Bemarissa tehohäviötä jo pidemmältä aikaa. Alkoi nykimisenä. Kiihdyttäessä ikäänkuin humppasi, niin että välillä kävi tehot vähempinä. Talvella auto jääti useampana päivänä ja meinasi hyytyä tienvarteen. Jäätäminen helpotti jäänestolla. Mutta tämän jäätämisen jälkeen ei ole tullut tehot enää takaisin.
Auto kävi 2 huollossa, jossa luettiin vikakoodit. Vikakoodit tuli hehkuille, hehkujen releelle ja ahtopaineensäätimelle. 2 huollon jälkeen käynti on ollut autossa tasaisempaa. Ilmeisesti olleet suodattimet jo vaihdon tarpeessa. Autoon on vaihdettu egr venttiili reilu vuosi sitten ja tarvike ilmamassamittari n.vuosi sitten. Ahtopaineensäätimen vaihdoin vasta ja yhä auto on tehoton. Auto alkaa kiihtymään vasta 3500 kierroksen jälkeen. Aivan kuin turbo lähtisi vasta tällöin mukaan. Onko ideoita mitä tekisin seuraavaksi? Sen verran on mennyt jo pätöhommiin rahaa, että pitänee itse yrittää vikaa selvitellä. Tyhmä kysymys, mutta mitä kaikkea pitää purkaa että pääsee ilmamassamittariin käsiksi? Kun sitä ei näy ainakaan äkkiseltään konehuoneessa. Pystyykö mittarin toiminnan testaamaan poistamalla sähköjohdon siitä?
Auto kävi 2 huollossa, jossa luettiin vikakoodit. Vikakoodit tuli hehkuille, hehkujen releelle ja ahtopaineensäätimelle. 2 huollon jälkeen käynti on ollut autossa tasaisempaa. Ilmeisesti olleet suodattimet jo vaihdon tarpeessa. Autoon on vaihdettu egr venttiili reilu vuosi sitten ja tarvike ilmamassamittari n.vuosi sitten. Ahtopaineensäätimen vaihdoin vasta ja yhä auto on tehoton. Auto alkaa kiihtymään vasta 3500 kierroksen jälkeen. Aivan kuin turbo lähtisi vasta tällöin mukaan. Onko ideoita mitä tekisin seuraavaksi? Sen verran on mennyt jo pätöhommiin rahaa, että pitänee itse yrittää vikaa selvitellä. Tyhmä kysymys, mutta mitä kaikkea pitää purkaa että pääsee ilmamassamittariin käsiksi? Kun sitä ei näy ainakaan äkkiseltään konehuoneessa. Pystyykö mittarin toiminnan testaamaan poistamalla sähköjohdon siitä?
Comment