Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d m57n tehon lisäys progis/vauhtipyörän vaihto/pakoputken vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 847
    • Kainuu

    #16
    Originally posted by lurkki3 View Post
    Eihän tuolla kiinteällä pyörällä ole muuta vaikutusta kuin että mahdollistaa huomattavat tehon lisäykset koska kaksoismassavauhtis tuppaa hajoamaan kun lisä tehoa haetaan.jos auto vakio niin mukavuuden kannalta sinne kannattaa ihan oma kaksoismassa vauhtis jättää
    Sehän tässä onkin kun auto ei ole vakio. Siksikin hieman arveluttaa ja mietityttää että miten kestävä tuo OEM vauhtis sitten on. Tuo E60:n kytkin olisi jo hieman tolkumpaa tekoa, mutta tuo vauhtis sitten.. Jostain lukenut että kytkin olisi se joka ensin voiman edessä antautuisi. Toki jokainen ymmärtää että paljon riipppuu miten ajaa. Itsellä lisäteho lähinnä on ohituksia varten ja matka-ajoon.

    Tuo kommentti ettei dieseliin kannata laittaa kiinteää vauhtista tuli myyjältä (jbracing.com) itseltään.
    Last edited by expertti; 14-06-2016, 09:06.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 847
      • Kainuu

      #17
      Elin kuvitelmassa että jos on kaksoismassa vauhtis niin kytkinlevy ilman jousia. Mutta eipä se näin olekaan. Tsekkasin oman auton varaosia ja siellähän on SAC asetelma ja jousinen levy.

      Onko joku laittanut jäykän levyn ja tai normaalin paineasetelman tuon OEM paketin sijasta, onko millainen ajaa, tuntuma ja voiman kesto....?

      Vaikka just kyllä kattelin tuon E60 218hv -2003 kytkintä ja näyttää että kaikki olisi SAC kytkimiä.

      Comment

      • JMTN
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 338
        • Haukipudas

        #18
        Originally posted by lurkki3 View Post
        Eihän tuolla kiinteällä pyörällä ole muuta vaikutusta kuin että mahdollistaa huomattavat tehon lisäykset koska kaksoismassavauhtis tuppaa hajoamaan kun lisä tehoa haetaan.jos auto vakio niin mukavuuden kannalta sinne kannattaa ihan oma kaksoismassa vauhtis jättää
        Kylläpä kaksoismassallakin kestää ottaa voimaa ulos. +300hp/7xxnm. Kytkin luistaa aikaisemmin, kuin uusi kaksoismassa vauhtis...
        BMW e91 320d -08
        ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
        ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
        ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
        Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 847
          • Kainuu

          #19
          Originally posted by JMTN View Post
          Kylläpä kaksoismassallakin kestää ottaa voimaa ulos. +300hp/7xxnm. Kytkin luistaa aikaisemmin, kuin uusi kaksoismassa vauhtis...
          Mitä kytkinpakettia olisi suotavaa käyttää? Itsellä olisi tuo E60:sen hieman vahvempi kytkinpaketti (SAC -versiona) ajatuksena laittaa. Ja tarve olisi sen +250-270 hp kesto.

          Comment

          • Heze.R
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 15
            • Vantaa

            #20
            Kuinkas käytännössä tuosta optimoinnista on hyötyä vakio koneessa tuossa m57n koneessa? Ajattelin vaan kun olen useemmasta topikista lukenu että tehot ja vääntö nousisivat vasta 2500rpm jälkeen? Ainakin itselläni tuo 6 lovinen manuaali aski on välitetty niin että taloudellisinta on ajaa 1800-2600rpm välillä. Joten onko hyötyä kuinka paljon optimoinnista mikäli teho ja vääntö käyrät nostetaan vasta 2500rpm jälkeen? Maantiellä ja kaupungissa on harvoin kierrokset yli tuota 2500rpm. Maantielläkin 6 vaihteella 130km/h kierrokset on tyyliin ~2200-2300. 5 vaihteella 120km/h vastaavasti joku ~2700-2800rpm. Mutta kulutus jo litran isompi kuin 6 vaihteella 130 vauhdissa.
            e91 320d touring -09
            ex E46 330XD touring -04
            ex e46 320d -00

            Comment

            • JMTN
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 338
              • Haukipudas

              #21
              Originally posted by Heze.R View Post
              Kuinkas käytännössä tuosta optimoinnista on hyötyä vakio koneessa tuossa m57n koneessa? Ajattelin vaan kun olen useemmasta topikista lukenu että tehot ja vääntö nousisivat vasta 2500rpm jälkeen? Ainakin itselläni tuo 6 lovinen manuaali aski on välitetty niin että taloudellisinta on ajaa 1800-2600rpm välillä. Joten onko hyötyä kuinka paljon optimoinnista mikäli teho ja vääntö käyrät nostetaan vasta 2500rpm jälkeen? Maantiellä ja kaupungissa on harvoin kierrokset yli tuota 2500rpm. Maantielläkin 6 vaihteella 130km/h kierrokset on tyyliin ~2200-2300. 5 vaihteella 120km/h vastaavasti joku ~2700-2800rpm. Mutta kulutus jo litran isompi kuin 6 vaihteella 130 vauhdissa.
              Ex. 330d.ssä väännöt nousi jyrkästi vasta 2200rpm (max. 2500 - 3600rpm). Taloudellisin oli ajaa 2200rpm.llä eli vitosella 100km/h. 6- vaihdetta ei tarvinnut kuin vasta +150km/h --> eli suomen nopeuksilla turha vaihde...
              BMW e91 320d -08
              ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
              ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
              ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
              Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

              Comment

              • bemupoika
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 215
                • finland

                #22
                Minullakin m57n ohjelmoitu ja tehot 247hv/572nm. Ennen ohjelmointia vaihdettu uusi sachs vakio kytkin ja kaksoismassa pyörä. Ohjelmoinnin jäljeen alkoi heti jyrisemään isolla 4-6 vaihteilla alle 2000 kierroksen täyskaasu kiihdytyksessä ja jyrinä loppui 2500 kierroksen jälkeen. Yli 500nm kierros alueella 2000-3500. Hyvin tuolla olen jo 70tkm ajanut kun ei vedätä alle 2000 kierroksen isolla vaihteella vaikka aluksi ainakin vähän pelotti.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10923
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by bemupoika View Post
                  Minullakin m57n ohjelmoitu ja tehot 247hv/572nm. Ennen ohjelmointia vaihdettu uusi sachs vakio kytkin ja kaksoismassa pyörä. Ohjelmoinnin jäljeen alkoi heti jyrisemään isolla 4-6 vaihteilla alle 2000 kierroksen täyskaasu kiihdytyksessä ja jyrinä loppui 2500 kierroksen jälkeen. Yli 500nm kierros alueella 2000-3500. Hyvin tuolla olen jo 70tkm ajanut kun ei vedätä alle 2000 kierroksen isolla vaihteella vaikka aluksi ainakin vähän pelotti.
                  Vääntöä voi myös softassa rajoittaa alakierroksilla, niin ei jyrise kiihdytettäessä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • bemupoika
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 215
                    • finland

                    #24
                    Niinhän sitä voi juu, mutta tuollainen ohjelma siinä nyt on. Onkohan vaaraa että vauhtipyörä tai joku muu osa hajoisi kun jyristää? Noin 70tkm siis vanha vauhtipyörä ja kytkin.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by bemupoika View Post
                      Niinhän sitä voi juu, mutta tuollainen ohjelma siinä nyt on. Onkohan vaaraa että vauhtipyörä tai joku muu osa hajoisi kun jyristää? Noin 70tkm siis vanha vauhtipyörä ja kytkin.
                      Jos käyttää sitä voimaa järkevästi, eli kuten sanoit ei vedätä matalilla kierroksilla ym., niin tuskin on ongelmaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎