Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320 D autom. -02, kierrosnykimistä n.1500rpm kohdalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pehola
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 8
    • Helsinki

    E46 320 D autom. -02, kierrosnykimistä n.1500rpm kohdalla

    Eli tasaisessa rauhallisessa ajossa kierrosten ollessa n.1400-1600 alkavat ne sahata n. 100 kierroksen laajuista ylös alas liikettä. Tuntuu pienenä nykimisenä sitten myös toki ajossa.Alussa ajattelin, että automaatti meinaa vaihtaa siinä kohti vaihdetta, mutta kyse ei ilmeisesti kuitenkaan ole siitä. Muulla kierroslukualueella ei mitään ongelmaa. Mistäköhän tuollainen voisi johtua?
  • Pehola
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 8
    • Helsinki

    #2
    Eikö löydy vastausta? Tarkennettakoon, että tuo tulee esille oikeastaan ainoastaan pienemmillä vaihteilla ja jossain 50km/h nopeudessa. Mahdollisesti isommilla vaihteilla eri kierrosalueella... Onko vika ilmamäärämittarissa vai jotain huolestuttavampaa?

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by Pehola View Post
      Eikö löydy vastausta? Tarkennettakoon, että tuo tulee esille oikeastaan ainoastaan pienemmillä vaihteilla ja jossain 50km/h nopeudessa. Mahdollisesti isommilla vaihteilla eri kierrosalueella... Onko vika ilmamäärämittarissa vai jotain huolestuttavampaa?
      Meinasin heittää momentinmuuntimen lukkoa mutta eihän se noin alhaisella nopeudella lukitu, vaihde käsinvalittuna ehkä voisi varsinkin jos hieman enempi kierroksia.

      Vikakoodien luku voisi olla hyvä aloitus etsintään?
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • JaskaKoo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 34
        • Haukipudas

        #4
        Tulisi mieleen IMM tai EGR. Kannattaa kokeilla ajella ensin ilmamassamittarin piuha irrallaan ja sitten vielä IMM paikallaan ja EGR:n letku irti (tulpattuna).

        Jos nämä eivät auta niin turbo tarkkailuun live-datalla ettei ahda liikaa.

        Omassani oli aikanaan samaa vikaa, syynä väärin säädetty turbo sekä jumittava erg-venttiili. Clavurionin kanssa tuota turbokuviota aikanaan ihmeteltiin pariinkin otteeseen.
        _______________________________________
        F11 530xd touring -13
        e46 316i sport -05
        ex- e61 525xd touring -09
        ex- e39 525d touring -04
        * Vikakoodien lukua,livedataa,koodailua yms Haukipudas-Oulu

        Comment

        • Malagutisti
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 211
          • Kurikka/Tre

          #5
          Itselläni on juuri samanlainen vika -03 320d:ssä. Tuossa 1500rpm paikkeilla ajaessa kuuluu pieni jyrähdys perästä ja kierrokset putoavat n.100rpm. Samalla turbon ääni häviää hetkellisesti. "Sport" asennolla ei mitään kun kierrokset pysyvät n. 2000 paikkeilla. Lisäksi hitaassa kiihdytyksessä esim. 60->80 alkaa helvetillinen jyrinä ja kierrokset tippuvat. Kaikki jyrinät ym. kuuluvat auton peräpäästä.
          Seuraavana vaihdetaan moottorinkumityynyt ja ensiviikolla vikakoodien luku kun paikallinen korjaaja ehtii.
          Toki saa suositella Seinäjoen alueella toimivaa vikakoodin lukijaa!

          Ja tosiaan automaatti ja 263tkm rullattu.
          BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
          BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
          E46 320d purettua palikkaa tarjolla

          Comment

          • alttu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 519
            • Nummela

            #6
            Oisko samaa ongelmaa kuin uudemmassa mallissa...? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198474
            F15 30d ///M-SPORT
            Ex.
            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

            Comment

            • Pehola
              Newbiemmer
              • Mar 2011
              • 8
              • Helsinki

              #7
              Vaikuttaa nyt kuitenkin siltä, että automaatin turbiini on tullut tiensä päähän. vaikuttaa olevan tyyppivikatasoinen juttu noissa gm:n bokseissa. Vaihdetaan tulevana perjantaina, kommentoin sitten vielä että auttoiko..

              Comment

              • Malagutisti
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 211
                • Kurikka/Tre

                #8
                Samaa luulen myös tuosta omastani, ja lisäksi taitaa olla turbokin lopussa:think.
                BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                Comment

                • Pehola
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 8
                  • Helsinki

                  #9
                  Turbiini vaihdettu mutta vika säilyi. Vähän turhautunut olo, ei viittis tuollaisia 2000 euron remontteja tehdä ihan vaan kokeilumielessä. Powermaticin Pulkkinen oli sitä mieltä että (automaatin?) venttiilikoneiston vaihtoa kannattaisi kokeilla. mene ja tiedä..
                  Turbiinin vaihtanut mekaanikko Ylämaan autossa Jyväskylässä oli sitä mieltä ettei vika ole automaatissa koska aiheuttaa fyysistä nykimistä. Täytyy katsoa livedataa tulevalla viikolla josko siinä näkyisi noita Jaskakoon ehdottamia tai muita oireita.

                  Kommentteja, ehdotuksia? Kierrokset tosiaan tekee n.100 kierroksen pompotusta tasakaasulla kevyessä vedossa, pompatessa kuuluu aavistuksen omainen jumps, kulutusmittari ei liikahda, peffassa tuntee jos on herkkä peffa...
                  Last edited by Pehola; 05-08-2011, 19:51.

                  Comment

                  • Malagutisti
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 211
                    • Kurikka/Tre

                    #10
                    Originally posted by Pehola View Post
                    Turbiini vaihdettu mutta vika säilyi. Vähän turhautunut olo, ei viittis tuollaisia 2000 euron remontteja tehdä ihan vaan kokeilumielessä. Powermaticin Pulkkinen oli sitä mieltä että (automaatin?) venttiilikoneiston vaihtoa kannattaisi kokeilla. mene ja tiedä..
                    Turbiinin vaihtanut mekaanikko Ylämaan autossa Jyväskylässä oli sitä mieltä ettei vika ole automaatissa koska aiheuttaa fyysistä nykimistä. Täytyy katsoa livedataa tulevalla viikolla josko siinä näkyisi noita Jaskakoon ehdottamia tai muita oireita.

                    Kommentteja, ehdotuksia? Kierrokset tosiaan tekee n.100 kierroksen pompotusta tasakaasulla kevyessä vedossa, pompatessa kuuluu aavistuksen omainen jumps, kulutusmittari ei liikahda, peffassa tuntee jos on herkkä peffa...
                    Mites sulla on turbon kunto? Voisiko olla mitenkään siitä johtuvaa :think. Rasvasin omasta vetarit mutta ei silläkään vaikutusta. Mulla on toki muitakin oireita kuten erikoinen jurina kun lähtee kiihdyttämään rauhallisesti. Pitänee etsiä joku lähialueilta katsomaan livedataa josko löytys jotain.
                    BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                    BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                    E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                    Comment

                    • Pehola
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 8
                      • Helsinki

                      #11
                      Turbiini sittenkin

                      No niinhän siinä kävi, että nykiminen katosi sillä turbiinin vaihdolla kun malttoi vähän ajaa pohjalle. Turbo itse asiassa tuli tiensä päähän syyskuun puolivälissä eli uskoa bemarin laadukkuuteen koetellaan...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎