Originally posted by degneva
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330 Ci - Käy huonosti, pätkii ym.
Collapse
X
-
Timo Puustinen, Tuusula, Finland
-Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
-Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F
Oma Connection
Kaide Motorsport
-
-
Ko. autossa, jos MAF-signaali katoaa, tippuu myös vakionopeuden säädin pois
pelistä.Voi toki johtua muustakin, tarkista myös kaasuläppäkotelon kiinnitys (EDK) imusarjaan, 4 pulttia 10mm kannalla.Ja kuten jo muut kehottivat, kaikki imuputket ja huohotinletkut tarkistaa erittäin huolellisesti.Myös DISA siinä imusarjan kyljessä voi aiheuttaa imuvuodon.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by degneva View PostVikakoodit jotka äsken otin (4 kpl, välillä ollut myös 5-6):
P1083
P1085
P0171
P0174E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by unskelotti View PostMulla oli DISA rikki, ja antoi mm. P0171- ja P0174-koodit (sekä pytyt 1-3 että 4-6 käy laihalla). Imuvuotohan sullakin jossain on. DISA on helppo tsekata: se on kahdella torxilla kiinni imusarjan kyljessä, eikä tartte irrottaa mitään muuta, jotta sen saa irti.Timo Puustinen, Tuusula, Finland
-Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
-Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F
Oma Connection
Kaide Motorsport
Comment
-
-
Morjes.
En ole autoa tarkemmin kerennyt tutkailemaan, kun ei ole autotallia ollut saatavilla.
Tein kuitenkin sellaisen huomion, että auto toimii pakkasella paljon huonommin kuin nollakelillä; parin viikon nollakelien aikana auto toimi kuin unelma, eikä sytyttänyt mitään valoja palamaan.
Nyt kun on taas rajummat pakkaset, niin jo palaa valoja kuin joulukuusessa ja joutokäynti aaltoilee todella paljon.
P1501 Idle Speed Control Valve Stuck Closed
Tuon valon syttyessä alkaa moottorivalokin palaa. Testeri kuitenkin sanoo melko useasti että bank1 & bank2 käy laihalla seoksella.
EML valon syttyessä kun kaasupolkimen päästää vapaaksi, niin perästä kuuluu "nytkähdys", aivan kuin perä olisi irti.
...
Tässä taas pientä tilannepäivitystä. Pitää tarkastaa nuo edellisetkin vaihtoehdot kunhan tosiaan saan taas tallin käyttööni.
Kiitos jo tähän asti ehdotetuista vioista!Last edited by degneva; 18-02-2011, 12:10.
Comment
-
-
Originally posted by degneva View PostMorjes.
En ole autoa tarkemmin kerennyt tutkailemaan, kun ei ole autotallia ollut saatavilla.
Tein kuitenkin sellaisen huomion, että auto toimii pakkasella paljon huonommin kuin nollakelillä; parin viikon nollakelien aikana auto toimi kuin unelma, eikä sytyttänyt mitään valoja palamaan.
Nyt kun on taas rajummat pakkaset, niin jo palaa valoja kuin joulukuusessa ja joutokäynti aaltoilee todella paljon.
P1501 Idle Speed Control Valve Stuck Closed
Tuon valon syttyessä alkaa moottorivalokin palaa. Testeri kuitenkin sanoo melko useasti että bank1 & bank2 käy laihalla seoksella.
EML valon syttyessä kun kaasupolkimen päästää vapaaksi, niin perästä kuuluu "nytkähdys", aivan kuin perä olisi irti.
...
Tässä taas pientä tilannepäivitystä. Pitää tarkastaa nuo edellisetkin vaihtoehdot kunhan tosiaan saan taas tallin käyttööni.
Kiitos jo tähän asti ehdotetuista vioista!
Comment
-
-
Mitenkäs kävi?
Originally posted by Hemi View PostEtsi se imuvuoto ja lopeta ihmettely/arpominen.
Mitenkäs tämän ongelman kanssa kävi? selvisikö vika/viat?
Täällä e39 525iA Touring -02, 226 000 km jossa samanlaisia ongelmia esim. koodi p1085. (jäähdytinkin sanoi sopivasti itsensä irti).
-Pasi
Comment
-
-
Originally posted by Tourinki View PostTerve
Mitenkäs tämän ongelman kanssa kävi? selvisikö vika/viat?
Täällä e39 525iA Touring -02, 226 000 km jossa samanlaisia ongelmia esim. koodi p1085. (jäähdytinkin sanoi sopivasti itsensä irti).
-Pasi
Eli siellä alkaa tuon ikäisissä m52/m54 moottoreissa olemaan melkoisen paljon haurasta kumi/tiivisteosaa, joka sitten hiemankin vuotaessaan aiheuttaa juurikin kerrotut vikakoodit+oireet.
Comment
-
Comment