Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 nykii jarruttaessa ja täristää rattia (edelleen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #91
    Originally posted by huppu View Post
    Ok. Ärsyttää vaan rempata autoa pikkuhiljaa vasta vikojen ilmaannuttua! sen vuoksi saa olla vähän väliä jotain operaatiota suunnittelemassa. Jos olis riittävästi budjettia, niin kyllähän sitä uusis koko alustan kerralla kuntoon mutta se vaan ei tunnu onnistuvan Itse laitan varmuuden vuoksi nyt nuo kaikki 4 kpl + muuta mikäli siellä selvästi on jotain vaihtokunnossa: kuten kallistuksenvakaajan nivelet ja raidetangon pallonivelet.

    Kai nekin voi olla mäsänä? ehkä joku muu tietää niistä paremmin....

    PS. 17" uudet vanteet renkailla vaihdetaan pääsiäisen alla, joten saa luvan olla alusta kunnossa siihen mennessä heh heh
    Jos uusit ne raidetangon ulkopäät niin pistä samantien vaihtoon ne sisäpäätkin eli koko raidetanko molemmin puolin. On oikeastaan paljon helpompi remontti, menee samalla vaivalla. Kallistuksenvakaajan nivelet (koiranluut) on varmaankin nopeiten kuluva osa tuolla keulassa.

    Ja muistakaa käydä siellä ohjauskulmien säädössä sitten remppojen jälkeen

    Kävin hakemassa itselle nuo nro.2 puslat taakse, tarvikeliikkeestä löytyi orkkikset 20e/kpl hintaan Tänään jos kokeilis vaihdella.

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      #92
      Originally posted by Antsah View Post
      Jos uusit ne raidetangon ulkopäät niin pistä samantien vaihtoon ne sisäpäätkin eli koko raidetanko molemmin puolin. On oikeastaan paljon helpompi remontti, menee samalla vaivalla. Kallistuksenvakaajan nivelet (koiranluut) on varmaankin nopeiten kuluva osa tuolla keulassa.
      Ootko ite muuten käyttänyt osina alkuperäistä laatua vastaavia vai tarvikeosia. Eli juurikin nuo raidetangot ja koiranluut. Kannattaako tarvikeosia edes miettiä? :think
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • JTP
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 506
        • Hpj

        #93
        Originally posted by huppu View Post
        Ootko ite muuten käyttänyt osina alkuperäistä laatua vastaavia vai tarvikeosia. Eli juurikin nuo raidetangot ja koiranluut. Kannattaako tarvikeosia edes miettiä? :think
        Lemförderin raidetangot maksoi talvella tarvikeliikkeessä 70€ puolelleen.
        Ja eikös noiden pitäisi olla sitä samaa laatua kuin marmorilla...
        e90 330i lci -09
        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

        Comment

        • huppu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 423
          • Rovaniemi

          #94
          Originally posted by JTP View Post
          Lemförderin raidetangot maksoi talvella tarvikeliikkeessä 70€ puolelleen.
          Ja eikös noiden pitäisi olla sitä samaa laatua kuin marmorilla...
          Näkeekö jostain, missä tarvikeliikkeissä nuita Lemförderin varaosia myydään? tietoa, onko KL-Varaosilla juurikin nuita? Iskarit oli ainakin Bilsteinit eli OE-laatua KL löytyy ainakin Rovaniemeltä.
          BMW E46 318d 10/04

          Comment

          • Messier
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 622
            • Savo

            #95
            Originally posted by huppu View Post
            Näkeekö jostain, missä tarvikeliikkeissä nuita Lemförderin varaosia myydään? tietoa, onko KL-Varaosilla juurikin nuita? Iskarit oli ainakin Bilsteinit eli OE-laatua KL löytyy ainakin Rovaniemeltä.
            Melkein jokaisesta tarvikeliikkeestä pitäisi saada.
            KAHA tuo maahan, sanot vain tilatessa että vain Lemförder käy.

            Tuossa kiintoisa linkki Lemförder osien etsintään, osanumeroineen päivineen voi verrata oem osan numeroon.
            G05 X5 45e
            KM9 ///M1000XR

            Ex:
            F10 ///M5
            K49 S1000XR
            E90 ///M3
            E46 ///M3

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              #96
              Itse en ole ollut kovin tarkka noista osien valmistajista, raidetangot on itsellä meylen hd:ta. Alatukivarret taas ihan jotain random italialaista, joihin laitoin itse rasvat niveliin. Kyllä ne halvemmatkin toimii jos viitsii vähän nähdä vaivaa ja laittaa vaseliinia lisää kumien sisään.

              nro.2 puslat oli niin perkeleen tiukassa kiinni, että taidan jättää ne jonkun korjaamon vaihdettaviksi.

              Comment

              • Remolux
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 294

                #97
                Originally posted by Antsah View Post
                Itse en ole ollut kovin tarkka noista osien valmistajista, raidetangot on itsellä meylen hd:ta. Alatukivarret taas ihan jotain random italialaista, joihin laitoin itse rasvat niveliin. Kyllä ne halvemmatkin toimii jos viitsii vähän nähdä vaivaa ja laittaa vaseliinia lisää kumien sisään.

                nro.2 puslat oli niin perkeleen tiukassa kiinni, että taidan jättää ne jonkun korjaamon vaihdettaviksi.
                ei ne perkeleen tiukas oo mut kyl ne hiukan jumittaa.. tukivarsi irti ja penkkiin ni kaikist helpointa

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #98
                  En tiedä puhutaanko samasta puslasta, mutta tuo puslahan on navassa kiinni. Eli pitäisi irrottaa koko napakannatin jos tuon penkkiin haluaa ottaa. Niinkuin tässä esim. http://juubi.hlan.net/car/e46touring...remontti64.jpg
                  Last edited by Antsah; 13-04-2011, 20:18.

                  Comment

                  • Remolux
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 294

                    #99
                    Originally posted by Antsah View Post
                    En tiedä puhutaanko samasta puslasta, mutta tuo puslahan on navassa kiinni. Eli pitäisi irrottaa koko napakannatin jos tuon penkkiin haluaa ottaa. Niinkuin tässä esim. http://juubi.hlan.net/car/e46touring...remontti64.jpg
                    ihan sama pusla on kyseessä.. parinkolmen tunnin homma perpuoli.. suuntaus on kotikonstein sit asia erikseen mut mahdollinen kyllä.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Vähän liian suuritöinen homma mun mielestä irrottaa. Ajattelin kokeilla vielä tähän malliin:http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=308090

                      Suuntausta ei kyllä kotikonstein saa varmasti oikein, ehkä sinne päin.
                      Last edited by Antsah; 14-04-2011, 21:49.

                      Comment

                      • Remolux
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 294

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Vähän liian suuritöinen homma mun mielestä irrottaa. Ajattelin kokeilla vielä tähän malliin:http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=308090

                        Suuntausta ei kyllä kotikonstein saa varmasti oikein, ehkä sinne päin.
                        no ei niitä justiinsa oikeiksi saa mut millin parin marginaalilla kyllä, ainakin omaan purkkiin.. ja oma kiesi o menos oikeeseen suuntaukseen ko kesäpyörät alle tuloo..

                        jousen kans kannattaa olla varovaanen ettei pamaha käsille jos nostat pakan tunkin varaan, ei oikein saa kunnon paikkaa nostoon jos palikat paikoillaan..

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Vissiinkin suurin homma on saada tuo uusi nivel lähtemään menemään suorassa paikoilleen? Onko hyviä vinkkejä

                          Comment

                          • Benzi87
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1106
                            • Oulu

                            Originally posted by Antsah View Post
                            Vissiinkin suurin homma on saada tuo uusi nivel lähtemään menemään suorassa paikoilleen? Onko hyviä vinkkejä
                            Sopivasti esim. vaseliiniä väliin niin kyllä se sinne menee helposti paikoilleen.
                            Äläkä sitten hakkaa sitä uutta puslaa kun laitat sitä paikoilleen kun siten ne saa varmasti kieroon menemään.
                            Paras on kun laitat sopivan hylsyn ja vedät sen paikoilleen.
                            Siis samalla tyylillä miten nuissa kuvissakin näkyy irroitus vaiheet mutta toisinpäin.

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Tuossa linkissä on muuten tullut ilmeisesti väärää kokoa nuo hylsyjen koot. Ainakaan mun auton uudet nivelet ei mahdu kyllä tuohon 32 hylsyn sisään, vai onko nuo jotain muita kuin millikokoja. En oikeen usko sitäkään, että M3 ois pienemmät noi puslat 46mm tai olla sopiva ja 41mm sopiva sisääntyöntäjä uudelle puslalle tai 38, mutta sekin oli vähän silleen, että rikkoo kumin mahdollisesti. Tosin taidan irrottaa kumit asennuksen ajaksi muutenkin kun vissiin melko kuivia on nuokin puslat tarvikkeina: http://juubi.hlan.net/car/e46touring...remontti63.jpg

                              http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ial-tools.html Tuossa linkissä nuo hylsäkoot vaikutti paljon uskottavimmilta, vaikka onkin e39 kyseessä.
                              Last edited by Antsah; 15-04-2011, 08:02.

                              Comment

                              • JTP
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 506
                                • Hpj

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Tuossa linkissä on muuten tullut ilmeisesti väärää kokoa nuo hylsyjen koot. Ainakaan mun auton uudet nivelet ei mahdu kyllä tuohon 32 hylsyn sisään, vai onko nuo jotain muita kuin millikokoja. En oikeen usko sitäkään, että M3 ois pienemmät noi puslat 46mm tai olla sopiva ja 41mm sopiva sisääntyöntäjä uudelle puslalle tai 38, mutta sekin oli vähän silleen, että rikkoo kumin mahdollisesti. Tosin taidan irrottaa kumit asennuksen ajaksi muutenkin kun vissiin melko kuivia on nuokin puslat tarvikkeina: http://juubi.hlan.net/car/e46touring...remontti63.jpg

                                http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ial-tools.html Tuossa linkissä nuo hylsäkoot vaikutti paljon uskottavimmilta, vaikka onkin e39 kyseessä.
                                Laita se uusi pusla jo edellisenä iltana pakastimeen jäähtymään, ja kun ennen paikalleen asennusta vielä lämmität sen pesän kuumaksi, niin menee luultavasti melkein käsin painamalla paikalleen!
                                e90 330i lci -09
                                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎