Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ja aamun vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tlitmanen
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 13
    • helsinki

    e46 ja aamun vikakoodit

    Käynti huoltamolla antoi lisäinfoa käyntihäiriöihin. Epäilivät jotain imuilmavuotoa. Diagnostiikka antoi seuraavat viat:

    -Polttoaineen säätö ryhmä 2 säätöraja
    -Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
    -Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
    -Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    -Sytytyshäiriö syl. 3
    -Sytytyshäiriö syl. 6
    -Sytytyshäiriö syl. 2
    -Sytytyshäiriö syl. 4
    -Sytytyshäiriö syl. 1
    -Lambdatunnististimen jännite katalysaattorin takana ryhmä 2 minimiarvo


    Kuulostaako tutulta? Autoni on vuosimallia 2000, 323ci. Tuleeko johonkin letkuun tyypillisesti halkeama tms.?

    Ensi viikon puolessa välissä huoltoaika. Ja koko loppuviikko ajoa edessä, jota ei oikein pysty perumaan. Nyt sitten joutuu vainoharhaisena miettimään ajaako vai ei. Huolto sanoi, että ei kannata ajaa, sillä kone käy laihalla...
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8971
    • Kellokoski

    #2
    Imuvuodolle vaikuttaa. Lukaise nuo ja tee tarkistukset:




    Esim tuon haitariputken voi hätätilassa korjata vaikka ilmastointiteipillä ennen kuin saat uuden jne
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • tlitmanen
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 13
      • helsinki

      #3
      Kiitos linkeistä. Täytyy yrittää viikonloppuna katsoa mitä löytyy. Nuo linkissä mainitut kaksi ensimmäiseksi tarkastettavaa letkua ovat ilmeisesti suhteellisen helppo irroittaa? Vaatiiko paljon purkamista?

      Comment

      • Qeequ
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 993
        • Ylivieska

        #4
        .. aiheeton.
        Last edited by Qeequ; 27-01-2011, 20:18. Reason: Vääräosio

        13xE34
        1xE39
        5xE36
        1xE38
        1xE32

        Comment

        • tlitmanen
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 13
          • helsinki

          #5
          Viikonloppuna ehdin hätäisesti vilkaista konepellin alle. Ilmansuodattimelta lähtevän haitariletkun klemmari oli löysällä (ilmansuodattimen päässä). Kiristin tämän.

          Äskeinen noin 150 km ajomatka tarjosi hiukan lisää kokemusta. Kun vauhtia oli maantiellä noin 80 km/h ja kierroksia about 1500, oli moottorin voimattomuus ja kierrosten huojuminen huomattavasti herkemmässä kuin nopeuden ollessa 100 km/h. Moottori käy tasaisesti nyt myös tyhjäkäynnillä. Minusta ennen tämän letkun kiristämistä se ei käynyt.

          Eli osasyy taisi olla tämä letku. Valitettavasti kovista toiveistani huolimatta vika ei poistunut kokonaan. Voiko olla, että nyt kun vika on ollut hetken, on moottorissa mennyt seokset sekaisin ja aivan optimitoimivuus on haave vain ilman erillistä säätöä vai säätääkö kone aina automaattisesti kaikki toiminnot kohdalleen, jos mitään häiritseviä vikoja ei ole?

          Joka tapauksessa huolto on tilattu keskiviikolle, joten taidan auton sinne viedä, jos vaikka vian löytäisivät. Ei ole valitettavasti Bemareihin erikoistunut huolto, joten saa nähdä miten kauan vian paikallistamiseen ja korjaukseen menee.

          Comment

          • tlitmanen
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 13
            • helsinki

            #6
            Sain äsken auton huoltamolta. Yksi rikkinäinen imuletku oli vaihdettu ja korjaamon mukaan vika kunnossa. Ajaessani vakionopeudensäätimellä tasaista 80 km/h nopeutta, kierrokset kuitenkin tipahtivat välillä niin kuin ennen korjaamokäyntiä. Testasin äsken vielä paikallaan tyhjäkäynnillä sekä nostaen sekä pitäen kierrokset hetken kahdessa tuhannessa ja kierrokset pysyivät aivan tasaisena koko ajan.

            Ideoita? Voisiko vikaa olla vaihteistossa? Täytyy vielä testata ajaen tasaisesti ilman vakionopeudensäädintä. Voisiko siinä olla jokin sähköhäiriö niin, että vakionopeudensäädin kytkeytyy hetkeksi itsestään pois ja kytkeytyy sitten taas päälle aiheuttaen hetkellisen kierrosten tippumisen? Huollossa sanoivat, että puolat alkavat näyttää aika kuluneilta, vaikka mitään vikakoodia niistä ei tulekaan. Ehkä silti osasyy niissä?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎