Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ohjauksen nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |auri
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 198
    • Helsinki

    E46 ohjauksen nykiminen

    Oireet alkoivat suunnilleen samaan aikaan. Eli keulassa kolahtelee hitaassa vauhdissa terävissä töyssyissä, se varmaan johtuu jostain puslasta, koska koiranluut on 4tkm sitten vaihdettu ja niisä ei ollut väljää yhtään kun sitä nosturilla kokeilin. Mutta mikähän ton ohjauksen "nykimisen" mahtaa aiheutta? 60-75km/h nopeuksissa kun rattia kääntää hitaasti edestakaisin tuntuu sellanen pykälä ohjauksessa ja ehkä aavistuksen täristää tossa vauhdissa. Mitään muuta oiretta ei ole, ei vetele eikä ole outo ajaa.

    E: Alatukivarren takapuslassa näkyi pieni välys kun kädellä heilutteli tukivarresta, siinä ei varmaan saa olla yhtään välystä jos kädellä heiluttelee:think?
    Last edited by |auri; 26-01-2011, 22:29.
  • Jisv
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 461
    • Pori

    #2
    Originally posted by |auri View Post
    Oireet alkoivat suunnilleen samaan aikaan. Eli keulassa kolahtelee hitaassa vauhdissa terävissä töyssyissä, se varmaan johtuu jostain puslasta, koska koiranluut on 4tkm sitten vaihdettu ja niisä ei ollut väljää yhtään kun sitä nosturilla kokeilin. Mutta mikähän ton ohjauksen "nykimisen" mahtaa aiheutta? 60-75km/h nopeuksissa kun rattia kääntää hitaasti edestakaisin tuntuu sellanen pykälä ohjauksessa ja ehkä aavistuksen täristää tossa vauhdissa. Mitään muuta oiretta ei ole, ei vetele eikä ole outo ajaa.

    E: Alatukivarren takapuslassa näkyi pieni välys kun kädellä heilutteli tukivarresta, siinä ei varmaan saa olla yhtään välystä jos kädellä heiluttelee:think?
    Äkkipäiten veikattuna, jos puslassa tuntuu kädellä heilutellen väljyyttä, niin selittää noi molemmat ongelmat.
    e46 non m-sport touring
    Dieselin kulutus

    Comment

    • erese
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 478
      • Vantaa

      #3
      Veikkaus myös kulahtaneelle puslalle, itsellä juuri nykinä katosi tukivarsien puslien vaihdon jälkeen
      Last edited by erese; 24-01-2011, 11:02.
      F40 -20
      F20 -13
      E46 320D Touring -01
      E36 "nokivasara" Touring -99

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #4
        Ja kun niitä puslia tarkistelee, niin kannattaa myös tarkistaa iskarin yläpäät. Jos laakerit loppu niin takeltelee. Oireena siis molemmat mainitsemasi, eli kolina ja takeltelu.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • |auri
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 198
          • Helsinki

          #5
          Puslat vaihdettiin, kolina loppui mutta toi ohjauksen takeltelu jäi. Jännä sinäänsä, että ennen takelteli 60-75 vauhdissa, nyt takeltelu siirtyi 75-80km/h ja loppuu tossa 80km/h seinään:think

          Comment

          • tmee
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 63
            • 05-09

            #6
            Originally posted by |auri View Post
            Puslat vaihdettiin, kolina loppui mutta toi ohjauksen takeltelu jäi. Jännä sinäänsä, että ennen takelteli 60-75 vauhdissa, nyt takeltelu siirtyi 75-80km/h ja loppuu tossa 80km/h seinään:think
            raidetangon nivelet kannattaa tarkistaa..?

            Comment

            • |auri
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 198
              • Helsinki

              #7
              Raidetangoissa ei tuntunut väljää kun niitä nosturilla heiluttelin. Jännä juttu, kun puslat laitettiin kiinni ja lähdin koeajolle ohjaus ei täristänyt yhtään, auto seisoi 3h parkissa ja kun lähdin ajamaan kotiin alkoi toi tärinä 80km/h vauhdissa. No äsken kun kävin ajamassa ohjaus nyki ihan entiseen malliin:think.

              E: Niin ja ohjaustehostimen säiliössä oli todella vähän öljyä ja ne öljyt oli sellasta punaruskeeta skeidaa. Ostin Redlinen punasta ATF öljyä ja täytin sillä säiliön, mutta ei mitään vaikutusta.
              Last edited by |auri; 26-01-2011, 22:22.

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1321
                • Tornio

                #8
                öljyn tyyppi ??

                Originally posted by |auri View Post
                Raidetangoissa ei tuntunut väljää kun niitä nosturilla heiluttelin. Jännä juttu, kun puslat laitettiin kiinni ja lähdin koeajolle ohjaus ei täristänyt yhtään, auto seisoi 3h parkissa ja kun lähdin ajamaan kotiin alkoi toi tärinä 80km/h vauhdissa. No äsken kun kävin ajamassa ohjaus nyki ihan entiseen malliin:think.

                E: Niin ja ohjaustehostimen säiliössä oli todella vähän öljyä ja ne öljyt oli sellasta punaruskeeta skeidaa. Ostin Redlinen punasta ATF öljyä ja täytin sillä säiliön, mutta ei mitään vaikutusta.
                ja mitähän siinä täyttökorkissa luki ei kai vaan CHF 11 S ONLY ??
                jos luki CHF 11s niin huuhtele systeemi HYVIN täytä oikealla öljyllä
                ja palaa AJAMISEN ILOON vai miten se vanha mainos meni.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • |auri
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 198
                  • Helsinki

                  #9
                  ATF Only lukee korkissa.

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1321
                    • Tornio

                    #10
                    lisää arvauksia ??

                    Originally posted by |auri View Post
                    ATF Only lukee korkissa.
                    No hyvä juttu ettei ole "väärää" öljyä.

                    Olisikohan käynyt niin että pumppu kulunut loppuun ja pumpun siivistä irronnut
                    pakeliitti moska on kulkeutunut hammastankoon sinne sektori venttiileille ja
                    aiheuttaa em. oireet. Sitä ruskeaa skeidaahan siellä öljysäiliön pohjalla vissiin oli
                    ihan riittävästi ?

                    Tyhjennä säiliö öljystä laita tilalle joku hiilivetyliuotin ja nosta auton etupää ylös
                    kone käyntiin ja rattia laidasta laitaan niin huuhtoutuu se moska irti.
                    tyhjennä huolellisesti systeemi ja
                    Öljyt takaisin ja kädet kyynärpäitä myöten ristiin että auttoi.

                    Muutenhan tuossa ei auta kun aloittaa osien vaihto pumpusta ja edetä kalliimpaan
                    hammastangon suuntaan.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • |auri
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 198
                      • Helsinki

                      #11
                      Ei säiliön pohjalla mitään moskaa ollut, nesteet vaan oli muuttunut sellaseksi punaruskeaksi. Ei kyllä yhtään huvittais noita öljyjä vaihdella. Ihmetyttää vaan se, että ohjaus oli lähes normaali heti puslien vaihdon jälkeen ja 3h seisonnan jälkeen taas tärinä alkoi.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1321
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by |auri View Post
                        Ei säiliön pohjalla mitään moskaa ollut, nesteet vaan oli muuttunut sellaseksi punaruskeaksi. Ei kyllä yhtään huvittais noita öljyjä vaihdella. Ihmetyttää vaan se, että ohjaus oli lähes normaali heti puslien vaihdon jälkeen ja 3h seisonnan jälkeen taas tärinä alkoi.
                        olisikos ilmiö vesi jäätyy pakkasessa mahdollinen syy ja seuraus ??
                        ts. vettä öljyn seassa ilmiö.
                        Ai niin siellä säiliön pohjallahan on tiheä sihti olisikohan se "tukossa"
                        yleensä noissa ollut säiliön pohjalla moskaa ihan riittävästi.
                        tullut paskasimmat pestyä tuolla liuotinainetta kierrättämällä systeemillä.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • |auri
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 198
                          • Helsinki

                          #13
                          Toi on käynyt itelläkin mielessä, kai se on pakko vaihtaa ne öljyt sinne ja jos samalla vaihtais ne vuotavat letkut. Pitäis varmaan ostaa Corollakun menee niin saatanasti rahaa tän Bemarin kanssa.

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #14
                            Katoitteko ne yläpään laakerit?
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • |auri
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 198
                              • Helsinki

                              #15
                              En mä kerinnyt kun ottaa ne kumitulpat pois ja tökkäsin vähän vaseliiniä sinne. Jos toi vika olis siinä iskarin laakerissa niin eikö sen pitäisi jo tuntua ihan pienissäkin nopeuksissa? Koulussa nopeasti tyhjäsin ton ohjaustehostimen säiliön ja uudet tavarat sisään ja ilmaus, muutaman kerran toistin ton mutta ei vaikuttanut mihinkään. Ja mainitaan nyt sekin, että kun rattia pyörittää paikallaan kuuluu pieni rutina.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎