nii eli e46 320da kyseessä ja auto on varmaan jossain vikatilassa tai joku tärkeä anturi on rikki ku auto ei vedä yhtään enään 2500rpm jälkeen. turboa olen sen verran testannut että toimiiko kun olen ottanut ahtoputken irti ja kokeillut puhaltaako ja nouseeko paine kun lisää kaasua, kaikki tämä näyttäs että vika ei olisi turbossa. lisäksi ilmanmassa anturin piuhaa olen käyttänyt pois sekä ahtopaine anturin niin molemmat vaan huononsi ajoa alakierroksilla ja ei vetänyt silloinkaan yli tuon 2500rpm. paikallaan kiertää iloisesti mutta jos esim. sudittaa nii kierrokset eivät nouse silloinkaan. eli missä helvetissä voi olla vika??
e46 320da veto loppuu 2500rpm
Collapse
X
-
Originally posted by Niok View Postnii eli e46 320da kyseessä ja auto on varmaan jossain vikatilassa tai joku tärkeä anturi on rikki ku auto ei vedä yhtään enään 2500rpm jälkeen. turboa olen sen verran testannut että toimiiko kun olen ottanut ahtoputken irti ja kokeillut puhaltaako ja nouseeko paine kun lisää kaasua, kaikki tämä näyttäs että vika ei olisi turbossa. lisäksi ilmanmassa anturin piuhaa olen käyttänyt pois sekä ahtopaine anturin niin molemmat vaan huononsi ajoa alakierroksilla ja ei vetänyt silloinkaan yli tuon 2500rpm. paikallaan kiertää iloisesti mutta jos esim. sudittaa nii kierrokset eivät nouse silloinkaan. eli missä helvetissä voi olla vika??
eikö keneltäkään löydy mitään ideoita??"Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
-
koodit luettu eikä löytynyt yhtään vikakoodia. vanhoja koodeja kyllä löytyi mutta nollauksen jälkeen ja pienen ajelun luettiin uudestaan eikä mitään löytyny. auto tuntuu kuin olisi tukossa juuri tuon 2500rpm jälkeen mikähän voisi olla vikanaOriginally posted by Supa View PostKoodien luentaan ja livedatan seurantaan, ei näitä kristallipallolla kannata korjailla."Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
No kyllähän se livedataa tutkimalla näkee mistä kiikastaa.Originally posted by Niok View Postkoodit luettu eikä löytynyt yhtään vikakoodia. vanhoja koodeja kyllä löytyi mutta nollauksen jälkeen ja pienen ajelun luettiin uudestaan eikä mitään löytyny. auto tuntuu kuin olisi tukossa juuri tuon 2500rpm jälkeen mikähän voisi olla vikana
Vertailee mm. ahtopaineiden käyttäytymistä, railipaineita, ilmanmassaa, siirtopaineita yms, kyllä se jostain selviää heti.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
vien loppuviikosta sitten livedatan seurantaan.Originally posted by Supa View PostNo kyllähän se livedataa tutkimalla näkee mistä kiikastaa.
Vertailee mm. ahtopaineiden käyttäytymistä, railipaineita, ilmanmassaa, siirtopaineita yms, kyllä se jostain selviää heti."Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
Eikös tämä ole VP44 pumpulla? eli ei ole commonrail linjaa... Audissa sama pumppu niin saman laiset viat johtuneet neulanliike anturista (rupeaa käymään kierroksilla kuin sepelimylly) voi koikeilla ottamalla johdon irti. Toinen on ahtopaine anturi niin menee vikatilaan ja ottaa vain juurikin sen 2500-3000 kierrosta. Jos pumppu on rikki niin silloinkin voi ilmetä samanlaista vikaa...
Comment
-
mulla tuli sama ongelma vähän emj:n ohjelmanlaiton jälkeen,vikaa selviteltiin ja laitoin mm. uuden ilmamassamittarin mutta vika korjaantui kun ohjelma ajettiin autoon uudestaanex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
ahtopaine anturi on ollu irti ja se meno oli huononpaa silloin ei meinannu jaksaa kiihtyä ollenkaan. vanhoista vikakoodeista oli kyllä vikakoodi neulanliike anturista, mutta nollauksen jälkeen ei sitäkään löytyny enkä ole sitä kyllä kertaakaan irroittanu toisin kuin anhtopaine anturin ja ilmanmassa mittarin piuhat. onko tuo neulanliike anturi jossain suuttimessa kiinni vai missäpäin?? 4:nen sylinterin dieselin takaisin kierrätys letku teki temput tossa alku talvesta murtumalla ja sen korvasin uudella putkella joka saatto olla hiukan pienempi (ohuempi ei lyhempi) niin voisiko sillä olla tekemistä tässä hommassa?? olisko mahdollista että siinä samalla olis se anturin johtokin irronnut??? mitä tarkoitat tolla että käymään kuin sepelimylly?? ai sitä että hirveä kalakatus ja nakutus alkaisi kuulumaan, sillä hieman sellaista ääntä pitää ja olen kuvitellu että se olisi rikkoutuneesta kampiakselin rullan laakerista peräisin oleva ääni?? voi olla muualtakin en ole varma siitäkään.Originally posted by |parsakaali| View PostEikös tämä ole VP44 pumpulla? eli ei ole commonrail linjaa... Audissa sama pumppu niin saman laiset viat johtuneet neulanliike anturista (rupeaa käymään kierroksilla kuin sepelimylly) voi koikeilla ottamalla johdon irti. Toinen on ahtopaine anturi niin menee vikatilaan ja ottaa vain juurikin sen 2500-3000 kierrosta. Jos pumppu on rikki niin silloinkin voi ilmetä samanlaista vikaa..."Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
no niii nyt töistä tullessa auto päätti tehdä sellaisesti että kun lähdin viimeistä suoraa kotiini kiihyttämään niin yhtäkkiä olikin hetken aikaa kiihytyksestä oikeat tehot tallessa ja veti hienosti, sitten vaihtoi vaihteen isommalle ja töks taas oli tehot hukassa ja meno jatkui kuin olisi mopoautolla ajanut. tekeekö rikkoutunut neulanliike fanturi tollaista että välillä saattaa tulla tehot takas ja sit taas katoaa??"Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
nyt tuli testattua vielä että onko pakoputkessa tukosta sillälailla että käsi vaan putken päähän. hyvin tulee kaasu läpi, mutta on varmaan 300asteista ja polttaa käden heti ku laittaa putken suulle ja painaa kaasua. oliskohan jokin lämpötila anturi nyt viallinen ja siitä johtuen rajoittas myös syöttöä???"Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
Tosiaan se vuosimalli auttaisi kovasti, tätä 2 litrasta on ollut jakajapumpulla sekä commonraililla. Kummastakin saa kyllä anturittietoa ulos, commonrailista huomattavasti enemmän.
Mutta eiköhän siitä kannata aloittaa että seuraa anturitietoja, ei ne viat arpomallakaan korjaannu.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
juu näin on. jakajapumppunen 136hp mopo tämä on. nyt olen päätynyt siihen että ostan uuden ilmanmassa mittarin ja kokeilen mitä se auttaa, jos ei auta mitään nii sit on ainakin se pelattu pois vikalistalta vai pystyykö tuota mittaan yleismittarilla itse jotenki??Originally posted by Supa View PostTosiaan se vuosimalli auttaisi kovasti, tätä 2 litrasta on ollut jakajapumpulla sekä commonraililla. Kummastakin saa kyllä anturittietoa ulos, commonrailista huomattavasti enemmän.
Mutta eiköhän siitä kannata aloittaa että seuraa anturitietoja, ei ne viat arpomallakaan korjaannu."Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
idea??
et ilmeisesti ole saanut vikakoodeja luettua DIS:llä tai INPA:lla ??Originally posted by Niok View Posteikö keneltäkään löydy mitään ideoita??
oletko tutkinut tämän alipainesäiliön kunnon ??
ollut joskus halki ja aiheuttanut turbon ohjaukseen häikkää.
eli tästä osa nro 6 sekä osa nro 1 mg- venttiilin toiminta tutkimukseen !!
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Edelleen, livedatan lukuun, montako kertaa pitää todeta.
DISsissä on aika kattavat testimoduulit jopa tohon jakajavehkeeseen ja saa esim juuri ilmamassamittarin ohjearvot ja testimoduuli kertooko meneekö niiden sisään jne.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
Comment