Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 323iA lastua / pientä viilausta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    E46 323iA lastua / pientä viilausta

    kone 2.5l iA

    mitä mieltä foorumilaiset ovat, automaatti kiihtyy vakiona n.1s hitaammin sataseen kuin vastaava manuaali.

    saisiko ajan kurottua kiinni vaihteiston optimointilla ja moottorin säädöllä?
    onnistuuko kaikki ecun kautta vai onko laatikolle oma ecu?


    turboa en ole tuohon tunkemassa enkä nokkia vaihtamassa.
    lähinnä putkisto, pakosarjat sekä imusarja kiinostaa sekä mallien välinen ero osissa ja tuo lastu.

    onko muuten 328 imusarja isompi kuin 325, ja mitä eroa on 170hv 325koneella ja 193hv 325 koneella ja 328 koneella?
    Last edited by Takalo_kari; 19-02-2011, 13:22.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #2
    Onko sillä 0-100 kiihtyvyydellä edes väliä? annahan sen olla vaan. et saa suurta hyötyä menetettyyn rahamäärään verrattuna. Säästä rahat vaikka bensaan ja maksullisiin naisiin

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      323i ja 328i on m52 moottoreita, 325i ja 330i on jo m54.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #4
        Originally posted by rizzo View Post
        Onko sillä 0-100 kiihtyvyydellä edes väliä? annahan sen olla vaan. et saa suurta hyötyä menetettyyn rahamäärään verrattuna. Säästä rahat vaikka bensaan ja maksullisiin naisiin
        se on totta, nyt on ylimäärästä aikaa niin ajattelin perehtyä asiaan. jos vaikka löytyisi parempi imusarja jostain saman moottoriperheen autosta tuohon.
        Muuten saakoon pysyä vakiona.

        onko tuosta lastusta mitään tietoa vaikuttaako askin toimintaan?
        (Edit: typoja poisteltu)
        Last edited by Takalo_kari; 16-02-2011, 23:54.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Originally posted by Aksuli89 View Post
          se on totta, mutta kun on ylimäärästä aikaa niin ajattelin perehtyö asiaan. jos vaikka löytyisi parempi imusarja jostain saman moottoriperheen autosta tuohon, ei tarvitse montaa kymppiä maksaa sellaisista. muuten saakoon pysyä vakiona.

          onko tuosta lastusta mitään tietoa vaikuttaako askin toimintaan?
          Muuta en osaa sanoa mutta ei näihin taida mitään lastuja olla olemassakaan.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            Originally posted by JJT View Post
            Muuta en osaa sanoa mutta ei näihin taida mitään lastuja olla olemassakaan.
            nussitaan sitten pilkkua, vaikuttaako moottorinohjauksen ohjelmiston päivittäminen myös vaihteistoon vai onko vaihteistolla oma ohjainlaite mikä pitää päivittää erikseen.

            missä näissä muuten on tuo OBD-liitin?
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              ODB töpseli löytyy kuskin jalkatilasta vasemmasta reunasta, tai sitten jos on vanhan mallin 20 PIN niin konehuoneesta muistaakseni hantti miehen puolelta...

              Tuohon 323i:n toki saa ohjelmoinnin mutta hyöty on näissä vapari bensoissa ihan eriluokkaa kuin esim. ahdetussa diesel moottorissa...

              Äkkiseltään veikattuna heposia saadaan lisää 10-30 vääntöä 15-45...
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Alpina imusarja, supersprint putkista kokonaan ja ohjelmointi. Ilmoittele sitten paljonko tehoa tuli lisää.

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  #9
                  Originally posted by ongelmalapsi View Post
                  ODB töpseli löytyy kuskin jalkatilasta vasemmasta reunasta, tai sitten jos on vanhan mallin 20 PIN niin konehuoneesta muistaakseni hantti miehen puolelta...

                  Tuohon 323i:n toki saa ohjelmoinnin mutta hyöty on näissä vapari bensoissa ihan eriluokkaa kuin esim. ahdetussa diesel moottorissa...

                  Äkkiseltään veikattuna heposia saadaan lisää 10-30 vääntöä 15-45...
                  juu tiedän, ei se koneen ohjelmoiminen autakkaan juuri mitään vapareissa, mutta sen askin ohjelmoiminen kiinostaa enemmän.

                  jos manu kiihtyy 1s nopeemmin kuin tomaatti niin tosta vois saada hyvin puoli sekkaa pois. eri juttu että onko siinä järkeä, mutta kun kerran on ylimäärästä aikaa niin kiva tutkia
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • kuukankorpi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 634

                    #10
                    Käytännössähän se tomaatin huonompi 0-100 aika johtuu heikommasta viivalta lähdöstä.En usko että millään ohjelmoinnilla pystyy saamaan viivalta irtoamiset samalla lailla kuin manuaalilla.Jarrua vasten lähtemällä,niitä sekunnin kymmenyksiä saa pois.Eri asia sitten onko mitään järkeä siinäkään.Ja kyllä laatikolla on oma boxinsa.

                    Comment

                    • Tuoppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 558
                      • Joensuu

                      #11
                      E46 323i ja 325i (M52tu Ja m54) tehoeroa on todellisuudessa n.10hv. Moottorit erovat toisistaan oikeastaan vain nokka-akselin ja imusarja osalta, jota on kuristettu malli 323i :ssa. 325i/330i imusarja käy muuten suoraan 323i, mutta se vaatii adapterilevyn kaasuläpän ja imusarjanväliin. Automaattivaihteistolla olevaan autoon en itse alkaisi imusarjaa vaihtamaan, koska hyöty tulee pelkästään yläkierroksille. Tuolta lisää ...

                      edit: Myös disa venttiili pitää uusia samalla, koska se on erilainen 323i ja 325i.


                      Last edited by Tuoppo; 15-02-2011, 23:04.
                      G30 530e xDrive iPerformance -20
                      E70 X5 xDrive40d -10

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5857
                        • Joccis City

                        #12
                        Tulee väkisin mieleen tämä : http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=209071

                        Ollaanko taas liikkeellä 50e budjetilla ?

                        Sigussa lukee vikakoodien luku/nollaus, mutta kysyt kuitenkin missä OBD-liitin on... :think
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          #13
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Tulee väkisin mieleen tämä : http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=209071

                          Ollaanko taas liikkeellä 50e budjetilla ?
                          Jos viittaat tuolla tuohon E36 328-juttuun niin sain 80eurolla ihan mukavasti lisätehoja. n.225hv,
                          ostin vain 325 imusarjan, viilasin kaasuläpän ja tehoputki autossa olikin jo ostettaessa.
                          oletetaan että putki toi vaikkapa 5hv lisää jolloin kaasuläppien viilauksen ja imusarjan vaihdon ansiosta tuli tuo n.20hv
                          (vakiona tuossa on n.200hv oikeata tehoa)

                          Kerroppa miten sinä olisit hankkinut autoosi 20 lisähevosta alle 100-eurolla?
                          ostaisit varmaan pakosarjat, ja vaihtaisit jonkin valmistajan viritys-imusarjaan? yht.=n.1000e? ja olisit suunilleen samoissa teholukemissa.
                          sinun budjettisi olisi siis vaatinut n. 10 x isomman summan rahaa.

                          Ennen tällä foorumilla sai kunnon neuvoja ja arvostettiin kun joku jaksoi tutkia asioita ja kokeilla, nykyään se tietotaito tuntuu katoavan pikkuhiljaa tältä foorumilta ja siirtyvän tuonne ulkomaisille foorumeille sen takia koska täällä saa suurimmaksi osaksi pelkkää vittuilua, kun kyselee virittämisestä.


                          Mielestäni pienellä budjetillakin saa jo hieman muutosta aikaseksi, jos vaan tietää mitä tekee ja on oikeat välineet..

                          Minkä takia turbomiehet aina sanovat että on naurettavaa koittaa säästää hieman kun autoa rakentaa?
                          Miksi turbomiehet eivät viritä autoaan ilman ahtimia, jos ei ole tarvis säästää?

                          Mielestäni oikeasti ratakireä, kiertävä vaparikone on paljon paremman kuuloinen, ja hauskempi ajaa kuin jokin muuten moottori mihin on vain lykätty ahdin + muut hilppeet, tietenkin kierrosherkkä vapari on kadulla kelju ajaa, mutta sitä kutsutaan moottorin sieluksi.

                          Kysymys kuuluukin: pitääkö kaikesta aina maksaa liikaa?
                          hieman tutkiskelua, pohdiskelua ja laskemista, niin saadaan kummasti muutosta oikeasti pienellä pudjetilla.

                          (korjaa jos olen pahasti väärässä)
                          Last edited by Takalo_kari; 16-02-2011, 23:46.
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by Aksuli89 View Post
                            Miksi turbomiehet eivät viritä autoaan ilman ahtimia, jos ei ole tarvis säästää?

                            Mielestäni oikeasti ratakireä, kiertävä vaparikone on paljon paremman kuuloinen, ja hauskempi ajaa kuin jokin muuten moottori mihin on vain lykätty ahdin + muut hilppeet, tietenkin kierrosherkkä vapari on kadulla kelju ajaa, mutta sitä kutsutaan moottorin sieluksi.

                            Kysymys kuuluukin: pitääkö kaikesta aina maksaa liikaa?
                            hieman tutkiskelua, pohdiskelua ja laskemista, niin saadaan kummasti muutosta oikeasti pienellä pudjetilla.

                            (korjaa jos olen pahasti väärässä)

                            tees ny itte vaikka >400hv 2 litranen kone ilman turboa. Ei varmaan onnistu ilman omakotitalon hintaa. vai onnistuuko?
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • Takalo_kari
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1359
                              • tku

                              #15
                              Originally posted by Ändi View Post
                              tees ny itte vaikka >400hv 2 litranen kone ilman turboa. Ei varmaan onnistu ilman omakotitalon hintaa. vai onnistuuko?
                              pointti olikin se että pystyy sen toteuttamaan halvemmallakin kuten turbolla, mutta ei se turbo ole se ainoa vaihtoehto.
                              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                              Kiitos ajastasi? :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎