Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittaristo sekosi vaihteiston vaihdon yhteydessä, E46 330DA -04

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SamiT
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 8
    • Hyvinkää

    Mittaristo sekosi vaihteiston vaihdon yhteydessä, E46 330DA -04

    Autoon tosiaan vaihdettiin automaattilaatikko erään pajan toimesta ja sen vaihdon jälkeen nopeusmittari menee pohjaan heti virran kytkennän jälkeen ja kilometrinäyttö näyttää 999999.
    Kun auton käynnistää, kierroslukumittari ja lämpömittari ei toimi. Nopeus on edelleen 270 km/h ja kilometrit 999999.
    Ajotietokone toimii normaalisti (keskinopeus, kulutus yms.) Myös trippimittari toimii normaalisti.
    Osaako joku sanoa, että pitääkö jotain resetoida/ohjelmoida, vai onko jotain rikki?
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Yhdessä asiakkaan E39:ssä oli vähän samanlainen vika. Siihen ei auttanut koodailut eikä nollaukset yhtään mitään. Uudella mittaristolla tuli kuntoon. En sano, etteikö joku taikuri voisi saada mittariston purkamalla ja osia vaihtamalla järkiinsä, mutta pelkästään testerillä komentamalla se ei taida onnistua.


    Comment

    • musscle
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 115
      • Turku

      #3
      Bullit, teetlkö analyysin minulle e39:sta perän alueelta tulevasta äänestä? Itse turussa myös, luin sigustasi että teet toimenpiteitä bmw:lle. Ääni siis 60-80kmh kuultavissa selviten, 100kmh alkaa hukkumaan "meluun".. kallistelulla ei vaikutusta ääneen ( viittaaa siihen että ei pyöränlaakeri ) Koitin laittaa privaa, mutta ei saa perille.

      Toki jatketaan tämän ketjun kanssa vielä tästä jäähdytysongelmasta.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1313
        • Tornio

        #4
        aut.laatikon sähkökytkentä?

        Originally posted by SamiT View Post
        Autoon tosiaan vaihdettiin automaattilaatikko erään pajan toimesta ja sen vaihdon jälkeen nopeusmittari menee pohjaan heti virran kytkennän jälkeen ja kilometrinäyttö näyttää 999999.
        Kun auton käynnistää, kierroslukumittari ja lämpömittari ei toimi. Nopeus on edelleen 270 km/h ja kilometrit 999999.
        Ajotietokone toimii normaalisti (keskinopeus, kulutus yms.) Myös trippimittari toimii normaalisti.
        Osaako joku sanoa, että pitääkö jotain resetoida/ohjelmoida, vai onko jotain rikki?
        Mistä autosta tuo vaihdettu laatikko on peräisin ??
        Onko laatikon sisäistä kytkentää johtojen osalta tarkistettu ??
        Onko aut.laatikon pistoke irrallaan yritetty virtoja päälle??
        eli meneekö mittarit silloinkin pohjaan ??

        Arvauksia !!
        epäilisin tuota laatikon kytkentää joka sekoittaa EGS modulin johon on tallennettu ajettu Km määrä
        ja edellisen EGS modulin resetin edeltävä Km määrä. Josta aiheutuu ristiriita IKE modulin kanssa ja näyttö sekoaa.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • SamiT
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 8
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by e46touring View Post
          Mistä autosta tuo vaihdettu laatikko on peräisin ??
          Onko laatikon sisäistä kytkentää johtojen osalta tarkistettu ??
          Onko aut.laatikon pistoke irrallaan yritetty virtoja päälle??
          eli meneekö mittarit silloinkin pohjaan ??

          Arvauksia !!
          epäilisin tuota laatikon kytkentää joka sekoittaa EGS modulin johon on tallennettu ajettu Km määrä
          ja edellisen EGS modulin resetin edeltävä Km määrä. Josta aiheutuu ristiriita IKE modulin kanssa ja näyttö sekoaa.
          Laatikko tuli saksasta ja asennettiin sellaisenaan paikalleen.
          Täytyypä huomenna kysellä, että mikä sen historia on.
          Laatikon sisäisiä kytkentöjä ei ole sen suomeen tulon jälkeen tarkastettu.
          Täytyypä kokeilla irrottaa tuo pistoke ja seurata mitä tapahtuu, kunhan vaan pääsee nosturille.

          Comment

          • SamiT
            Newbiemmer
            • Aug 2010
            • 8
            • Hyvinkää

            #6
            Kyselin Autoservice M&K Automatikgetriebe Profi:stä, josta laatikon tilasin, että mikä vois olla vialla, niin olivat melko varmoja, että asennuksessa on jäänyt laatikolle menevä piuha moottorin ja laatikon väliin. On kuulemma usein sattunut vastaavaa, kun on niin ahdas paikka.
            Homma selviää ensi maanantaina, kun saa auton nosturille.

            Comment

            • SamiT
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 8
              • Hyvinkää

              #7
              Nyt on vika paikallistettu ja korjattu. Korjaamon testerillä järjestelmän nollaaminen ei autta, mutta merkkiliikkeen koneella saatiin bitit oikeamaan ja nyt mittaristo toimii normaalisti. Oli ilmeisesti laatikon vaihdon yhteydessä saanut jonkin virtaapiikin ja bitit menneet poikittain.

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1831
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by SamiT View Post
                Nyt on vika paikallistettu ja korjattu. Korjaamon testerillä järjestelmän nollaaminen ei autta, mutta merkkiliikkeen koneella saatiin bitit oikeamaan ja nyt mittaristo toimii normaalisti. Oli ilmeisesti laatikon vaihdon yhteydessä saanut jonkin virtaapiikin ja bitit menneet poikittain.
                Oliko akkukaapeli kiinni vai irti remonti aikana? Ilmeisesti kiinni, eihän virtapiikkejä muuten voi oikein syntyä.

                Sanotaanko missään ohjeessa, että kaapelin olisi syytä olla irroitettu laatikon kytkentöjä irroitettaessa / kiinnitettäessä?
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎