Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 ja tumps ääni perästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • silu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 54
    • Harjavalta

    #16
    Itsellä oli e46 jossa kuului myös tumpsahtelua. Vikana oli että perä oli revennyt irti korista ( n.3cm repeämä). Ja se oli saanut ajan myötä kulutettua vetareita, niin että vetarit pääsi heilahtamaan aina kun kytkintä painoi/otti jalan pois kaasulta.

    Comment

    • Jussi.L.
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 22
      • Kaarina

      #17
      Originally posted by parviainenp View Post
      Nostetaas taas kun olis vähän topikin kuvauksen mukaista ongelmaa täälläkin.

      Eli autona 330d touring 150kw. Tosiaan aiemmin oli jos jonkin näköistä kolinaa ja pauketta ja tumpsahdusta. Viime syksynä vaihdettiin perän pusla nro 9 ja suurimmat tumpsahdukset vaimenivat niin vaihdoissa kun nopeissa kaasun painoissakin. Nyttemmin keväällä alkoi (ainakin muistaakseni) tumpsahdella kovemmin, niin että "siistiä" vaihtoa vaikea tehdä. Noin kuukausi sitten tuli sitten vaihdettua kuoleentunut rätti ja toivomuksena oli, että jos tumpsahtelut ois loppunu. No: ei loppunu, ehkä hieman hiljeni.

      Tänä aamuna hain sitten auto pajalta, jossa sitä ehjennettiin usein eri keinoin:

      -VP ja kytkin meni vaihtoon (luistivat jos ohjelmoitiin mietoakin teholisää ja esim. rämisi kun sammutti auton+naputti kytkin polkimeen) -> nyt silkin pehmeää vaihtamista

      -CV-nivel huollettiin (edellisessä koslassa oli ihan kuivillaan ja aiheutti kopsahduksia) -> oli kunnossa, mutta möjöt vaihdettu

      -Perän puslat 2,4 ja 7 vaihdettu

      Nyt oikeastaan 1-2-3 akselilla milteipä tumpsahtamaton, ehkä jos tosi kovi vaihtaa niin jotain on kuultavissa. Ongelmana tuntuu olevan lähinnä, jos vaikkapa ajelee suht tasanopeutta, sanotaan vaikkapa 90 km/h 5 tai 6-vaihteella ja nostaa kaasun ja saman tien paina uusiksi niin perä tumpsahtaa. Melkein voi "soittaa bassorumpua" kun kaasulla naputtelee jalkaa. Havaittavissa jännää nykimistä/tumpsahtelua myös vakkarilla alamäissä (vissiin pumppaa sitä kaasua samaan tyyliin).

      Mitähän kaljaa vois olla? Epätodennäköisenä pidän sitä pusla nro 9 .. ei vaan jaksa uskoo että ois uusiks menny. Pajalla olivat kovin yrittäneet väännellä vetareita, mutta ei kuulemma saaneet siitä väljyyttä esiin.

      Ideoita?

      Jotenkin vaan tuntuu, ettei näistä saa koskaan ehjiä

      Mites se nro. 9 puslanvaihto onnistuuko ilman perän irroittamista tai pelkästään kannen irroittamisella??

      Rättinivel ja kannatinlaakeri on menossa vaihtoon!! Jos onnistuisi samaan aikaan puslan vaihtokin..

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎