Originally posted by buksin-1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330d ei käynnisty(=suutinvika)
Collapse
X
-
Originally posted by Rahu View PostEi se forte sitä ohivuotoa korjaa.
Ohivuoto? Keskustelua ohivuodosta:
Mekaanikon puheista ymmärsin että suuttimien paine-erot on liian suuria ja sen takia ei starttaa, ja se ei johtune vuodosta vaan olisiko hieman tukkeessa?
Jos suutin vuotaisi, oletan että se näkyisi ja sen haistaisi myös. Oletan että suutin tukkeessa, ma olisi tarkoitus laittaa purkki fortea tankkiin ja hieman enemmän polkea autoa, jos sitä kautta saataisi asia korjattua,
Ellei auta, ni sitten vasta suutinhuolto/vaihtoa.530da m-sport touring 2015
Comment
-
-
Originally posted by kuski191 View PostKaverilla autossa vastaavan kuuloinen vika, auto lähtee kylmänä ihan nätisti käyntiin. Koneen ollessa käynti lämpöinen, kaveri käy kaupassa ja palaa takasin, niin auto ei aina suostu lähtemään käyntiin, avainta kun kääntää niin virrat lähtee ihan normaalisti päälle, mutta kun pitäisi startata niin ei kuulu mitään ääntä konehuoneesta, kaveri parhaimmillaan renkuttanu 45min käyntiin mutta ei, seuraavan kerran saattaa lähteä käyntiin vasta 4-6 tunnin kuluttua,
Voiko vika siis olla juurikin tuossa asentotunnistimessa, vai jotain muuta. eniten ihmetyttää tuo että avainta kääntäessä ei kuulu mitään ääntä, ei releen, ei solenoidin. ja kuitenkin jos antaa esim yön yli olla niin lähtee ihan hyvin.Originally posted by Jolli View PostJos mitään ääntä ei tule, niin silloin se tarkoittaa että siirtopumppu ei ole lähtenyt pyörimään, koska rele ei ole vetänyt, koska ecu ei ole saanut tietoa koneelta, missä suhteessa nokka ja kampi ovat toisiinsa
Comment
-
-
Originally posted by aimoo View PostMekaanikon puheista ymmärsin että suuttimien paine-erot on liian suuria ja sen takia ei starttaa, ja se ei johtune vuodosta vaan olisiko hieman tukkeessa?
Jos suutin vuotaisi, oletan että se näkyisi ja sen haistaisi myös. Oletan että suutin tukkeessa, ma olisi tarkoitus laittaa purkki fortea tankkiin ja hieman enemmän polkea autoa, jos sitä kautta saataisi asia korjattua,
Ellei auta, ni sitten vasta suutinhuolto/vaihtoa.
Starttaako auto, eli pyörittääkö startti moottoria mut ei käynnisty? Jos näin nii fortella et saa kuntoon. Näkyikö livedatassa mitään erikoista, pa-esipaine, rail-paine? paluupuolen paine? korjaus arvot?
Käytä suuttimet tiivistehuollossa jossakin osaavalla dieselpajalla= ei aina se tuttu kaverin korjaamo...pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Korjaajan "diagnoosi" oli että suutin ei sulkeudu johtuen mahdollisesta röhnästä tms johtuen, fortea pullollinen tankkiin ja menoksi, sitten leikkimään autolla, polkemaan siis urakalla ja rajoitinta vastaan ajelua, siis runtua niin paljon kun mahdollista, tosin järjen käyttö taas sallittu.
Ei ole eka kerta kun kuulen auto on tukkoinen sen takia että ei ole laitettu moottoria töihin, ja aiheuttaa ongelmia. Kattellaan kui käy, ei tosta forte pullosta ja moottorin kiusaamisesta ainakaan haittaa ole, mutta katsotaan poistuiko ongelma.530da m-sport touring 2015
Comment
-
-
Originally posted by kuski191 View Posteli mistä vian/osien etsintä/hankinta tulisi aloittaa?? rele->ecu->asentotunnistin vai jokin muu järjestys??Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Kuuluuko rail-kiskoon jäädä paine, kun sammuttaa auton?
Paljonko suuttimien korjaus-arvot saa heittää toisistaan?
Mulla on muiden suuttimien korjaus arvot väliltä +/- 0,4 nollan molemmin puolin, mutta 2. suutin näytti 1. Tosin välillä vähän vähemmän. Vihreellä alueella se kuitenkin on..330d -03 M57N
Comment
-
-
anspa87
Ei kuulu jäädä painetta tai se olisi hengenvaarallinen jos sinne jäisi Korjausarvot voivat heittää vähän mutta käydessä jos kakkosen suutin on aivan eri lukemilla niin silloin siinä on vika.
Comment
-
Originally posted by aimoo View PostOhivuoto? Keskustelua ohivuodosta:
Mekaanikon puheista ymmärsin että suuttimien paine-erot on liian suuria ja sen takia ei starttaa, ja se ei johtune vuodosta vaan olisiko hieman tukkeessa?
Jos suutin vuotaisi, oletan että se näkyisi ja sen haistaisi myös. Oletan että suutin tukkeessa, ma olisi tarkoitus laittaa purkki fortea tankkiin ja hieman enemmän polkea autoa, jos sitä kautta saataisi asia korjattua,
Ellei auta, ni sitten vasta suutinhuolto/vaihtoa.
Helppo testata, ottaa paluuletkut irti ja pistää tilalle lapinäkyvää putkea/letkua.
Jos startattaessa putkiin tulee selvästi eri määrä dieseliä,
suutin vuotaa läpi. Ero on yleensä moninkertainnen,
normi startissa (10-20 s.) kunnossa olevasta suuttimesta tulee letkuun muutama sentti dieseliä, vuotavasta kymmeniä senttejä.
Tällöin common-raili ei lähde käyntiin
kun railipaine ei nouse riittävän korkeaksi, ts. ei edes yritä avata suuttimia.
Ja pakkasella vika korostuu kun kone ei pyöri yhtä joutuin startilla kuin lämpimänä.
Vuotavan suuttimen pystyy korjaamaan, siellä suuttimen sisällä on pohjatiiviste,
jonka vaihtamalla ja suuttimen puhdistamalla ohivuodon saa kuriin.
Ei vain oikein onnistu kotioloissa kun tilat eivät ole tarpeeksi puhtaat...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Mese piireissä pojat raissailee itse noita CR:n suuttimia: linkki.
Henkilökohtaisesti en kyllä uskaltaisi laittaa itse korjattua suutinta takaisin paikoilleen ilman, että käyttäisin testipenkissä. Säästäähän tuossa silti ihan mukavasti vaikka testauttaa ennen asennusta. Boschin suutintestit maksaa jotain 40-60€ / suutin ja jos useampia niin hinnastakin voi varmaan neuvotella.Ahneella on aina enemmän!
Comment
-
Comment