Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d -00 ajettu 270tkm auto tehoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • msl-83
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 7
    • suomi

    E46 320d -00 ajettu 270tkm auto tehoton

    Bemarissa tehohäviötä jo pidemmältä aikaa. Alkoi nykimisenä. Kiihdyttäessä ikäänkuin humppasi, niin että välillä kävi tehot vähempinä. Talvella auto jääti useampana päivänä ja meinasi hyytyä tienvarteen. Jäätäminen helpotti jäänestolla. Mutta tämän jäätämisen jälkeen ei ole tullut tehot enää takaisin.

    Auto kävi 2 huollossa, jossa luettiin vikakoodit. Vikakoodit tuli hehkuille, hehkujen releelle ja ahtopaineensäätimelle. 2 huollon jälkeen käynti on ollut autossa tasaisempaa. Ilmeisesti olleet suodattimet jo vaihdon tarpeessa. Autoon on vaihdettu egr venttiili reilu vuosi sitten ja tarvike ilmamassamittari n.vuosi sitten. Ahtopaineensäätimen vaihdoin vasta ja yhä auto on tehoton. Auto alkaa kiihtymään vasta 3500 kierroksen jälkeen. Aivan kuin turbo lähtisi vasta tällöin mukaan. Onko ideoita mitä tekisin seuraavaksi? Sen verran on mennyt jo pätöhommiin rahaa, että pitänee itse yrittää vikaa selvitellä. Tyhmä kysymys, mutta mitä kaikkea pitää purkaa että pääsee ilmamassamittariin käsiksi? Kun sitä ei näy ainakaan äkkiseltään konehuoneessa. Pystyykö mittarin toiminnan testaamaan poistamalla sähköjohdon siitä?
    Last edited by msl-83; 10-03-2011, 13:11. Reason: tarkennus
  • R Power
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 163

    #2
    Originally posted by msl-83 View Post
    Bemarissa tehohäviötä jo pidemmältä aikaa. Alkoi nykimisenä. Kiihdyttäessä ikäänkuin humppasi, niin että välillä kävi tehot vähempinä. Talvella auto jääti useampana päivänä ja meinasi hyytyä tienvarteen. Jäätäminen helpotti jäänestolla. Mutta tämän jäätämisen jälkeen ei ole tullut tehot enää takaisin.

    Auto kävi 2 huollossa, jossa luettiin vikakoodit. Vikakoodit tuli hehkuille, hehkujen releelle ja ahtopaineensäätimelle. 2 huollon jälkeen käynti on ollut autossa tasaisempaa. Ilmeisesti olleet suodattimet jo vaihdon tarpeessa. Autoon on vaihdettu egr venttiili reilu vuosi sitten ja tarvike ilmamassamittari n.vuosi sitten. Ahtopaineensäätimen vaihdoin vasta ja yhä auto on tehoton. Auto alkaa kiihtymään vasta 3500 kierroksen jälkeen. Aivan kuin turbo lähtisi vasta tällöin mukaan. Onko ideoita mitä tekisin seuraavaksi? Sen verran on mennyt jo pätöhommiin rahaa, että pitänee itse yrittää vikaa selvitellä. Tyhmä kysymys, mutta mitä kaikkea pitää purkaa että pääsee ilmamassamittariin käsiksi? Kun sitä ei näy ainakaan äkkiseltään konehuoneessa. Pystyykö mittarin toiminnan testaamaan poistamalla sähköjohdon siitä?
    Tuolta osanro. 1.

    Johto pois ja testaamaan (menee jollekin tehdaskartalle). Mikäli kulut paranee niin sökö. Ei tosin aina kerro piuhan irroittaminen totuutta eli vaikka kulut ei parane niin voi silti olla rikki.

    Paras tapa olisi käydä läppärin kanssa katteleen livedataa ajon aikana.
    Ahneella on aina enemmän!

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Tuo 3500 kierroksen jälkeen tuleva tehon lisäys voi tosiaan johtua turbosta, joka itsessään on tullut tiensä päähän tai säädin on rajoittavassa päässä kokoajan. Liikkuuko säädin kun virrat laittaa virrat päälle? Turbon alipaineletkun kunto?
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • msl-83
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 7
        • suomi

        #4
        Kokeilin johto irti ilmamassamittaria ja auto oli kierrosherkempi alakierroksilla. Ajamassa en käynyt, joten en tiedä olisiko tehoja ollut enemmän. Anturia en myöskään saanut irti, koska ei ollut putkithorxia, jollaisilla ruuveilla se oli kiinni..

        Tehottomuus tuossa on silleen ikävää että sitä on vaikea huomata normaaliajossa. Silloin viimeistään huomaa, kun ajaa vakkarilla ylämäkeen ja vauhti hiljenee 15kmh.. Pitänee käydä ajamassa johto irti. Mites tämän paineensäätimen pitäisi liikkua virrat päälle laitettaessa? Ainakin osa on uusi, joten uskoisin sen toimivan. Juuri selailin auton huoltohistoriaa ja huomasin että tämä paineensäädin on vaihdettu myös 1,4 vuotta sitten.

        Eli tuossa autossa on ollut tehovikaa jo todella pitkään ja minä olen nyt 3 omistaja joka tuon kanssa tappelee. Minua ennen tehottomuus on ilmennyt vain nykimisenä, nyt siis jatkuvasti tehoton. Tiedän asian, koska auto oli minua ennen sukulaisellani. Mites tuon turbon toiminnan voisi testata? Ja voiko imusarjan painetunnistin olla viallinen, joka aiheuttaisi tehottomuutta? Katselin noita paineletkuja. Osa oli pinnasta hapristunut, mutta murtumia ei näkynyt. Täytyy kuitenkin käydä nämäkin läpi vielä.

        Comment

        • msl-83
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 7
          • suomi

          #5
          No nyt ainakin yksi merkittävä tekijä löytyi tehottomuuteen. Turbo on rikki. Kävi tänään arviotavana..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎