Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325ia -06 automaattivaihteiston vikavalo loskakelillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #46
    Nyt sulle valkenee miksi se on niin vähän ajettu, kokoajan pajalla Merkin vaihto tuskin auttaa, saatat taas saada yksilön joka on paska.

    Onkohan auton historiassa vesi vahinkoa joka nyt rikkoo antureita/ohjausbokseja?

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8971
      • Kellokoski

      #47
      Kysäiseppä vian diagnosointiin apua vaikkapa nimimerkki Clavurionilta kun siellä suunnalla olet. Tai joltain muulta foorumilaiselta jolta tarvittavat laitteet löytyy. Luultavasti tietotaitoa löytyy enemmän kuin satunnaiselta korjaamolta

      Originally posted by honkalama View Post
      Jep, nyt sain langan päähän edellisen omistajan vävypojan joka tiesi autosta aika paljon. Eli olettaakseni tuo kappale olisi ostettu uutena tax freenä Tallinnasta mutta Oy BMW Suomi Ab on sen maahantuonut uutena Suomeen eli kai siitä on verotusteknisistä syistä kaupat tehty etelänaapurissa. Ja autolla oli ajettu muutamia kilometrejä ennen auton luovuttamista tälle edelliselle omistajalle joten olisiko auto sitten ollut "kiertopalkintona" liikkeissä eikä kukaan sitä ole ensimmäisten vuosien aikana ostanut. Auto on käynyt pari kertaa Malagassa entisen omistajan ajamana, mutta ylimääräisiä huoltoja ei ole tehty, eikä vaihteistoöljyjä vaihdettu.

      Moottoripyöräkolari on sattunut jonkun aikaa sitten ja kuskin puolen etu -ja takaovet on vaihdettu ja maalautettu alkuperäisen värisiksi. Auto myytiin kolaroituna tähän liikkeeseen jossa ne ovet siihen sitten korjattiin ja liike myi sitten auton mulle. Elikä edellinen omistaja ei ole öljyjä laatikkoon vaihtanut joten pitäisikö sitä sitten alkaa miettimään sitä valmistusvikaa, tai siinä moottoripyöräkolarissa on sattunut vaihdelaatikolle jotain koska ne ovet ja tukivarsia on siihen pitänyt vaihtaa??
      Originally posted by honkalama View Post
      Oolrait update nro. ties kuinka mones:

      eli vaihteiston ohjauslaatikko tulee koodattuna Saksasta joten sen saamisen takia huolto venyy ensi viikkoon. Boksi töineen tulee maksamaan noin 1400€ josta itse henkilökohtaisesti joudun maksamaan pyöreät nolla euroa. Valmistajan ohjeistuksen mukaan jos luistamis-vikatilaongelmaa vielä öljynvaihtohuollon jälkeen ilmenee, niin tuo ohjauslaatikko menee vaihtoon, eli jännitesuojattu malli millä pitäisi vikatilaongelma loppua.

      Wetterin kaveri soitteli tuossa muutama tunti sitten ja meinasi että mikäli siellä vaihdelaatikossa olisi jotain epänormaalia kulumista (metallihileen aiheuttaja) niin siinä tapauksessa öljyissä pitäisi jotain näkyäkin. Näissä öljyissä ei sitä metallihilettä enää ollut... Eli hänen tuomio oli se, että laatikko ei ole lopussa tuo ohjainyksikkö vain reistasi. Ensimmäisissä viesteissä joku mainitsi jänniteviat, tämä osui siis ihan oikeaan paikkaan eli vaihteiston ohjainboksissa ei ollut jännitesuojausta minkä takia vikatila paukahti päälle. Toisin sanoen tämän kerran pitäisi päästä säikähdyksellä tästä vaihteistorempasta!

      Myyjäliike yritti saada puhumalla minua tulemaan osakustannuksissa vastaan, mutta onneksi en antanut periksi. Wetterin kaveri meinasi vain soittaessaan että myyjäliike oli suostunut maksamaan koko laskun, mutta taitaa olla laitimmainen kerta että on itsellä asiakkaana asiaa ko. liikkeeseen, vaan onneksi Suomessa on vielä auton ostajallakin oikeutensa!

      Toivottavasti ensi viikolla saan auton alle ja tien päälle! Vaikka auto ei vielä olekaan alla saati kunnossa niin pitää muistin aikana kiittää kanssafoorumilaisia asiantuntevista mielipiteistä ja vinkeistä! On se hienoa että on tämmöinen paikka missä saa avautua ja lievittää vitutusta!!!
      Originally posted by honkalama View Post
      Oukei updeittiä kehiin:

      eli nyt on pirssi ollut noin pari viikkoa alla ja jotenkin tuntuu tehokkaammalta koko auto... Outoa... Mutta joka tapauksessa tuhannen kilsaa takana ja laatikko näyttää kestävän. Mutta jotain uutta tuli vastaan... Eli tässä muutama päivä sitten huomasin semmoisen ovelan jutun että jos ajan autolla normaalia kaupunkivauhtia ~50 km/h ja vapautan kaasun, niin auton nopeus pysyy samana ilman kaasua!!! Eli auton kierrokset pysyvät jossain hiukan yli tuhannen kierroksen ja auto vetää menemään ikäänkuin joku painaisi kaasua!!! Ekalla kerralla tuli hiukan "mit* vit***" -olo kun nostan jalan kaasulta ja pirssi vaan vetää menemään samalla vauhdilla. Onko kenelläkään tullut vastaavaa vastaan? Jo tuo tyhjäkäyntikin tuntuu jotenkin turhan suurelta välillä, varsinkin liikennevaloissa D-asento päällä se hyrrää jossakin tuhannessa kierroksessa...

      Niin, ja toinen homma: kulutusmittari seilaa omituisesti... Kun jarrutan vaikka esim. valoihin, niin jarruttaessa kulutusmittari näyttää TODELLA oudosti eli käy ~10km/h nopeudessa aivan tapissa! Ei se ennen semmoista ole tehnyt!?!? Onko jotain anturoita tms. sökönä vai pitääkö taas alkaa varaamaan huoltoaikaa... Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan kun aina joku sökönä, automerkinvaihtokin on käynyt välillä mielessä.
      Last edited by _nixu_; 24-11-2011, 10:51.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • honkalama
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 24
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Onkohan auton historiassa vesi vahinkoa joka nyt rikkoo antureita/ohjausbokseja?
        Hankala sanoa, olettaisin että ei ole semmoista vahinkoa tapahtunut.

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Kysäiseppä vian diagnosointiin apua vaikkapa nimimerkki Clavurionilta kun siellä suunnalla olet. Tai joltain muulta foorumilaiselta jolta tarvittavat laitteet löytyy. Luultavasti tietotaitoa löytyy enemmän kuin satunnaiselta korjaamolta
        Joo, pitääpä samantien laittaa pikaviestiä jos vaikka saisi sieltä suunnalta apuja tähän tyhjäkäyntiprobleemaan. Tänks.

        Comment

        • honkalama
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 24
          • Oulu

          #49
          Okei, eli nyt autolla ajettu reilut 10000 km vaihteiston ohjauslaatikon vaihdon jälkeen ja pelittää niinkuin pitääkin. Eli eiköhän sitä säikähdyksellä selvitty tästäkin hommasta!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎