Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 nykii jarruttaessa ja täristää rattia (edelleen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #31
    Edessä on jarruletkut uusittu, takana ei. Jarrut tuli ilmattua kyllä kunnolla, juuri siinä toivossa, että tuo nykiminen johtuisi ilmauksesta.

    Renkaisiin en oikeen usko kun tekee samat kesä ja talvivanteilla. Ja noista talvivanteista ei toissapäivänä löytänyt korjaamo mitään vikaa.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #32
      Liu'ut herkistelty edestä ja takaa, putsattu ja rasvailtu. Ei mitään vaikutusta asiaan. En huomannut takajarruletkuissa mitään pykimiä tai vastaavia.

      Sen huomasin kun samalla tutkin alustaa, että takana osa numero 2 heiluu melkoisesti varsinkin kuskin puolella. Kuuluuko nuo puslat olla kuinka jäsyjä? Puslat heiluvat esim sorkkaraudalla tuosta ylätukivarresta vääntelemällä ihan kunnolla edestakaisin ylös alas. Jos esim vertaa pusliin nro 3 jotka ei heilu yhtään.



      Ja vielä tietysti tärkein, että aiheuttaako nuo puslat näitä tärinä ja nykimisoireita?
      Last edited by Antsah; 02-04-2011, 19:00.

      Comment

      • Baijeri89
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 44
        • Etelä-Karjala

        #33
        Originally posted by Antsah View Post
        Liu'ut herkistelty edestä ja takaa, putsattu ja rasvailtu. Ei mitään vaikutusta asiaan.

        Sen huomasin kun samalla tutkin alustaa, että takana osa numero 2 heiluu melkoisesti varsinkin kuskin puolella. Kuuluuko nuo puslat olla kuinka jäsyjä? Puslat heiluvat esim sorkkaraudalla tuosta ylätukivarresta vääntelemällä ihan kunnolla edestakaisin ylös alas. Jos esim vertaa pusliin nro 3 jotka ei heilu yhtään.



        Ja vielä tietysti tärkein, että aiheuttaako nuo puslat näitä tärinä ja nykimisoireita?
        Rupee olemaan aika mystistä noi sun viat Bemussa. Voisin vahvasti epäillä et jarrulevyt kierot tai etupään puslissa jotain hämärää. Myös voi olla aurauskulmat pielessä. IHME jos ei ole joku noista :think
        ex. E30 318i automaatti
        ex. E21 320i

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          #34
          Jarrulevyt on uusittu, joten en kyllä niitä taas ihan heti alkais ekana vaihtamaan, puslat on edestä samoten vaihdettu. Aurauskulmat on säädetty viimeksi syksyllä

          Comment

          • Baijeri89
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 44
            • Etelä-Karjala

            #35
            Originally posted by Antsah View Post
            Jarrulevyt on uusittu, joten en kyllä niitä taas ihan heti alkais ekana vaihtamaan, puslat on edestä samoten vaihdettu. Aurauskulmat on säädetty viimeksi syksyllä
            Onko kulmien säädön jälkeen vaihdettu mitään niveliä tms. eteen?
            ex. E30 318i automaatti
            ex. E21 320i

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Baijeri89 View Post
              Onko kulmien säädön jälkeen vaihdettu mitään niveliä tms. eteen?
              Eipä ole, rattikin on ihan suorassa

              Comment

              • Baijeri89
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 44
                • Etelä-Karjala

                #37
                Originally posted by Antsah View Post
                Eipä ole, rattikin on ihan suorassa
                Onko satulat varmasti kondiksessa,ettei esim. toinen jumita? Voisit tietyst viel kokeilla uusilla halpis levyillä(Motonet 30e/kpl?). Täristääkö rattia ilman että jarruttaa esim. satasen vauhdissa?
                ex. E30 318i automaatti
                ex. E21 320i

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Antsah View Post
                  Nuo satulat on uudet edessä ostin siis tehdaskunnostetut, joten en ihan heti lähde kyllä niitä vaihtamaan. Takaset on sitten eri juttu.
                  Itseäni lainaten, takasatulat olen kerran purkanut atoimeiksi mutta ei silti korjaantunut tärinät.
                  En kyllä itse usko levyjä syyllisiksi joten en ala niitä uusimaan, niillä on ajettu joku 4tkm kilsaa ja vatkaus tuli heti takaisin kun levyt hieman lasittui. Tiedän sen sata varmaksi, että uusilla levyillä ne tärinät on taas sen 2-3tkm pois ja sitten alkaa taas, niin kauan että levyt hieman lasittuu. (katso Petrolheadin postaus)

                  Ei tärise muuta kuin jarruttaessa.
                  Last edited by Antsah; 02-04-2011, 19:41.

                  Comment

                  • Baijeri89
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 44
                    • Etelä-Karjala

                    #39
                    Originally posted by Antsah View Post
                    Itseäni lainaten, jarrulevyjä en kyllä itse usko syylliseksi joten en ala niitä uusimaan, niillä on ajettu joku 4tkm kilsaa ja vatkaus tuli heti takaisin kun levyt hieman lasittui. Ei tärise muuta kuin jarruttaessa.

                    Takasatulat olen kerran purkanut atoimeiksi mutta ei silti korjaantunut tärinät.
                    Jos levyt toimi uutena ilman tärinöitä, ja nyt kun ajettu >4tkm niin sama vatkaus probleema.. Kyllä nyt teoriassa kallistuu jo jarru puolelle tuo ongelma. Ei se aina tarkoita jos on uudet osat että ne toimis pitempääkin. Etupyörän laakerit ei myöskään pois suljettu vika? Mistä ostit levyt/palat?
                    ex. E30 318i automaatti
                    ex. E21 320i

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #40
                      Niin siis en tiedä on tämä sinulle uusi juttu, mutta levyissä on tehtaan hiontapinta joka jostakin syystä vaimentaa tärinät. Kun tuo hiontapinta kuluu pois eli levyt lasittuu niin tärinät tulee taas ilmi. Mitä karkeampi tuo hiontapinta on, sitä kauemmin se pitää tärinät pois. Tästä asiasta on ainakin sata ketjua tällä foorumilla.

                      Levyt ja palat on zimmermanit. Laakerit on edestä uusittu
                      Last edited by Antsah; 02-04-2011, 20:13.

                      Comment

                      • Baijeri89
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 44
                        • Etelä-Karjala

                        #41
                        Originally posted by Antsah View Post
                        Niin siis en tiedä on tämä sinulle uusi juttu, mutta levyissä on koneistusjäljet jotka jostakin syystä vaimentaa tärinät. Kun tuo koneistus kuluu pois eli levyt lasittuu niin tärinät tulee taas ilmi. Tästä asiasta on ainakin sata ketjua tällä foorumilla.

                        Levyt on ja palat on zimmermanit. Laakerit on edestä uusittu
                        Sillä levyjen lasittumisella ei ole mitään tekemistä tärinöitten kanssa noin uusissa levyissä, korkeintaan jarruteho pienenee hieman. Vanhoissa levyissä kun näkyy lasittumia,niin pinta on ku anopin "kiinteet" pakarat Onks sulla ollu tilanteita jossa oot joutunu jarruttelemaan niin että levyt ois päässy kuumentumaan normaalia enemmin?
                        ex. E30 318i automaatti
                        ex. E21 320i

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Baijeri89 View Post
                          Sillä levyjen lasittumisella ei ole mitään tekemistä tärinöitten kanssa noin uusissa levyissä, korkeintaan jarruteho pienenee hieman. Vanhoissa levyissä kun näkyy lasittumia,niin pinta on ku anopin "kiinteet" pakarat Onks sulla ollu tilanteita jossa oot joutunu jarruttelemaan niin että levyt ois päässy kuumentumaan normaalia enemmin?
                          No suodaan sinulle tämä mielipide Itse en kuitenkaan ala turhaan levyjä vaihtamaan, vika voi olla jarruissa, mutta ei levyissä. Tällä forumilla on kymmeniä vastaavia ketjuja joissa on vaihdeltu jarrulevyjä moneen kertaan aina sen hiontajäljen katoamisen jälkeen kun levyt hieman lasittuu ja tärinä alkaa taas. Kuitenkin se vika on noissa tapauksissa löytynyt jostakin muualta kuin levyistä. Mutta en jaksa tästä alkaa vääntämään kun sinulla on tähän eri mielipide.

                          Sen sijaan kiinnostaisi edelleen tietää voiko nuo takaylätukivarren puslat nro.2 aiheuttaa tärinää

                          Last edited by Antsah; 02-04-2011, 20:38.

                          Comment

                          • Baijeri89
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 44
                            • Etelä-Karjala

                            #43
                            Originally posted by Antsah View Post
                            No suodaan sinulle tämä mielipide Itse en kuitenkaan ala turhaan levyjä vaihtamaan, vika voi olla jarruissa, mutta ei levyissä. Tällä forumilla on kymmeniä vastaavia ketjuja joissa on vaihdeltu jarrulevyjä moneen kertaan aina sen hiontajäljen katoamisen jälkeen kun levyt hieman lasittuu ja tärinä alkaa taas. Kuitenkin se vika on noissa tapauksissa löytynyt jostakin muualta kuin levyistä. Mutta en jaksa tästä alkaa vääntämään kun sinulla on tähän eri mielipide.

                            Sen sijaan kiinnostaisi edelleen tietää voiko nuo takaylätukivarren puslat nro.2 aiheuttaa tärinää

                            http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...el_suspension/
                            Voi se tärinää aiheuttaa jarrutuksessa, mutta ei rattiin asti. Voi vähän verrata käytöstä jos sulla ois kiero vanne takana.
                            ex. E30 318i automaatti
                            ex. E21 320i

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #44
                              No sillainhan tuo tavallaan kyllä tekee kun hitaammasta vauhdista jarruuttaa. Siis tuo nykiminen, ihan ku ois kiero vanne. Siksi noita vanteita on tullut painotettuakin useamman kerran kun pitkään epäilin kesävanteita syylliseksi. Petrolheadin kanta oli, että voisi tulla rattiinkin takaa, mutta voisko noista kyseisistä puslista.

                              Sekin kiinnostaisi, että minkälaiset noi puslat kuuluisi olla ehjinä, kun nyt ne ainakin on aika löysät verrattuna muihin pusliin. Yritin kuvata kännykälläkin sitä liikettä, mutta eipä siitä saa selvää kun käsipelillä ei saa niin vakaasti kuvattua
                              Last edited by Antsah; 02-04-2011, 21:24.

                              Comment

                              • Baijeri89
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 44
                                • Etelä-Karjala

                                #45
                                Originally posted by Antsah View Post
                                No sillainhan tuo tavallaan kyllä tekee kun hitaammasta vauhdista jarruuttaa. Siis tuo nykiminen, ihan ku ois kiero vanne. Siksi noita tuli vanteita on tullut painotettuakin useamman kerran kun pitkään epäilin kesävanteita syylliseksi. Petrolheadin kanta oli, että voisi tulla rattiinkin takaa, mutta voisko noista kyseisistä puslista.

                                Sekin kiinnostaisi, että minkälaiset noi puslat kuuluisi olla ehjinä, kun nyt ne ainakin on aika löysät verrattuna muihin pusliin. Yritin kuvata kännykälläkin sitä liikettä, mutta eipä siitä saa selvää kun käsipelillä ei saa niin vakaasti kuvattua
                                Eli kun jarrutat niin onko se sillein että hidastuu nopeutuu hidastuu nopeutuu(vaikee selittää..). >Toisin sanoen töksähtelevästi vauhti hiljenee jarruttaessa?
                                ex. E30 318i automaatti
                                ex. E21 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎