Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d ei käynnisty(=suutinvika)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R Power
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 163

    #16
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Nämä varmaan kunnostettuja, uusia tuskin saa tuohon hintaan:think
    Niin ovat, vuoden takuulla.
    Ahneella on aina enemmän!

    Comment

    • aimoo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 102
      • Rauma

      #17
      Originally posted by Rahu View Post
      Ei se forte sitä ohivuotoa korjaa.

      Ohivuoto? Keskustelua ohivuodosta:



      Mekaanikon puheista ymmärsin että suuttimien paine-erot on liian suuria ja sen takia ei starttaa, ja se ei johtune vuodosta vaan olisiko hieman tukkeessa?
      Jos suutin vuotaisi, oletan että se näkyisi ja sen haistaisi myös. Oletan että suutin tukkeessa, ma olisi tarkoitus laittaa purkki fortea tankkiin ja hieman enemmän polkea autoa, jos sitä kautta saataisi asia korjattua,
      Ellei auta, ni sitten vasta suutinhuolto/vaihtoa.
      530da m-sport touring 2015

      Comment

      • kuski191
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 279
        • Mikkeli

        #18
        Originally posted by kuski191 View Post
        Kaverilla autossa vastaavan kuuloinen vika, auto lähtee kylmänä ihan nätisti käyntiin. Koneen ollessa käynti lämpöinen, kaveri käy kaupassa ja palaa takasin, niin auto ei aina suostu lähtemään käyntiin, avainta kun kääntää niin virrat lähtee ihan normaalisti päälle, mutta kun pitäisi startata niin ei kuulu mitään ääntä konehuoneesta, kaveri parhaimmillaan renkuttanu 45min käyntiin mutta ei, seuraavan kerran saattaa lähteä käyntiin vasta 4-6 tunnin kuluttua,

        Voiko vika siis olla juurikin tuossa asentotunnistimessa, vai jotain muuta. eniten ihmetyttää tuo että avainta kääntäessä ei kuulu mitään ääntä, ei releen, ei solenoidin. ja kuitenkin jos antaa esim yön yli olla niin lähtee ihan hyvin.
        Originally posted by Jolli View Post
        Jos mitään ääntä ei tule, niin silloin se tarkoittaa että siirtopumppu ei ole lähtenyt pyörimään, koska rele ei ole vetänyt, koska ecu ei ole saanut tietoa koneelta, missä suhteessa nokka ja kampi ovat toisiinsa
        eli mistä vian/osien etsintä/hankinta tulisi aloittaa?? rele->ecu->asentotunnistin vai jokin muu järjestys??

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1375
          • Oulainen

          #19
          Originally posted by aimoo View Post
          Mekaanikon puheista ymmärsin että suuttimien paine-erot on liian suuria ja sen takia ei starttaa, ja se ei johtune vuodosta vaan olisiko hieman tukkeessa?
          Jos suutin vuotaisi, oletan että se näkyisi ja sen haistaisi myös. Oletan että suutin tukkeessa, ma olisi tarkoitus laittaa purkki fortea tankkiin ja hieman enemmän polkea autoa, jos sitä kautta saataisi asia korjattua,
          Ellei auta, ni sitten vasta suutinhuolto/vaihtoa.
          Näyttäisi siltä et oot ymmärtäny väärin ja mahdollisesti mekaanikkokaan ei ole ymmärtänyt. Ohivuoto ei näy päällepäin, ainoastaan ottamalla suuttimien paluupuolen letkut irti voit visuaalisesti havaita sen Eli se ohivuotava polttoaine palaa pa-letkua/-putkea pitkin takaisin, etkä varmuudella voi haistaa sitä irroittamatta letkua.

          Starttaako auto, eli pyörittääkö startti moottoria mut ei käynnisty? Jos näin nii fortella et saa kuntoon. Näkyikö livedatassa mitään erikoista, pa-esipaine, rail-paine? paluupuolen paine? korjaus arvot?

          Käytä suuttimet tiivistehuollossa jossakin osaavalla dieselpajalla= ei aina se tuttu kaverin korjaamo.
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • aimoo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 102
            • Rauma

            #20
            Korjaajan "diagnoosi" oli että suutin ei sulkeudu johtuen mahdollisesta röhnästä tms johtuen, fortea pullollinen tankkiin ja menoksi, sitten leikkimään autolla, polkemaan siis urakalla ja rajoitinta vastaan ajelua, siis runtua niin paljon kun mahdollista, tosin järjen käyttö taas sallittu.
            Ei ole eka kerta kun kuulen auto on tukkoinen sen takia että ei ole laitettu moottoria töihin, ja aiheuttaa ongelmia. Kattellaan kui käy, ei tosta forte pullosta ja moottorin kiusaamisesta ainakaan haittaa ole, mutta katsotaan poistuiko ongelma.
            530da m-sport touring 2015

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              #21
              Originally posted by kuski191 View Post
              eli mistä vian/osien etsintä/hankinta tulisi aloittaa?? rele->ecu->asentotunnistin vai jokin muu järjestys??
              Rele -> asentotunnistin -> pumppu. Releen hinta n.30eur, asentotunnistin 73eur ja pumppu parisen sataa.
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Bääm
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 401
                • Pori

                #22
                Kuuluuko rail-kiskoon jäädä paine, kun sammuttaa auton?
                Paljonko suuttimien korjaus-arvot saa heittää toisistaan?

                Mulla on muiden suuttimien korjaus arvot väliltä +/- 0,4 nollan molemmin puolin, mutta 2. suutin näytti 1. Tosin välillä vähän vähemmän. Vihreellä alueella se kuitenkin on..
                330d -03 M57N

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #23
                  Ei kuulu jäädä painetta tai se olisi hengenvaarallinen jos sinne jäisi Korjausarvot voivat heittää vähän mutta käydessä jos kakkosen suutin on aivan eri lukemilla niin silloin siinä on vika.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7518
                    • Jyväshyvä

                    #24
                    Originally posted by aimoo View Post
                    Ohivuoto? Keskustelua ohivuodosta:



                    Mekaanikon puheista ymmärsin että suuttimien paine-erot on liian suuria ja sen takia ei starttaa, ja se ei johtune vuodosta vaan olisiko hieman tukkeessa?
                    Jos suutin vuotaisi, oletan että se näkyisi ja sen haistaisi myös. Oletan että suutin tukkeessa, ma olisi tarkoitus laittaa purkki fortea tankkiin ja hieman enemmän polkea autoa, jos sitä kautta saataisi asia korjattua,
                    Ellei auta, ni sitten vasta suutinhuolto/vaihtoa.
                    Volvoissa nuo suutinvuodot on aika yleisiä.
                    Helppo testata, ottaa paluuletkut irti ja pistää tilalle lapinäkyvää putkea/letkua.

                    Jos startattaessa putkiin tulee selvästi eri määrä dieseliä,
                    suutin vuotaa läpi. Ero on yleensä moninkertainnen,
                    normi startissa (10-20 s.) kunnossa olevasta suuttimesta tulee letkuun muutama sentti dieseliä, vuotavasta kymmeniä senttejä.

                    Tällöin common-raili ei lähde käyntiin
                    kun railipaine ei nouse riittävän korkeaksi, ts. ei edes yritä avata suuttimia.
                    Ja pakkasella vika korostuu kun kone ei pyöri yhtä joutuin startilla kuin lämpimänä.

                    Vuotavan suuttimen pystyy korjaamaan, siellä suuttimen sisällä on pohjatiiviste,
                    jonka vaihtamalla ja suuttimen puhdistamalla ohivuodon saa kuriin.
                    Ei vain oikein onnistu kotioloissa kun tilat eivät ole tarpeeksi puhtaat...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • R Power
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 163

                      #25
                      Mese piireissä pojat raissailee itse noita CR:n suuttimia: linkki.

                      Henkilökohtaisesti en kyllä uskaltaisi laittaa itse korjattua suutinta takaisin paikoilleen ilman, että käyttäisin testipenkissä. Säästäähän tuossa silti ihan mukavasti vaikka testauttaa ennen asennusta. Boschin suutintestit maksaa jotain 40-60€ / suutin ja jos useampia niin hinnastakin voi varmaan neuvotella.
                      Ahneella on aina enemmän!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎