Tämä olikin ihan hyvä vinkki, kiitos. Mietin vaan, että onko tuo pesä alumiinia? E39 on, mutta miten lie e46 laita? Ei varmaan kärsi hirveästi lämmitellä jos on?
Pitää nyt kysyä vaikka et jarrulevyjen kierouteen usko niin oletko ne itse tarkastanut niiden suoruuden heittokellolla? Nimittäin se uuden levyn kuviointi peittää myös aluksi kieron levyn ongelmat.
Ei ole mitattu, voisi tietenkin mitata varalta. En kyllä usko, että on on kierot kun auton keulan nostaa ylös niin renkaat pyörii täysin vapaasti kun laittaa pyörimään renkaat.
tänään vaihoin uudet bmw alkuperäiset vanteet ja saksan kitkarenkaat. kaikki vetelyt, tärinät, nykivät pysähtymiset, perän jurinat yms loppu samantien tosin koeajoa ei oo ko 10km mut 100xmukavemmalta tuntu ajella..
talvinakit oli hakkapeliitta1 joita ei o valmistettu jälkeen kivikauden, vanteet oli vanhat ja syöpyneet.. en ois uskonu et noin radikaalin muutoksen tekee..
Jahas, pitäisi joltakin saada kokeiltavaksi sellaiset vanteet jotka ei ole täristäneet. Itsellä se tarkoittaisi kyllä sitten sitä, että molemmat sarjat on kierot ja rengasfirmat ei vikaa silti löydä.
Noita puslia vaihtaessa muuten huomasin, että takajarrukengät oli aika loput, irtosi pintakin toisesta. Pitää nakata uudet. Tuskin nuo kuitenkaan tärinöitä on aiheuttaneet. Samalla tuli tutkittua niitä satulojen carriereja, joista Cell mainitsi ja olihan niissä sellaista koloa siinä kohti missä jarrupalat koskee niistä laidoista carrieriin. Kaipa niissä ei sellaisia kuulu olla? Hioin ne sileäksi, mutta eipä vaikuttanut mihinkään. Vai pitäsikö nuo uusia?
Ja kun noissa oli ne kolot kuluneet niin meneekö nyt hetkenaikaa, että levyistä lähtee epätasainen materiaali "irti"? Koska nuohan on varmaan epätasaisesti nyt ottaneet sitten levyihin. Löysin tuollaisen ohjeen: http://www.ebcbrakes.com/troubleshoo...calipers.shtml. Tuossa 6-7 kuva näkyy nuo carrierit niin noissa laidoissa mitkä on hinkattu kiiltäväks oli ne kolot.
nyt o takana 300km. kaikki vetelyt, tärinät, nykivät pysähtelyt ja jurinat loppu tosiaanki siihen. mutta 110 - 140km/h nopeudessa ratissa tuntuu tunnottomuutta ja tärinää, veikkaasin aurauskulmat ja tasapainotus vituillaan..
tietääskös joku Imatralta hyvää paikkaa nelipyöräsuuntaukseen mis vois tasapainottaa myös vanteet? maanantai - torstai komennuksella imatralla eikä o hajuakaan koko paikasta..
Unohdin tuossa edellisessä viestissä mainita, että kun lähdin remonttien jälkeen maantielle ajaa niin jonkun 5km jälkeen alkoi koko kori yhtäkkiä täristä, vedin sivuun ja ihmettelin siinä hetken ja kiersin auton ympäri, että näkyykö mitään erikoista. Jatkoin sitten matkaa, 10km päästä teki taas, mutta katosi itsekseen hetken päästä. Sen jälkeen ei tullu takaisin.
Mistähän tuo mahtoi johtua? Voiko lopussa olevat käsijarrunosat tehdä tuon? Ennen ei ole moista tehnyt.
mitä jos jarrut laahaavat ja lämmittävät etujarru levyt kieroksi..
Olen ollut nyt keväällä huomaavinani, että teräviin lumi/jää möykkyihin tiellä ajaessa jostakin edestä kuulu aavistuksen omainen kolahdus. Ei kyllä hajua mistä se vois sitten tulla.
Neuvoja otetaan vastaan vai vaihdetaanko Avensikseen, alkaa kieltämättä olevan aika houkutteleva vaihtoehto
Voiko takapään puslat vaikuttaa tähän? Edellisessä katsastuksessa ei kyllä löytynyt sieltä ainakaan huomautettavaa.
Ihme on jos laahaa, tänään noita mäntiä taas jumppailin niin ne kyllä liikkuu tosi hyvin. Edessähän satulat on uudet. Takana katoin, että jarruputket on aika ruosteisen näköiset. Letkuissa ei näkynyt mitään erikoista.
Saako alatukivarren ulommissa puslissa olla yhtään liikettä pystysuunnassa? Vääntelin sorkkaraudalla noita varsia ja ne kyllä joustaa ne ulommat pallot molemmilla puolilla. Alkaa kyllä itsellä keinot loppua tämän auton kanssa.
Testasin varsin niin mitä kevyemmin painaa jarrua niin sen enemmän se vatkaa rattia. Kokeilin vielä sillainkin, että painoin oikealla jalalla kaasua ja vasemmalla jalalla kevyesti jarrua niin vatkaa rattia myös tuollakin tavalla.
Kaverille käytiin hakemassa 530d ja rattihan se vatkasi tuossakin samalla tavalla. Varmaan sitten sitäkin kohta pitää ihmetellä
En tiedä onko täyttä placeboa, mutta noiden kolojen hiomisen jälkeen on pikkuhiljaa alkanut nykiminen ja tärinä vähenemään Pitänee seurailla tilannetta, että näinkö se on sitten pienestä kiinni tämä vika. :think Selittyykö tämä nyt sillä sitten, että jarrulevyihin on jäänyt epätasaisesti tavaraa paloista ja se nyt alkaa hioutua tasaiseksi?
jos oletan oikeeks mikä toi carrieri on ni täs nykyses kulkineessa oli oston jälkeen jarruremppa eessä ja siel oli 5mm kolot.. mut ei auto sen kummemmin käyttäytyny ennen koloja ja kolojen poistamisen jälkeen..
Huh,huh näitä Bemujen tärinäongelmia.
Itsellä e-39 touring alkannut täristää kevyellä jarrutuksella samalla tavoin. Lähellä on onneksi pieni korjauspaja jonka pitäjällä iselläkin sama merkkituote. Nopea diagnoosi oli etutuennan helat väljentyneet, samantien laitan alatukivarret uusiksi niin katsellaan.
Nythän on varmaa ainakin se että mallista riippumatta tehtaalta lähtiessä nämä autot eivät ole tärisseet (erään huoltamon korjaaja väitti että tärinä on näiden tyyppivika mikä todistaa sen että tutisevia Bemuja riittää miltei joka korjaamolle ).
Mä oon varma että nuo tärinät alkavat ilmaantua hetikohta kun autoihin asennellaan leveitä matalaprofiilirenkaita (itselläkin 235) ja alustoja tuunaillaan.Nämä rasittavat autojen monimutkaisia alustan rakentaita joita sitten aletaan vähän kerrassaan uusia edullisilla tarvikeosilla. Seuraa kierre kun ensiksi vaihdetut osat loppuvat hetikohta kun alusta on läpikäyty ja rahaa palaa.
En nyt kohdenna tätä erityisesti Antsahille, mutta.Ei varmaan tee pahaa auton ajo-ominaisuuksille jos palaisi alustan suhteen lähtöpisteeseen.Asentaisi alle pappamallin rengas/vannesatsin, heivaisi sporttialustan mäkeen ja kunnostaisi alustan kerralla alkuperäisvaraosilla.Mikäli oman autoni tutinat eivät muutoin kohtuudella lopu niin aion näin tehdä, vaikka ne 15 tuumaiset pyörät on tosi huvittavat tuossa
Comment