Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 nykii jarruttaessa ja täristää rattia (edelleen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    E46 nykii jarruttaessa ja täristää rattia (edelleen)

    Eli tästä ongelmasta on täällä tullut ennenkin kyseltyä ja muita ketjuja luettua, mutta eipä tuo ota ratketakseen.

    Eli auto pysähtyy nykien esim liikennevaloihin hidastaessa. Nykii esim 20km/h vauhdistakin jarruttaessa. (Ikäänkuin pulssimaista nykimistä ottaa-ei ota-ottaa)

    Edellisen lisäksi n. 60-> tärisyttää rattia jarruttaessa.

    Alkaa kyllä kärsivällisyys loppua kun ei tuota vika tunnu saavan korjattua mitenkään. On vaihdettu edestä käytännössä kaikki alustan osat, jarrusatulatkin. Takaa on uusittu levyt+palat ja satulan tiivisteet, yms liut.. Etulevyjen vaihdollahan tuo muutaman tuhat kilsaa pysyi poissa, mutta tuli sitten ilmeisesti lasittumisen jälkeen uudestaan.

    Olen ollut nyt keväällä huomaavinani, että teräviin lumi/jää möykkyihin tiellä ajaessa jostakin edestä kuulu aavistuksen omainen kolahdus. Ei kyllä hajua mistä se vois sitten tulla.

    Neuvoja otetaan vastaan vai vaihdetaanko Avensikseen, alkaa kieltämättä olevan aika houkutteleva vaihtoehto

    Voiko takapään puslat vaikuttaa tähän? Edellisessä katsastuksessa ei kyllä löytynyt sieltä ainakaan huomautettavaa.

    Tässä ketjussa vaikutti olevan samat tärinäsouvi ja nykivä pysähtyminen ja korjauskeino oli ilmeisesti auton vaihto http://www.btcf.fi/forum/showthread....131442&page=11
    Last edited by Antsah; 07-04-2011, 14:31.
  • b00ster_
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 57
    • Helsinki

    #2
    Iskareiden yläpään "mikälie" kumi?

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #3
      Jos meinaat laakeria niin ne on vaihdettu

      Comment

      • b00ster_
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 57
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Antsah View Post
        Jos meinaat laakeria niin ne on vaihdettu
        En, vaan sitä yläpään "kumia", mikä on koko iskariin tulevan kiinnityksen välissä..
        jos vika ei oo alhaalla nii lähdetään ylöspäin.
        Last edited by b00ster_; 25-03-2011, 08:20.

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          #5


          Mikä näistä?

          Mun mielestä siellä ei paljon kumia ole muussa kuin jousien kierteissä yläpäässä, eli tuo osa 8
          Last edited by Antsah; 25-03-2011, 08:42.

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            #6
            Älä vaihda Avensikseen
            Osia ootki jo vaihdellu, mutta tukivarsia veikkaan:think
            Jos täristää jarruttaessa ja keulassa kolahtaa...
            Esim. hidasteet ja katukiveykset kolauttaa, sekä myös kovemmissa vauhdeissa loivasti kääntyvissä kurveissa voi vatkata rattia.

            Se on niinku heikot ranteet etunojapunnerruksessa

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              #7
              Sehän se vaan on kun etupäästä on vaihdettu kaikki tukivarret ja puslat. Ei muuttunut noiden vaihdolla miksikään.

              Voishan noita taas toki väännellä, mutta epäilen kyllä että ei sieltä mitään konkreettista löydy.

              Mun mielestä hidasteet ja kivetykset ei aiheuta kolahdusta, ennemmänkin erittäin terävät ja tiheässä olevat möykyt, esim "nimismiehenkiharat" Silloinkin kyllä saa radion ottaa pois päältä, että sen pienen kolahduksen erottaa.
              Last edited by Antsah; 25-03-2011, 09:09.

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                #8
                Originally posted by Antsah View Post
                Sehän se vaan on kun etupäästä on vaihdettu kaikki tukivarret ja puslat. Ei muuttunut noiden vaihdolla miksikään.

                Voishan noita taas toki väännellä, mutta epäilen kyllä että ei sieltä mitään konkreettista löydy.

                Mun mielestä hidasteet ja kivetykset ei aiheuta kolahdusta, ennemmänkin erittäin terävät ja tiheässä olevat möykyt, esim "nimismiehenkiharat" Silloinkin kyllä saa radion ottaa pois päältä, että sen pienen kolahduksen erottaa.
                Omastani käytiin syksyllä alusta läpi ja vaihdettiin tarpeelliset osat.
                Silti keulassa klonksaa ja kolisee nimenomaan kiharoissa... tärinöitä en ole
                huomannut jarruttaessa tai muutenkaan.
                Melkein salaa toivoo, että se katsastusmies sieltä vian löytää

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by mijuko View Post
                  Melkein salaa toivoo, että se katsastusmies sieltä vian löytää
                  Sitähän tuota viimeksikkin tuli toivottua, sanoinkin katsastusmiehelle, että katsella tarkasti se alusta.

                  Eipä se mitään löytänyt, enemmän sillä kiinnosti kun heidän iskaritestinsä näytti mitä sattuu Alkaa tuntua henkimaailman jutuilta nämä tärinät. Ehkä Kuu ja Mars on väärässä asennossa Maahan nähden.
                  Last edited by Antsah; 25-03-2011, 09:28.

                  Comment

                  • b00ster_
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 57
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Antsah View Post
                    http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...taching_parts/

                    Mikä näistä?

                    Mun mielestä siellä ei paljon kumia ole muussa kuin jousien kierteissä yläpäässä, eli tuo osa 8
                    No täytyy omasta käydä vähän kattomas mutta kattelee silmin päällisin puolin.
                    (toki tämäkin vain yksi vaihtoehto viasta)
                    Last edited by b00ster_; 25-03-2011, 09:44.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #11
                      Tulipa tuossa mieleen, että voiko aiheutua epätasaisesta jarrupaineesta? Eli jarrupaineensäädin tai jokin vastaava osa viallinen. Mitenhän tuon voisi todeta?

                      Ja mistähän johtuu, että vanteet ei tunnu pysyvän tasapainossa? Tasapainotin kaikki talvivanteet alkutalvesta ja nyt vaihdoin vanteiden paikkkaa, niin takana olleet on aivan epätasapainossa kun alkoi vatkaamaan rattia ihan ilman jarruttamistakin.

                      Comment

                      • Moosmann
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 711
                        • AnssiKela-tallit

                        #12
                        Missäs kunnossa siinä on iskunvaimentimet?
                        E30 336i diamantschwarz metallic -88
                        E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
                        Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
                        Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03

                        ex:
                        -VW Passat Variant Tsi Highline -18
                        -Toyota Avensis Premium Touring -16
                        -Skoda Octavia Combi -14
                        -e36 frozen bronze "m3" touring -95
                        -VW Golf Variant -05
                        -e36 316i Touring -98
                        -e38 728ia -96
                        -e30 316 (18i)-83
                        -e30 323i -84
                        -A sorsa sedan -87

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #13
                          Olen tänne aiemminkin laittanut lainauksen TIS:n ohjeesta, jossa mainitaan jarrujen epätasainen ottaminen.

                          Eli tämän:
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            #14
                            Iskarit on uusittu.

                            Mitä tuosta ohjeesta ymmärsin niin tuossa puhutaan jostain nopean jarruttamisen alkuvaiheen yhteydessä tapahtuvasta vatkaamisesta.

                            Mutta missähän tuo restrictor valve mahtaa sijaita ja tuossa käsketään vaihtamaan?

                            Löysinkin tuon sijainnin netin syövereistä, tuossa samassa ohjeessa tosin lukee,että tuo venttiili on vakiona jo tässä -03:ssa. Mutta voiko se sitten vioittua?



                            Numero 5

                            Eihän tuo kyllä kallis ole vaikka vaihtaskin
                            Last edited by Antsah; 28-03-2011, 10:17.

                            Comment

                            • Nifa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 292
                              • Kymenlaakso™

                              #15
                              Originally posted by Antsah View Post
                              Sitähän tuota viimeksikkin tuli toivottua, sanoinkin katsastusmiehelle, että katsella tarkasti se alusta.

                              Eipä se mitään löytänyt, enemmän sillä kiinnosti kun heidän iskaritestinsä näytti mitä sattuu Alkaa tuntua henkimaailman jutuilta nämä tärinät. Ehkä Kuu ja Mars on väärässä asennossa Maahan nähden.
                              Mitäs se iskaritesti näytti? Jos vehkeet on kalibroitu niin kyllähän se aika valehtelemattomasti sen kertoo mitä se mittaakin. Velipojalla oli E34:ssa 20% heittoa takana iskareissa, vaikka iskarit täysin kunnossa. Aiheuttajana oli, takana kuskin puolella, iskarin yläpään kiinnitys joka oli aivan haperona. :P
                              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎