Juuri näin. Lisäksi sitten se rattiin tärräys jostain 60km/h tietämiltä ylöspäin. Joskus tuntuu että tärisee enemmän ja joskus vähemmän. Sama tuon tökkimisen kanssa välissä ei töki ollenkaan ja toisinaan ihan helvetisti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 nykii jarruttaessa ja täristää rattia (edelleen)
Collapse
X
-
Originally posted by Baijeri89 View PostSillä levyjen lasittumisella ei ole mitään tekemistä tärinöitten kanssa noin uusissa levyissä, korkeintaan jarruteho pienenee hieman. Vanhoissa levyissä kun näkyy lasittumia,niin pinta on ku anopin "kiinteet" pakarat Onks sulla ollu tilanteita jossa oot joutunu jarruttelemaan niin että levyt ois päässy kuumentumaan normaalia enemmin?
Originally posted by Antsah View PostJuuri näin. Lisäksi sitten se rattiin tärräys jostain 60km/h tietämiltä ylöspäin. Joskus tuntuu että tärisee enemmän ja joskus vähemmän. Sama tuon tökkimisen kanssa välissä ei töki ollenkaan ja toisinaan ihan helvetisti.
Eli satulan kita ei nyt ole linjassa levyn kanssa.
Olisi mukava nähdä etupään caster+camberkulmat ja missä säädöissä perssonien yläpäät on nyt(orggis stopparisäätö vai jotain muuta?).
Comment
-
-
Uusittiinko se satula tätä tärinävikaa korjatessa? Ei tosiaan sattunut ekalla kertaa silmään, niin sillä kyselin. Vaihdettiinko pelkät satulat vai myös carrierit? Yhdessä autossa tuli vastaan carrierit johon palat olivat syöneet loven, ei palautunut vaan jäi kanittamaan sitä reunaa vasten.
Oletko kokeillut lähteekö ne tärinät hetkeksi ajamalla jarrut kunnolla kuumaksi = muutama täysjarrutus?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
ihan samat oireet löytyy miunki -02 naamahissi bemmistä. kaikki jarrut herkistelty, takana uudet hihnat, palat, asennussarjat, levyt, uudet bilstein iskarit + muut hilppeet ja eilen sit tais löytyä se vika. http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...el_suspension/ tuolla ja osa nro. 2.
tosin en osaa onko vanteetki kierot ko imatran vuoksenniskalta löyty kohtuu kova patti tiestä.. mut normi matkaajossa kuivalla tiellä ei o mitään onkelmaa, vain jarruttaessa.. toi nro 2 tekee just tuota oiretta tosin kannattaa ostaa kaikki puslat + laakerit + käkkärinvaijerit, jarrut samalla ko alatukivarren irrottaa ko nuo joutuu irrottaan joka tapauksessa..
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVÄÄRIN. Sillä nimenomaan on merkitystä, eikä tästä asiasta voida edes väitellä. Eli niin kauan kun hiomakoneen skarvi on levyssä, on kaikki muut ongelmat pimennossa. Heti kun levy kiilloittuu/lasittuu, tulee olemassa olevat ongelmatkin esille jarutärinän muodossa
Siis jos etupää on 100% varmasti välyksetön(myös pyöränlaakerit) on olka-akseli tai ehkä mahdollisesti jarrusatula vioittunut.
Eli satulan kita ei nyt ole linjassa levyn kanssa.
Olisi mukava nähdä etupään caster+camberkulmat ja missä säädöissä perssonien yläpäät on nyt(orggis stopparisäätö vai jotain muuta?).
EDIT: Eli tuossa nuo arvot:
Miltäs kuulostaa tälläiset arvot sigun autossa 225/45/17 renkaille:
Etuakseli:
Camber V: -0,40 O:-0,44
Auraus V: +0,8mm O: +0,8mm
Yhteisauraus: +1,6mm
Casterkulma 10 V: +4,38 O: +5,12
Taka-akseli
Camber V: -1,40 O:-1,15
Auraus V: +0,9mm O: +1,1mm
Yhteisauraus: +1,9mm
Takana ei onnistunut tuo camberien säätö toiselta puolelta kun säätäjä ei saanut pulttia liikkumaan mihinkään suuntaan, joten se jäi sitten tuohon -1.40 arvoon.Last edited by Antsah; 03-04-2011, 17:52.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostUusittiinko se satula tätä tärinävikaa korjatessa? Ei tosiaan sattunut ekalla kertaa silmään, niin sillä kyselin. Vaihdettiinko pelkät satulat vai myös carrierit? Yhdessä autossa tuli vastaan carrierit johon palat olivat syöneet loven, ei palautunut vaan jäi kanittamaan sitä reunaa vasten.
Oletko kokeillut lähteekö ne tärinät hetkeksi ajamalla jarrut kunnolla kuumaksi = muutama täysjarrutus?
Pitänee kokeilla tuota jarruttelua, mitäs se sitten kertoo jos katoaa? Vika jarruissa?
EDIT: Jarruttelin kuumaksi, edelleen tärrää, ehkä vähän lievemmin, mutta samanlailla tuo on vaihdellut muutenkin tuo tärräyksen voimakkuusLast edited by Antsah; 03-04-2011, 21:59.
Comment
-
-
Originally posted by Remolux View Postihan samat oireet löytyy miunki -02 naamahissi bemmistä. kaikki jarrut herkistelty, takana uudet hihnat, palat, asennussarjat, levyt, uudet bilstein iskarit + muut hilppeet ja eilen sit tais löytyä se vika. http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...el_suspension/ tuolla ja osa nro. 2.
tosin en osaa onko vanteetki kierot ko imatran vuoksenniskalta löyty kohtuu kova patti tiestä.. mut normi matkaajossa kuivalla tiellä ei o mitään onkelmaa, vain jarruttaessa.. toi nro 2 tekee just tuota oiretta tosin kannattaa ostaa kaikki puslat + laakerit + käkkärinvaijerit, jarrut samalla ko alatukivarren irrottaa ko nuo joutuu irrottaan joka tapauksessa..Last edited by Antsah; 03-04-2011, 21:56.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostOletkos niitä etualatukivarsia ja niiden isoja puslia katsonut? Niissä kai se yleisin syy on, mutta itsellä ei auttanut.
Pitänee itsellä alkaa kans nuo takapään puslat uusimaan. Oliko sulla mitään kolinaa takapäästä kun nuo puslat oli väljät?
pitänee odottaa kuivia kelejä että saa kesärenkaat alle, jospa se vika sieltä löytyysi..
Comment
-
-
Ilmotteleppa jos syyllinen löytyy. Itse vaihdan vkl varmaankin noi takapään numerolla 2 olevat helat joista kyselin. Saa nähdä onko vaikutusta mihinkään. Olen huomannut, että tuo takapää tykkää kolahdella terävissä montuissa, normaalit painumat ei kolahdusta aiheuta, kuulostaa ihan ku tulisi takaiskarien yläpäästä, mutta siellä on kaikki uutta ja tarkistettu. Koiranluut ja vakaajan runkopuslat on uusittu myös, joten olisikohan noissa numero 2 puslissa sitten se vika. Muutenkin tuntuu, että takapäässä tuo ääni tykkää kulkea alustan rakenteita pitkin ja kuulostaa tulevan ihan eri paikasta kuin missä se väljyys mahdollisesti oikeasti on. Ensin alkoi toiselta puolelta kuulumaan tuo kolahtelu ja sittemmin myös toinenkin puoli on aloittanut saman, ehkä vähän lievempänä.
Tuo osa numero 1 on myös sellainen joita on kai mennyt. Itse olen kyseisen osan vaihtanut powerflexeihin jo aikaisemmin.Last edited by Antsah; 05-04-2011, 08:20.
Comment
-
-
Kovin tutulta kuulostaa tuo pulssittainen/nykivä hidastuvuus jarrutettaessa. Autona täällä tosin e39, korjausyrityksetkin lähes yhtenevät. Takapäähän mä oon vaihtanu perämurikan ja kynkkien heloja lukuunottamatta kaikki. Etupäässä on vaihdettu kaikki muut, paitsi raidetanko päineen...Last edited by schwarze; 27-04-2011, 12:26.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Itsellä ei ole DSC:tä ASC löytyy, mitä tarkoitat noilla pääsylinterin nipoilla?
Pitänee viikonloppuna taas jatkaa ihmettelyä, että löytyiskö tuolta jotain. Vaihdan nyt varmaankin ne takaylätukivarren sisä ja ulkohelat. Ihmeellisesti kyllä tuo pulssimainen nykimenkin vaihtelee, välissä ei mitään ja välissä taas nykii. Mietin, että voiko ne tukivarren väljät puslat päästää ripustuksen takapäästä nuljuamaan jaruttaessa niin, että se sitten aiheuttaa tuon nykimisen ja jotenkin jopa tärinän rattiin, kun oletettavastihan tuo silloin vääntää autoakin jotenkin toispuoleisesti jolloin ohjausgeometriakin muuttuu ja etupäähänkin tulee mahdollisesti värinät takaa kun perä haluaa mennä eri suuntaan.
Tämä oli taas tälläistä pohdintaa Kun ei ole hirveesti tietoa, että voiko tuo takapää edes aiheuttaa tuota vikakuvausta.Last edited by Antsah; 06-04-2011, 23:49.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Joo ei ole, ainakin tuossa ASC lukee nappulassa. Oli tullut wetterille nyt tuo venttiili, jos sen vaihtelis varalta. Itse kyllä tuota ilmaillut parikin kertaa, eikä jarrupoljinkaan tunnu mitenkään erikoiselta. En omalla kohdalla muutenkaan usko ilmaukseen kun tuo tärinä tuli silloin pikkuhiljaa hiipimällä autoon, eikä mitään remppaa ollut edes tehty jarruihin, mutta voihan se olla että vika on jo korjattu mutta ilmaus ei ole kunnossa.
Tuossa taas töihin tullessa tuota nyvintää testailin, välillä se jarruttaa ihan normaalisti ja toisella kertaa se taas nykii ihan kunnolla. Ihan kuin se riippuisi aina siitä saako se alustasta jonkun kimmokkeen jarrutuksen alkaessa että alkaa tuo nykiminen. Tuntus vaan, että jos johtuisi jarruista niin tekisikö se tuota nyvintää aina?Last edited by Antsah; 07-04-2011, 15:42.
Comment
-
Comment