Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 "Imusarjan kumitulppa".

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronsuu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2010
    • 75
    • Helsinki

    E46 "Imusarjan kumitulppa".

    Kyselisin että onko normaalia että tulpassa numero 17 on öljyä kun sen vetäisee pois? http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Tuppaahan imupuolella vähän öljyä olemaan kun kone huohottaa imupuolelle kumminkin. Jos öljyn kulutus ei ole ihmeen suuri niin silloinhan sitä ei paljoa ole siellä liikkeellä eikö?

    Kovasti tossua koneelle vaan
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Ronsuu
      Bimmer Rookie
      • Nov 2010
      • 75
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Tuppaahan imupuolella vähän öljyä olemaan kun kone huohottaa imupuolelle kumminkin. Jos öljyn kulutus ei ole ihmeen suuri niin silloinhan sitä ei paljoa ole siellä liikkeellä eikö?

      Kovasti tossua koneelle vaan
      No tossa tulpassa ei ollu ku tippa mutta piti varmistaa. Pitää hommata muutenki uus tulppa, koska vanha haljennut . Öljyn kulutuksesta ei vielä tietoa. Auto suht tuore mulle.

      Venttiilikopasta lähtevää huohotin putkea kattelin tänää ni aika ruskeessa "kuivuneessa" mähnässähän se

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Ronsuu View Post
        No tossa tulpassa ei ollu ku tippa mutta piti varmistaa. Pitää hommata muutenki uus tulppa, koska vanha haljennut . Öljyn kulutuksesta ei vielä tietoa. Auto suht tuore mulle.

        Venttiilikopasta lähtevää huohotin putkea kattelin tänää ni aika ruskeessa "kuivuneessa" mähnässähän se
        Huohotin voi olla puhdistusta tai vaihtoa vailla. Kuten myös siihen liittyvät letkut/putket. Kannattaa tarkastaa.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post
          Huohotin voi olla puhdistusta tai vaihtoa vailla. Kuten myös siihen liittyvät letkut/putket. Kannattaa tarkastaa.
          Tod näk.

          Ne on sellasia "irroita ja tilaa uus" mallisia ne huohotin röörit. Eli voi olla että ehjänä ei irtoa. Puhtaaksi saaminenkin voi olla työlästä.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Tod näk.

            Ne on sellasia "irroita ja tilaa uus" mallisia ne huohotin röörit. Eli voi olla että ehjänä ei irtoa. Puhtaaksi saaminenkin voi olla työlästä.
            Näin olen itsekin todennut. Uusia olen laitellut kun olen ruvennut yleensäkään mitään asian eteen tekemään. Jotkut puhdistaa.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Ronsuu
              Bimmer Rookie
              • Nov 2010
              • 75
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Haju69 View Post
              Huohotin voi olla puhdistusta tai vaihtoa vailla. Kuten myös siihen liittyvät letkut/putket. Kannattaa tarkastaa.
              mitähä huohotin + hilppeet maksaa? ilmeisesti kannattaa vaihtaa semmoiset eristetyt letkut? onnistuiskohan ton vaihtaa itte. En oo varma onko se just toi huohotin mutta imusarjan alta kuuluu suhinaa joka voimistuu ku painaa vähän kaasua mut hävii ku tulee enemmän kierroksia. Suhahtaa myös ku sammuttaa auton.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by Ronsuu View Post
                mitähä huohotin + hilppeet maksaa? ilmeisesti kannattaa vaihtaa semmoiset eristetyt letkut? onnistuiskohan ton vaihtaa itte. En oo varma onko se just toi huohotin mutta imusarjan alta kuuluu suhinaa joka voimistuu ku painaa vähän kaasua mut hävii ku tulee enemmän kierroksia. Suhahtaa myös ku sammuttaa auton.
                Huohotin venttiilissä se joku kalvo rikki.

                Soittaen vaikka merkkiliikkeeseen osien hintoja. M52B28 moottoriin se on noin 100,- juttu uusi "separaattori" eli huohotinventtiili sekä kumiletku+muoviputki. Mikähän lie moottori itselläsi?
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Ronsuu
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2010
                  • 75
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Huohotin venttiilissä se joku kalvo rikki.

                  Soittaen vaikka merkkiliikkeeseen osien hintoja. M52B28 moottoriin se on noin 100,- juttu uusi "separaattori" eli huohotinventtiili sekä kumiletku+muoviputki. Mikähän lie moottori itselläsi?
                  Mulla on 325 e46 2004 eli m54? Pitää soitella huomen vaikka laakkoseen ja kysyy mitä maksaa tommone eristetty huohotin+letkut.

                  Toimiiko noi Realoemin part numberit laakkosella. Aattelin meinaa ottaa samalla keulaan noi suojat. Osa 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts...75&hg=51&fg=75

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by Ronsuu View Post
                    Mulla on 325 e46 2004 eli m54? Pitää soitella huomen vaikka laakkoseen ja kysyy mitä maksaa tommone eristetty huohotin+letkut.

                    Toimiiko noi Realoemin part numberit laakkosella. Aattelin meinaa ottaa samalla keulaan noi suojat. Osa 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts...75&hg=51&fg=75
                    Juu M54b25 kone sulla. kyllä on varaosa numerot samat joka paikassa.
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎