Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320da veto loppuu 2500rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niok
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 31
    • Haukipudas

    e46 320da veto loppuu 2500rpm

    nii eli e46 320da kyseessä ja auto on varmaan jossain vikatilassa tai joku tärkeä anturi on rikki ku auto ei vedä yhtään enään 2500rpm jälkeen. turboa olen sen verran testannut että toimiiko kun olen ottanut ahtoputken irti ja kokeillut puhaltaako ja nouseeko paine kun lisää kaasua, kaikki tämä näyttäs että vika ei olisi turbossa. lisäksi ilmanmassa anturin piuhaa olen käyttänyt pois sekä ahtopaine anturin niin molemmat vaan huononsi ajoa alakierroksilla ja ei vetänyt silloinkaan yli tuon 2500rpm. paikallaan kiertää iloisesti mutta jos esim. sudittaa nii kierrokset eivät nouse silloinkaan. eli missä helvetissä voi olla vika??
    "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
  • Niok
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 31
    • Haukipudas

    #2
    Originally posted by Niok View Post
    nii eli e46 320da kyseessä ja auto on varmaan jossain vikatilassa tai joku tärkeä anturi on rikki ku auto ei vedä yhtään enään 2500rpm jälkeen. turboa olen sen verran testannut että toimiiko kun olen ottanut ahtoputken irti ja kokeillut puhaltaako ja nouseeko paine kun lisää kaasua, kaikki tämä näyttäs että vika ei olisi turbossa. lisäksi ilmanmassa anturin piuhaa olen käyttänyt pois sekä ahtopaine anturin niin molemmat vaan huononsi ajoa alakierroksilla ja ei vetänyt silloinkaan yli tuon 2500rpm. paikallaan kiertää iloisesti mutta jos esim. sudittaa nii kierrokset eivät nouse silloinkaan. eli missä helvetissä voi olla vika??

    eikö keneltäkään löydy mitään ideoita??
    "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Koodien luentaan ja livedatan seurantaan, ei näitä kristallipallolla kannata korjailla.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Niok
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 31
        • Haukipudas

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        Koodien luentaan ja livedatan seurantaan, ei näitä kristallipallolla kannata korjailla.
        koodit luettu eikä löytynyt yhtään vikakoodia. vanhoja koodeja kyllä löytyi mutta nollauksen jälkeen ja pienen ajelun luettiin uudestaan eikä mitään löytyny. auto tuntuu kuin olisi tukossa juuri tuon 2500rpm jälkeen mikähän voisi olla vikana
        "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Niok View Post
          koodit luettu eikä löytynyt yhtään vikakoodia. vanhoja koodeja kyllä löytyi mutta nollauksen jälkeen ja pienen ajelun luettiin uudestaan eikä mitään löytyny. auto tuntuu kuin olisi tukossa juuri tuon 2500rpm jälkeen mikähän voisi olla vikana
          No kyllähän se livedataa tutkimalla näkee mistä kiikastaa.
          Vertailee mm. ahtopaineiden käyttäytymistä, railipaineita, ilmanmassaa, siirtopaineita yms, kyllä se jostain selviää heti.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Niok
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 31
            • Haukipudas

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            No kyllähän se livedataa tutkimalla näkee mistä kiikastaa.
            Vertailee mm. ahtopaineiden käyttäytymistä, railipaineita, ilmanmassaa, siirtopaineita yms, kyllä se jostain selviää heti.
            vien loppuviikosta sitten livedatan seurantaan.
            "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

            Comment

            • |parsakaali|
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 997

              #7
              Eikös tämä ole VP44 pumpulla? eli ei ole commonrail linjaa... Audissa sama pumppu niin saman laiset viat johtuneet neulanliike anturista (rupeaa käymään kierroksilla kuin sepelimylly) voi koikeilla ottamalla johdon irti. Toinen on ahtopaine anturi niin menee vikatilaan ja ottaa vain juurikin sen 2500-3000 kierrosta. Jos pumppu on rikki niin silloinkin voi ilmetä samanlaista vikaa...

              Comment

              • janne320d
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1342
                • jns

                #8
                mulla tuli sama ongelma vähän emj:n ohjelmanlaiton jälkeen,vikaa selviteltiin ja laitoin mm. uuden ilmamassamittarin mutta vika korjaantui kun ohjelma ajettiin autoon uudestaan
                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                Comment

                • Niok
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 31
                  • Haukipudas

                  #9
                  Originally posted by |parsakaali| View Post
                  Eikös tämä ole VP44 pumpulla? eli ei ole commonrail linjaa... Audissa sama pumppu niin saman laiset viat johtuneet neulanliike anturista (rupeaa käymään kierroksilla kuin sepelimylly) voi koikeilla ottamalla johdon irti. Toinen on ahtopaine anturi niin menee vikatilaan ja ottaa vain juurikin sen 2500-3000 kierrosta. Jos pumppu on rikki niin silloinkin voi ilmetä samanlaista vikaa...
                  ahtopaine anturi on ollu irti ja se meno oli huononpaa silloin ei meinannu jaksaa kiihtyä ollenkaan. vanhoista vikakoodeista oli kyllä vikakoodi neulanliike anturista, mutta nollauksen jälkeen ei sitäkään löytyny enkä ole sitä kyllä kertaakaan irroittanu toisin kuin anhtopaine anturin ja ilmanmassa mittarin piuhat. onko tuo neulanliike anturi jossain suuttimessa kiinni vai missäpäin?? 4:nen sylinterin dieselin takaisin kierrätys letku teki temput tossa alku talvesta murtumalla ja sen korvasin uudella putkella joka saatto olla hiukan pienempi (ohuempi ei lyhempi) niin voisiko sillä olla tekemistä tässä hommassa?? olisko mahdollista että siinä samalla olis se anturin johtokin irronnut??? mitä tarkoitat tolla että käymään kuin sepelimylly?? ai sitä että hirveä kalakatus ja nakutus alkaisi kuulumaan, sillä hieman sellaista ääntä pitää ja olen kuvitellu että se olisi rikkoutuneesta kampiakselin rullan laakerista peräisin oleva ääni?? voi olla muualtakin en ole varma siitäkään.
                  "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                  Comment

                  • Niok
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 31
                    • Haukipudas

                    #10
                    no niii nyt töistä tullessa auto päätti tehdä sellaisesti että kun lähdin viimeistä suoraa kotiini kiihyttämään niin yhtäkkiä olikin hetken aikaa kiihytyksestä oikeat tehot tallessa ja veti hienosti, sitten vaihtoi vaihteen isommalle ja töks taas oli tehot hukassa ja meno jatkui kuin olisi mopoautolla ajanut. tekeekö rikkoutunut neulanliike fanturi tollaista että välillä saattaa tulla tehot takas ja sit taas katoaa??
                    "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                    Comment

                    • Niok
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 31
                      • Haukipudas

                      #11
                      nyt tuli testattua vielä että onko pakoputkessa tukosta sillälailla että käsi vaan putken päähän. hyvin tulee kaasu läpi, mutta on varmaan 300asteista ja polttaa käden heti ku laittaa putken suulle ja painaa kaasua. oliskohan jokin lämpötila anturi nyt viallinen ja siitä johtuen rajoittas myös syöttöä???
                      "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Tosiaan se vuosimalli auttaisi kovasti, tätä 2 litrasta on ollut jakajapumpulla sekä commonraililla. Kummastakin saa kyllä anturittietoa ulos, commonrailista huomattavasti enemmän.
                        Mutta eiköhän siitä kannata aloittaa että seuraa anturitietoja, ei ne viat arpomallakaan korjaannu.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Niok
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 31
                          • Haukipudas

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Tosiaan se vuosimalli auttaisi kovasti, tätä 2 litrasta on ollut jakajapumpulla sekä commonraililla. Kummastakin saa kyllä anturittietoa ulos, commonrailista huomattavasti enemmän.
                          Mutta eiköhän siitä kannata aloittaa että seuraa anturitietoja, ei ne viat arpomallakaan korjaannu.
                          juu näin on. jakajapumppunen 136hp mopo tämä on. nyt olen päätynyt siihen että ostan uuden ilmanmassa mittarin ja kokeilen mitä se auttaa, jos ei auta mitään nii sit on ainakin se pelattu pois vikalistalta vai pystyykö tuota mittaan yleismittarilla itse jotenki??
                          "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1327
                            • Tornio

                            #14
                            idea??

                            Originally posted by Niok View Post
                            eikö keneltäkään löydy mitään ideoita??
                            et ilmeisesti ole saanut vikakoodeja luettua DIS:llä tai INPA:lla ??

                            oletko tutkinut tämän alipainesäiliön kunnon ??
                            ollut joskus halki ja aiheuttanut turbon ohjaukseen häikkää.
                            eli tästä osa nro 6 sekä osa nro 1 mg- venttiilin toiminta tutkimukseen !!
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Edelleen, livedatan lukuun, montako kertaa pitää todeta.
                              DISsissä on aika kattavat testimoduulit jopa tohon jakajavehkeeseen ja saa esim juuri ilmamassamittarin ohjearvot ja testimoduuli kertooko meneekö niiden sisään jne.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎