saan kuntoon, nii oli ensimmäinen ja viimeinen BMW. Kiinnosta enää alle 100tkm ajetun auton kanssa tapella, homman toimiessa, kun olisi joku 500tkm ajettu japsi.
          Last edited by Nepper; 26-01-2011, 18:54.

          Comment

          • janne1974
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 405
            • Kuopio

            #20
            Moottorin vikavalon voi sytyttää isompi imuvuoto.. vikakoodia kaasuläpästä?? ja katso että kaasuläpän pistoke on kunnolla paikoillaan. Tyhjäkäynnin humppaamiseen voi ollakkin useampikin syy..

            -Janne-
            -Janne-

            F10 535iX sedan -11
            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
            ex. E39 528i touring -99
            ex. E36 325ia coupe -93

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #21
              Originally posted by Nepper View Post
              Kiitos sinulle e46touring! Meni aluksi sormi suuhun, kun ei tuntunut se johtokoppa lähevän painamalla irti, liimautunut pölyn ja muun paskan kanssa vähän tiukempaan. Tarpeellisen voimankäytön ja riittävän teknisen tietämättömyyden avulla homma alkoi rullata Kylmän maan malleja olivat osat ja työntelin paineilmalla paskat poies, kun en uskaltanut ruveta sitä "separaattoria" ruveta auki kampeamaan.

              Imusarjastakin valui kiitettävä määrä sitä öljyshaissea. Venttiilikoppaan oli myös kertynyt kattava kerros tuota limaa."Kennosto" mikä siinä kopassa on, oli ~tasaisena möhnästä.
              Originally posted by Nepper View Post
              Joopa joo, auto humppailee tyhjäkäyntiä miten sattuu. Vikakoodeja ei ole, niin osanneet huollossakaan mitään sanoa. Nytten syttyi moottorin-vikavalo, ohjekirjan mukaan päästöarvojen takia.

              Kun tuon paskan vielä jossain saan kuntoon, nii oli ensimmäinen ja viimeinen BMW. Kiinnosta enää alle 100tkm ajetun auton kanssa tapella, homman toimiessa, kun olisi joku 500tkm ajettu japsi.
              Katso peiliin.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Nepper
                Newbiemmer
                • Jul 2009
                • 16
                • Joensuu

                #22
                Tuosta on vaan loppunu järki jo pitkän aikaa sitten. Välillä autoo toimii ok, ei mitään valittamista. Yht'äkkiä auto nostaa satunnaisesti kierroksia tyhjäkäynnillä ollessaan ~1500-2000rpm välille, 30s välein. Seuraavana päivänä ei taas mitään. Saat taas ajaa jonkunaikaa rauhassa ja sitten varoittamatta alkaa tyhjäkäynnillä reilu hummaus.

                Joku anturivika alkaa itselle tulemaan eniten mieleen. Kaikki ehdottelee imuvuotoa, ja periaatteessa se onkin loogista. Imuvuoto ei vaan tuntuisi ilmaantuvan satunnaisesti ja niin eri oirein?
                Liittimiä olen pyrkinyt käymään läpi huolella, mutta en ole löysällä, tai hapettuneena olevia löytänyt

                Janzki lainauksesi ovat kyllä ihan osuvia ja tiedän, että en ole tekninen jeesus. + "tarpeellisen voimankäytön..."-lause on kuitenkin tarkoituksellista huumoria, joka ei siltikkään kaikkiin tunnu uppoavan. Tuppaan vaan tekemään uuden homman suht varovasti ja sitä rupeaa ihmettelemään, että meneekö homma oikeen, jos tarvitsee käyttää voimaa. Yritin vain ilmaista tuota.


                Välillä vaan rupeaa vituttamaan, kun homma ei rupea järkeentymään ei sitten millään ja toinen auto kestää läjässä ilman tappeluita. Kai se on tätä alottelevan auto-kotimekaanikon onnea tämä.




                Jannelle kiitos asiallisesta vastauksesta, provoavaan viestiin.
                Mie meen ehtiin sitä peiliä ja jonkun asiaan vihkiintyneen pajan numeroa.

                Ilmottelen sitten tännekkin, mistä vika lopulta löytyi, jos joku muu vaikka joutuu painimaan samanlaisen koneen kanssa.
                Last edited by Nepper; 26-01-2011, 21:05.

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1321
                  • Tornio

                  #23
                  separaattori ??

                  Originally posted by Nepper View Post
                  Joopa joo, auto humppailee tyhjäkäyntiä miten sattuu. Vikakoodeja ei ole, niin osanneet huollossakaan mitään sanoa. Nytten syttyi moottorin-vikavalo, ohjekirjan mukaan päästöarvojen takia.

                  Kun tuon paskan vielä jossain saan kuntoon, nii oli ensimmäinen ja viimeinen BMW. Kiinnosta enää alle 100tkm ajetun auton kanssa tapella, homman toimiessa, kun olisi joku 500tkm ajettu japsi.
                  no niin homma käy haasteelliseksi.

                  Olisikohan päässyt käymään niin että siitä purkamastasi separaattorista olisi sisältä se kalvo
                  revennyt rikki. Kuulostaisi nuo oireet passaavan tuon tyyliseen imuvuotoon.
                  Olit vissiin paineilmalla puhaltanut paskat pois tuolta separaattorista JOS tuo kalvo on ollut
                  hiukan heikossa hapessa niin revennythän se on tuossa paineilma käsittelyssä.

                  Eli osta uusi separaattori ja vaihda kokemustahan tästä karttuu ja 10V päästä jo naurattaa
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • Nepper
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 16
                    • Joensuu

                    #24
                    e46touring, mie nyt taivun ja vien auton pajalle, saavat ajan kanssa kahtoa siellä.
                    Iltoja ei kehtaa sepittää ja päivisin on oltava muissa velvollisuuksissa. Pajalla homma maksaa kylläkin, mutta pakko tästä viasta on päästä eroon.
                    Pitää mainita, että olen noin tunaroinut, niin jospa heidän homma helpottuisi. Ehkä se tästä vielä selviää ja saan itekki vastaisen varalle tiedon, että mikä tän kummittelun aiheuttaa.
                    Last edited by Nepper; 26-01-2011, 22:56.

                    Comment

                    • Rami72
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 68
                      • Kauhajoki

                      #25
                      Originally posted by Nepper View Post
                      Ihmettely jatkuu, nykytilanteessa auton tyhjäkäynti ei ole epätasaista, mutta käyttää sattummanvaraisesti kiekkoja 1500rpm tuntumassa. Mistähän tämä vika on siunaantunut ja millä sen saa hoidettua?
                      Auto siis käyttääntyy niin, kuin kevyesti polkisi kaasua --> nostaa kiekot 1.5k rpm ja laskee kaasun takaisin tyhjäkäynnille.
                      Moi! Olisko jotain tuon tyylistä.. -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=212098&page=3

                      Moottorin vikavalon kanssa tässä ihmetelty kolmisen viikkoa. Homma korjautui merkkihuollossa käynnillä. Kustannus vk-tiivisteen vaihdon kanssa vajaat 250€.
                      ///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99

                      Comment

                      • Nepper
                        Newbiemmer
                        • Jul 2009
                        • 16
                        • Joensuu

                        #26
                        Auto kävi pajalla. Vikavalo nollattiin ja nollauksen jälkeen auto on käynyt nätisti. Huollon pihaan tuodessa auto vielä vispaili kierroksia miten sattuu ja huoltajakin sen noteerasi. Homma aloitettiin kuintenkin vain alkuun vikavalon nollauksella.
                        Auto uudestaan käyntiin ja häiriöt katosivat. Keikkana helvetin halpa ja olen enemmän kuin tyytyväinen, mutta mitä oikein tapahtui?

                        Comment

                        • Muumipeikko
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 25
                          • Muumimaailma

                          #27
                          Oisko mahdollista, että öljykorkki olisi jäänyt huonosti. Näissä kun korkkissa on saranoitu rengas, jota jos ei laiteta kunnolla öljyntäyttöaukon ympärillä oleviin hakasiin. Korkki jää kantamaan ja vuotaa ilmaa. Yleensä antaa herjoja seoksesta.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎