Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325ia -06 automaattivaihteiston vikavalo loskakelillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • honkalama
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 24
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Esal View Post
    Kaikki viathan ei anna vikakoodia tai vikatilaa ennenkuin se on ihan "pommi".

    VIN Laskuri:

    http://bmwfans.info/vin/
    Joo, näyttäisi olevan 2003 tuo valmistusvuosi on aika käsittämätön homma että voi myydä vuonna 2003 tehtyä autona 2006-vuoden autona... EI älyä ei niin millään.

    No, päivitystä taas. Eli aamulla lähdin viemään emäntää töihin niin risteyksestä lähtiessä vikatila päälle ja auto tuntui siltä että olisi vaihteiston tilalla nippu kuminauhoja, sen verran verkkaisesti lähti liikkeelle... Taisi olla sen vaihteiston tarina sitten siinä.

    Mutta eiku Wetterille, auto jäi sinne ja ensi viikolla testeriin ja sitten hinta-arviota... Wetterin kaveri meinasi että tulee takuulaatikko paikalleen missä on vanhat ulkokuoret mutta sisuskalut uusittu. Pitää vielä aika paljon muitakin osia vaihtaa mitkä ovat saattaneet hajota sen metallihileen takia, eli taisi tuon BMW:n edullisuus olla sitten siinä.

    Myyjäliikkeen kanssa juteltiin hyvässä hengessä ja hän meinasi tulla vastaan sopimuksen mukaan mutta kuluttajaneuvonta ehdotti että kulut jaetaan 25/75... Saapa nähdä montako tonnia tulee maksettavaksi.

    Helevetti ku vituttaa mutta minkäpä tuolle voi.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by honkalama View Post
      Saapa nähdä montako tonnia tulee maksettavaksi.
      Wetteri tuskin on kovin edullinen paikka kun kottero kohtaa laatikko-ongelmia, ellei toi takuukorjattu tarkoita jotain muuta kuin tehtaan kautta tulevaa askia. Kai siellä pohjoisessakin laatikkokorjaajia on?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by honkalama View Post
        Nonnih,

        päivitelläänpä taas. Eli eilen oli Wetterillä vaihdettu vaihteistoöljyt ja tehty akkutestit ym. Vaihteistoöljyn seassa oli ollut metallihilettä sekä öljyt olivat olleet sen verran tuoreen näköiset minkä takia huoltokaveri osasi epäillä että niitä öljyjä olisi joskus aikaisemminkin laatikkoon vaihdettu.

        Hiukan Wetterin kaveri antoi rivien välistä ymmärtää että vaihdelaatikossa olisi jotain häikkää miksi siellä olisi ollut sitä metallihilettä noilla kilometreillä, mutta viikkojen sisällä pitäisi alkaa ongelmia ilmaantumaan jos semmoisia on tullakseen.
        Jos auto toimi sinulla muutaman viikon ennen vikojen ilmaantumista, on vian aiheuttaja todennäköisesti väärin tehty edellinen öljynvaihto.
        Todennäköisesti myyjäliike on tehnyt "täyshuollon" ennen myyntiä ja vaihdellut laatikkoon 2-3litraa öljyä ilman suodattimen vaihtoa.
        Peli muuten ikiliikkujana tiedetyn ZF:n laatikon osalta on todennäköisesti nyt menetetty.
        Itse en antaisi alle laittaa tässä tapauksessa peruskorjattua(näissä usein itse perusvika on korjaamatta, jolloin ongelma palaa vuoden/parin kuluttua), vaan pienillä kilometreillä olevan takuupurkulaatikon.

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Jos auto toimi sinulla muutaman viikon ennen vikojen ilmaantumista, on vian aiheuttaja todennäköisesti väärin tehty edellinen öljynvaihto.
          Todennäköisesti myyjäliike on tehnyt "täyshuollon" ennen myyntiä ja vaihdellut laatikkoon 2-3litraa öljyä ilman suodattimen vaihtoa.
          Peli muuten ikiliikkujana tiedetyn ZF:n laatikon osalta on todennäköisesti nyt menetetty.
          Itse en antaisi alle laittaa tässä tapauksessa peruskorjattua(näissä usein itse perusvika on korjaamatta, jolloin ongelma palaa vuoden/parin kuluttua), vaan pienillä kilometreillä olevan takuupurkulaatikon.
          Nyt tekisi mieli kysyä, että onko savunmakuisten maistelu jo alkanut?
          Laatikko jos peruskorjataan, niin eikös sinne tule uudet kalut sisään?
          Peruskorjattuun jää perusvika?

          Mistä siitä kolariautosta puretusta laatikostakaan ne vähät kilometrit selviää?

          Nyt ei aivan aukene meikäläiselle tämä juttu.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Jos auto toimi sinulla muutaman viikon ennen vikojen ilmaantumista, on vian aiheuttaja todennäköisesti väärin tehty edellinen öljynvaihto.
            Todennäköisesti myyjäliike on tehnyt "täyshuollon" ennen myyntiä ja vaihdellut laatikkoon 2-3litraa öljyä ilman suodattimen vaihtoa.
            Peli muuten ikiliikkujana tiedetyn ZF:n laatikon osalta on todennäköisesti nyt menetetty.
            Itse en antaisi alle laittaa tässä tapauksessa peruskorjattua(näissä usein itse perusvika on korjaamatta, jolloin ongelma palaa vuoden/parin kuluttua), vaan pienillä kilometreillä olevan takuupurkulaatikon.
            Kuka vaihtaa öljyt laatikkoon 22tkm ajettuun autoon? Vieläpä myytävään.

            Perusteles nyt vähän tuota peruskorjattua koskevaa kommenttia. Juuri pakkashäiriöiden takia kyselin hyvämaineiselta vaihteistokorjaajalta ja sanoi parhaan vaihtoehdon olevan Ranskasta tulleen tehdaskorjatun? (a5s390r 3700e). Tietenkin kestävän laatikkotyyppin uskaltaa ottaa käytettynäkin.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • honkalama
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 24
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Wetteri tuskin on kovin edullinen paikka kun kottero kohtaa laatikko-ongelmia, ellei toi takuukorjattu tarkoita jotain muuta kuin tehtaan kautta tulevaa askia. Kai siellä pohjoisessakin laatikkokorjaajia on?
              En laatikkokorjaajista tiedä että onko täällä ja minkälaisia, mutta myyjäliike oli sen Wetterin kannalla koska siellä on lähin maahantuojan valtuuttama merkkihuolto. Ja tässä hänelle soittelin niin meinasi että tuo takuulaatikko voisi olla hyvä ratkaisu, ehdotti kylläkin jostain kolariautosta otettua laatikkoa mutta mun henkilökohtainen vaakakuppi kallistuisi siihen maahantuojan uusittuun vaihdelaatikkoon, tarkoittaa siis joskus hajonnutta vaihdelaatikkoa minkä sisällä on kokonaan uudet sisuskalut (kaikki kuluvat osat) ja laatikon kiinteät osat on pestyt ja maalatut mutta käytetyt,

              Huoltoheebo meinasi että tuota ei välttämättä voi edes alkaa kovinkaan helpolla korjaamaan koska sitä metallihilettä olisi sen öljyn mukana levinnyt aika moneen paikkaan minkä takia sitä olisi kuulemma vaikea huuhdella niin hyvin ettei se irronnut metalli ala jostain paikasta laatikon sisällä joitain osia kilometrien karttuessa syömään.

              Auton huoltokirjassa ei tosiaan ollut mitään merkintää vaihteistoöljyjen vaihdosta, mutta entinen omistaja oli käyttänyt sitä bemua joskus Espanjassa huollossa kun auto oli ostettu tax-freenä Suomesta, eli olisikohan Fuengirolan rantagigolot vähän vaihdelleet laatikkoöljyjä Suomi-papparaisen autoon...
              Last edited by honkalama; 04-03-2011, 13:59.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                On tuo laatikko voitu rikkoa muullakin tavalla kuin öljynvaihdolla. Jos vaihdosta ei ole faktaa, ei öljynvärin perusteella kannata tehdä johtopäätöksi. Laatikko on voinut hajota ja vikaa yritetty korjata öljynvaihdolla. Mahtaakohan ajomäärä pitää paikkansa?

                Olikos tämä touring?

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Ainoastaan hemi voi ehdottaa 22tkm ajetun auton laatikkovian syyksi mystistä, jopa myyttistä paskashokkia. Yhteensopimattomia öljyjä tai täyttövirheitä voi käydä, mutta ei ne ensimmäisenä ilmene sutiessa syttyvänä vikavalona.

                  Wetterin kautta tuleva vaihtoaski on ainakin varma vaihtoehto, saat kuitenkin takuut ym. Halvin se ei varmasti ole.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • honkalama
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 24
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    On tuo laatikko voitu rikkoa muullakin tavalla kuin öljynvaihdolla. Jos vaihdosta ei ole faktaa, ei öljynvärin perusteella kannata tehdä johtopäätöksi. Laatikko on voinut hajota ja vikaa yritetty korjata öljynvaihdolla. Mahtaakohan ajomäärä pitää paikkansa?

                    Olikos tämä touring?
                    Ei ole touring, ihan normi porrasperäinen malli. Ajokilometrit näyttävät pitävän huoltokirjan mukaan paikkansa, Oy BMW Suomi Ab:n maahantuoma auto, maahantuontitarkastus ym. tehty ihan ok. Tietysti tuo öljynvaihtohomma pistää miettimään mutta tällä hetkellä se on ainoa "tiedossa" oleva asia mikä sen voisi hajottaa, koska auto näyttäisi muutenkin olleen todella sievällä pidolla, tietysti automyyjiin ei kannattaisi luottaa koskaan, mutta tämä kaveri tuntuu ihan kohtalaisen luotettavalta koska tunsi tämän auton entisen omistajan henkilökohtaisesti. Mutta eipä sitä koskaan tiedä.

                    Originally posted by Cell View Post
                    Ainoastaan hemi voi ehdottaa 22tkm ajetun auton laatikkovian syyksi mystistä, jopa myyttistä paskashokkia. Yhteensopimattomia öljyjä tai täyttövirheitä voi käydä, mutta ei ne ensimmäisenä ilmene sutiessa syttyvänä vikavalona.

                    Wetterin kautta tuleva vaihtoaski on ainakin varma vaihtoehto, saat kuitenkin takuut ym. Halvin se ei varmasti ole.
                    Niin se taitaa olla, eli kalliiksi tulee sekä mulle, että myyjäliikkeelle mutta onpa sitten takuulaatikko autossa. Olisi kyllä mukava kuulla jos jollakin muulla olisi mennyt laatikko hajalle vastaavalla tavalla, onko vaihdelaatikoiden tarinoissa yhteneväisyyksiä... :think

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by honkalama View Post
                      Ei ole touring, ihan normi porrasperäinen malli. Ajokilometrit näyttävät pitävän huoltokirjan mukaan paikkansa, Oy BMW Suomi Ab:n maahantuoma auto, maahantuontitarkastus ym. tehty ihan ok.

                      Olisi kyllä mukava kuulla jos jollakin muulla olisi mennyt laatikko hajalle vastaavalla tavalla, onko vaihdelaatikoiden tarinoissa yhteneväisyyksiä... :think
                      Tullut uutena Suomeen? Missä se on ekat 3v ollut jos valmistus 2003 ja käyttöönotto 2006? Eikö entiseltä omistajalta voisi kysyä asiasta?

                      Ei näistä laatikoita ole juurikaan hajonnut, ei ainakaan noilla kilometreillä. Koska auto on noin vähän ajettu, luulisi myyjäliikkeen maksavan koko homman. Neuvottelemalla selviää...

                      Comment

                      • honkalama
                        Newbiemmer
                        • Jan 2011
                        • 24
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Tullut uutena Suomeen? Missä se on ekat 3v ollut jos valmistus 2003 ja käyttöönotto 2006? Eikö entiseltä omistajalta voisi kysyä asiasta?

                        Ei näistä laatikoita ole juurikaan hajonnut, ei ainakaan noilla kilometreillä. Koska auto on noin vähän ajettu, luulisi myyjäliikkeen maksavan koko homman. Neuvottelemalla selviää...
                        Niinpä. Pitäisi melkein yrittää saada edellisen omistajan tietoja esille ja kokeilla soitella ja kysyä auton mahdollisesta historiasta. Ja tietäisiköhän maahantuoja? Tuntuu että kolme ensimmäistä vuotta on autolla "kateissa"... Hämärää, sanoisin.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by honkalama View Post
                          tämä kaveri tuntuu ihan kohtalaisen luotettavalta koska tunsi tämän auton entisen omistajan henkilökohtaisesti.
                          Sieltä kyselemään entistä omistajaa

                          Comment

                          • honkalama
                            Newbiemmer
                            • Jan 2011
                            • 24
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Sieltä kyselemään entistä omistajaa
                            Jep, nyt sain langan päähän edellisen omistajan vävypojan joka tiesi autosta aika paljon. Eli olettaakseni tuo kappale olisi ostettu uutena tax freenä Tallinnasta mutta Oy BMW Suomi Ab on sen maahantuonut uutena Suomeen eli kai siitä on verotusteknisistä syistä kaupat tehty etelänaapurissa. Ja autolla oli ajettu muutamia kilometrejä ennen auton luovuttamista tälle edelliselle omistajalle joten olisiko auto sitten ollut "kiertopalkintona" liikkeissä eikä kukaan sitä ole ensimmäisten vuosien aikana ostanut. Auto on käynyt pari kertaa Malagassa entisen omistajan ajamana, mutta ylimääräisiä huoltoja ei ole tehty, eikä vaihteistoöljyjä vaihdettu.

                            Moottoripyöräkolari on sattunut jonkun aikaa sitten ja kuskin puolen etu -ja takaovet on vaihdettu ja maalautettu alkuperäisen värisiksi. Auto myytiin kolaroituna tähän liikkeeseen jossa ne ovet siihen sitten korjattiin ja liike myi sitten auton mulle. Elikä edellinen omistaja ei ole öljyjä laatikkoon vaihtanut joten pitäisikö sitä sitten alkaa miettimään sitä valmistusvikaa, tai siinä moottoripyöräkolarissa on sattunut vaihdelaatikolle jotain koska ne ovet ja tukivarsia on siihen pitänyt vaihtaa??

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Huonoa tuuria se vaan on, kyllä noita joskus menee pienillä kilsoilla eikä sille välttämättä mitään järjellistä syytä löydy. Yleensä ne autot on vaan siinä vaiheessa sen verran tuoreita että aski vaihtuu takuuseen.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • minnamaria
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 40
                                • Lahti

                                #30
                                Siitä metallihileestä ja sen seurauksista en tiiä, mut vaihdelaatikon vikatila ei välttämättä johdu ite vaihdelaatikosta, varsinki jos se muuten toimii hyvin. Auto voi vetää laatikon jumiin just tollee että lyö kolmosen päälle, eikä vaiha isommalle eikä pienemmälle, jos jossain muualla on vikaa. Tiettyhän se voi olla laatikossakin, mutta kantsii eka tarkistaa auto muuten, ennen ku alkaa kallista laatikkoa vaihtamaa.

                                nimim. mun e36:ssa vaihdelaatikon vikatilan syy oli lopussa olleet sytytyspuolat...
                                E36 325i Coupé & E46 M3 Coupé & E39 528i Touring

                                Ex: E36 316i & E87 118d & E60 525d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎