Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 abs vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #16
    ABS anturin puhdistus

    Originally posted by -Tk- View Post
    Vika ei välttämättä ole aina anturissa vaan antureihin tahtoo kerääntyä metallipölyä jarruista tms. ja sitä pölyä ei tarvitse olla paljoakaan niin alkaa heittää vikakoodia. Ne anturit ovat siis lievästi magneettisia. Itsellä kahdessa eri autossa vika poistunut anturi putsaamalla, vaikka sitten paineilmalla puhaltelemalla tai anturi irroittamalla ja puhdistamalla.
    JOO huomattu vuosien varrella sama ilmiö useassa eri BMW:ssä.
    jokunen tullut kuntoon tuolla anturin irroituksella
    ja anturin päästä metalli "parran" pois puhdistuksella.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Vinki
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1048
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by wta View Post
      Ai, mä kun luulin että Schiedmann myis ihan ok kamaa...

      Lueskelin jostain, että tuon anturin asennuksessa pitäisi käyttää jotain pastaa tms. Mitähän pastaa tuonne pitää sutia? Kuparitahnaako?
      ei ainakaan suoraan anturin päähän saa mitään sutia, sitten se ainaki kerää kaiken paskan. Kyllä kierteisiin ja siihen anturin koloon varmaan kannattaa jotain kuparitahnaa tai vastaavaa laittaa, jännityksellä odotan kuinka irtoaa anturi tosta mun autosta, edellisestä e36:sta lähti pieninä paloina porakoneen ja kovan talttaamisen jälkeen

      Kävin siis tänään tilaamassa uuden anturin, Boschilainen anturi AD-varaosista 37€ alennuksien jälkeen. Jonku kiinalaisen anturin ois saanu ~30euroon....
      F31 320i

      e36 325tic

      e30 330tic

      Comment

      • wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

        #18
        Ajattelin kokeilla tuota putsaamista mutta saatanan saatana. Se anturin pultti oli niin tiukassa, että meni poikki. Sain anturin kyllä irti mutta se ei nyt tässä paljoa lohduta. Siitä pultista jäi noin 1 cm mittainen pätkä ulos. Onko ideoita millä tuota pultin loppuosaa lähtis irroittelemaan? Kokeilin jo putkipihdeillä mutta niillä ei tuossa tilassa oikein kunnon otetta saanut. Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi hitsata siihen 10 mm mutteri päähän ja toivoa, että loppu pultti kestää? Kai nuo pultit ovat ihan normaalia metallia, että siihen pystyy räkäsee sen mutterin päähän?

        Comment

        • Vinki
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1048
          • Seinäjoki

          #19
          Itse varmaan ainaki hitsaamista koittaisin, siinä samalla ympärillä oleva metalli lämpiää, nii saattaa seki auttaa irtoamiseen...
          F31 320i

          e36 325tic

          e30 330tic

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Triggeri signal = itse nopeussignaali = kanttiaaltoa.
            Eli tuossa vikakoodissa tarkoittaa ettei ole saanut itse nopeussignaalista selvää, joko anturin vian takia tai itse kehä on paskana tai vastaavaa.

            EDIT: Vikakoodina voi olla siis myös esim electric failure tai vastaava jolloin boksi on diagnosoinut että anturipiiri on jotenkin vialla, pätkii tai vastaavaa. Tällöin voi myös olettaa boksissa olevan vikaa jos herjaa tuota ja boksina on Boschin 5.7.
            E46 ei näitä niin usein ole onneksi ja jos on niin harvemmin vikaantuu kun on sijoitettu lämmöltä suojaan.
            Last edited by Supa; 05-04-2011, 22:31.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Vinki
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1048
              • Seinäjoki

              #21
              Tänään vaihdoin uuden anturin paikalleen, ja kaikki taas pelittää!
              Olihan muuten vanha anturi perkeleen tiukassa, ruuvi aukes vielä helposti, mutta itse anturi ei kolostaan meinannut tulla pirullakaan.. Anturi meni juuresta poikki ja loppuosa jäi sinne koloon, sinne sitten puuruuvia junttasin ja vasaralla väänsin niin että yks vasaran lasikuituvarsikin meni poikki Lopuksi sitte porakoneella porasin kaks reikää reunoille, niin anturinpätkä halkesi ja lähti irti. Jos joku muu aikoo porailla, niin kannattaa sitten olla tarkkana, ettei poraa suoraan läpi asti vahingoittaen kehää... Onneks ei vika tosiaan ollu tossa boksissa, ite kans just tosta trigger signal tekstistä päättelin, että vika saattais olla boksissakin...
              F31 320i

              e36 325tic

              e30 330tic

              Comment

              • wta
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 641
                • ------

                #22
                Originally posted by wta View Post
                Ajattelin kokeilla tuota putsaamista mutta saatanan saatana. Se anturin pultti oli niin tiukassa, että meni poikki. Sain anturin kyllä irti mutta se ei nyt tässä paljoa lohduta. Siitä pultista jäi noin 1 cm mittainen pätkä ulos. Onko ideoita millä tuota pultin loppuosaa lähtis irroittelemaan? Kokeilin jo putkipihdeillä mutta niillä ei tuossa tilassa oikein kunnon otetta saanut. Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi hitsata siihen 10 mm mutteri päähän ja toivoa, että loppu pultti kestää? Kai nuo pultit ovat ihan normaalia metallia, että siihen pystyy räkäsee sen mutterin päähän?
                No sainpas anturin nyt viimein irti ja putsattua ==> ei auttanut, joten uutta anturia tilalle.

                Soittelin motonettiin ja heillä oli hyllyssä ATE:n anturi. Tuo ate lienee ihan OEM-kamaa? Olen jopa nähnyt BMW:n omia osia jotka ovat ATE:n valmistamia. Tuon uskaltanee laittaa autoonsa? Hinta oli 69,90 €.

                Edit: tai siis motonetissä on E46:seen tuo anturi, mutta eikös tuo nyt käy Z4:seenkin?
                Last edited by wta; 19-04-2011, 13:31.

                Comment

                • wta
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 641
                  • ------

                  #23
                  No perskeles. Laitoin uuden sensorin paikoilleen eikä vika korjaantunut mihinkään. Yritin Inpalla nollailla vikakoodia mutta edelleen antaa tuon vikakoodin: 5DA0 wheel speed sensor front right electrical failure

                  Sit katsoin auto liikkeessä niin kaikilta muilta renkailta tulee nopeussingaali koneelle paitsi tuolta etu oikealta. Mikä menee metsään? Onko muka uusi sensori niin ikään rikki vai onko tuossa asennuksessa jotain jippoa. Lueskelin sensorin mukana tulleita ohjeita ja niissä lukee että tuo kolo pitäisi puhdistaa jollain erikoistyökalulla ja reikään pitäisi sutia ohut kerros jotain "ATE plastilubea". Onko jengillä lähtenyt pelittämään ihan vain heittämällä uusi sensori sisään? Mitä mä teen väärin?

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #24
                    Katsos siitä anturista mikä valmistaja on stanssattu. Motonetistä saa PEX merkkisiä mitkä ei toimi uutenakaan

                    Tai sitten sulla on väärä anturi tai abs-boksi rikki :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Mikä auto sulla on ja minkä anturin ostit?

                      Voi siinä olla boksivikaakin.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • wta
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 641
                        • ------

                        #26
                        Auto on vm -03 Z4 (E85).

                        Ostin motonetistä ATE:n e46:sen anturin anturin, joka ainakin tämän mukaan pitäisi sopia myös tuohon Z4:seen.

                        Alkuperäinen anturi oli niin ikään ate:n anturi ja oli muuten identtinen ostamani kanssa mutta ostamastani oli hiottu se BMW-merkintä pois. Eli alkuperäisosan sain motonetistä.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Oliko vanhakin kaksinapainen? Mun mielestä ton ikäsissä on jo kaikissa hall-anturit, vaikka toisaalta noista momonetin teksteistä ei oikein aina saa selvää.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Oliko vanhakin kaksinapainen? Mun mielestä ton ikäsissä on jo kaikissa hall-anturit, vaikka toisaalta noista momonetin teksteistä ei oikein aina saa selvää.
                            Jos tarkoitat tällä kaksinapaisuudella sitä liitintä joka tulee autoon kiinni niin on juu kaksi metallipinniä.

                            Ja sensorin paketissa oli numerosarjat 24.0711-5104.3 ja 360074 joka ate.de sivuilta löytyvän soveltuvuustaulukon mukaan sopii tuohon Z4:seen. Eli kyllä sensorin pitäisi oikea olla.
                            Last edited by wta; 19-04-2011, 21:47.

                            Comment

                            • j.h
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2003
                              • 45
                              • Eteläinen Suomi

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Oliko vanhakin kaksinapainen? Mun mielestä ton ikäsissä on jo kaikissa hall-anturit, vaikka toisaalta noista momonetin teksteistä ei oikein aina saa selvää.
                              Teveksen MK60
                              Tuolla on ns. aktiivinen anturi MRE- jonka käyttäytyminen (toiset käyttää hall-anturi nimitystä tai saman tyyppinen), siis tunnistustieto on virta, mutta joka on mitattavissa pieninä jännitteen vaihteluina, virrat ovat olemattomia, joten niitä ei kannata mittailla.

                              ja anturi on kaksinaipainen...

                              j.h

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Joop, kurkkasin kanssa wds:stä. Noi virtaviesti-anturit on ihan fiksuja, paljon häiriösietoisempia.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎