Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d: Ei käynnisty aina, nokka-akselin asentotunnistin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhop
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 45
    • järvenpää

    E46 320d: Ei käynnisty aina, nokka-akselin asentotunnistin?

    Eli oireet ovat seuraavia ja satunnaisia eli joskus käynnistyy ja joskus ei millään:

    Virrat kun kääntää päälle niin polttoainepumppu kuskin penkin alla kuulostaa toimivalta mutta tankista kuuluu epämääräistä porinaa. Auto ei lähde käyntiin, vain vähän lupailee.

    Vikakoodeja ei ole vielä luettu kun ei ole itsellä laitteita.

    Mistä tuo tankissa tapahtuva poreilu ja tämä käynnistymisen vaikeus voisi johtua?

    Yksi suutin oli märkä. Jääkö rikkinäisestä suuttimesta vikakoodia?




    ps. Haulla ei löytynyt mitään sopivaa. Rele napsuu hanskaluukun takana eli lienee ehjä.
    Last edited by juhop; 14-04-2011, 20:56.
    BMW 320d touring 2002
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    siirtopumppu ?

    [QUOTE=juhop;2342261]
    Mistä tuo tankissa tapahtuva poreilu ja tämä käynnistymisen vaikeus voisi johtua?

    Yksi suutin oli märkä. Jääkö rikkinäisestä suuttimesta vikakoodia?

    Todennäköisesti tankissa oleva pumppu tullut tiensä päähän.
    jos kuskinpenkin kohdalla auton alla oleva pumppu käy niin rele
    ja sähkön syöttö lienee siltä osin kunnossa. nämä molemmat pumput ohjataan
    samalla releellä ja sulakkeella.
    eli takapenkki pois ja oikealta puolen pohjaluukku auki ja pumppu pois tankista ja uusi tilalle
    tokihan tuon voi ennen irroitusta mitata onko ns.kunnossa.
    12v dc sähköä ja virtamittari tankissa oleva pumppu ottaa n. 3 A virtaa

    rikkinäisestä suuttimesta jää vikakoodia tulkinnasta sitten riippuu mikä vika
    suuttimista voi sopivalla ohjelmalla (INPA tai DIS ) mitata ns.korjausarvon
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • juhop
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 45
      • järvenpää

      #3
      Mitähän tuo tankissa sijaitseva pumppu mahtaa maksaa? Motonetissä ei näyttäisi olevan.
      BMW 320d touring 2002

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by juhop View Post
        Mitähän tuo tankissa sijaitseva pumppu mahtaa maksaa? Motonetissä ei näyttäisi olevan.
        Tarvikepumppu n.200 kun mukana polttoaineanturi. Pelkkä pumppu Pierburg jotain 120 jos löytää, viime kesänä odotin yli 2kk ko. pumppua.

        Tossa yksi, mutta toimitusaika nyt pitkä:


        Katso nyt kuitenkin mittariston salavalikosta ne tankinpuoliskojen polttoainemäärät, ettei oikea ole nollassa. Voisi vaikka ajella kun ei päästä liian tyhjäksi.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Jos se on samanlainen kuin E39:ssä, tankinpumppu on VDO ja löytyy kahalta. Tecdoc ei näytä oikeaa pumppua joten varaosaliikkeestä kysymällä eivät osaa antaa oikeaa, mutta haulla löytää ainakin mun postauksen jossa on numerot ym.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            #6
            Jaahas, sulla näyttää huono tsägä jatkuvan autojen kanssa..

            Sori

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #7
              .........
              Last edited by Raine; 19-06-2013, 14:46.
              ///Motorporot

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by Raine View Post
                Genuine partsilla saksassa tankkipumppu 70,15€ + rahti, kuvasta osanumero 3.


                Kraftstoffpumpe / Fullstandsgeber - BMW Teilekatalog

                Eipäs, tuo 3 on se injektori, pumppu tavallaan mutta ei kyllä sisällä mitään sähköistä tai liikkuvaa osaa, eikä siten kyllä rikkikään mene. Pumppu on tuossa osassa nro 1 mutta ei erikseen tässä numeroitu.
                Last edited by Esal; 15-04-2011, 15:54.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #9
                  ...........
                  Last edited by Raine; 19-06-2013, 14:45.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by juhop View Post
                    Vikakoodeja ei ole vielä luettu kun ei ole itsellä laitteita.
                    Kannattaa luetuttaa noi vikakoodit ja katsoa livedataa ennen suurempia hankintoja. Nimimerkki Nixu taitaa olla siellä päin passelisti...
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • juhop
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 45
                      • järvenpää

                      #11
                      nixu kävi lukemassa vikakoodit:

                      nokka-akselin tunnistimesta ja raili-paineesta oli jäänyt koodit.

                      Suuttimien korjausarvot ja paineet oli nyt käynnisteltäessä ok.

                      No auto lähtikin tällä kertaa käyntiin.

                      Pitää seuraavaksi koittaa saada se siihen tilaan ettei käynnisty ja koittaa suuttimien paluuletkuista sitä ohivuotoa testata.
                      BMW 320d touring 2002

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Tuommoista siellä oli:
                        4B90 4B90 (0) Raildruckueberwachung Start
                        Error counter: 255
                        Logistic counter: 18
                        2. Umweltsatz
                        Mileage 282500 km
                        mittlere Motordrehzahl 772.24 rpm
                        Kühlmitteltemperatur 45.02 deg C
                        maximaler Raildruck der letzten 10ms 456.81 bar
                        Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 20.48 mg/cyc
                        angesaugte Luftmasse pro Zylinder 409.57 mg/Hub
                        Ladedruckwert 1004.29 hPa
                        linearisierter APP1 0.79 %
                        Batteriespannung 10854.00 mV
                        Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
                        Atmosphärendruck 1004.29 hPa
                        Signal or value above threshold
                        Test conditions not yet fulfilled
                        Error not present now, but already stored
                        Error would not cause a warning lamp to light up

                        4AB2 XXXX Unbekannter Fehlerort
                        Error counter: 0
                        Logistic counter: 37
                        Mileage 283080 km
                        mittlere Motordrehzahl 2233.98 rpm
                        Kühlmitteltemperatur -50.26 deg C
                        maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar
                        Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 0.00 mg/cyc
                        angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
                        Ladedruckwert 0.00 hPa
                        linearisierter APP1 0.00 %
                        Batteriespannung 0.00 mV
                        Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
                        Atmosphärendruck 0.00 hPa
                        No signal or value
                        Test conditions fulfilled
                        Error not occurred yet
                        Error would not cause a warning lamp to light up


                        4B71 4B71 (0) ZMS Pulsation
                        Error counter: 18
                        Logistic counter: 40
                        2. Umweltsatz
                        Mileage 283140 km
                        mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm
                        Kühlmitteltemperatur 40.01 deg C
                        maximaler Raildruck der letzten 10ms 275.66 bar
                        Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 0.00 mg/cyc
                        angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
                        Ladedruckwert 1004.29 hPa
                        linearisierter APP1 0.00 %
                        Batteriespannung 11988.00 mV
                        Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
                        Atmosphärendruck 994.45 hPa
                        Implausible signal or value
                        Test conditions fulfilled
                        Error not occurred yet
                        Error would not cause a warning lamp to light up

                        3EC0 3EC0 (0) Nockenwellengeber
                        Error counter: 125
                        Logistic counter: 40
                        1. Umweltsatz
                        Mileage 281730 km
                        mittlere Motordrehzahl 1351.42 rpm
                        Kühlmitteltemperatur 69.10 deg C
                        maximaler Raildruck der letzten 10ms 441.06 bar
                        Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 0.00 mg/cyc
                        angesaugte Luftmasse pro Zylinder 529.28 mg/Hub
                        Ladedruckwert 1053.52 hPa
                        linearisierter APP1 0.00 %
                        Batteriespannung 14094.00 mV
                        Fahrzeuggeschwindigkeit 35.53 km/h
                        Meta-Status der KW- und NW-Ereignisverwaltung 48.00 -
                        2. Umweltsatz
                        Mileage 283140 km
                        mittlere Motordrehzahl 193.06 rpm
                        Kühlmitteltemperatur 41.01 deg C
                        maximaler Raildruck der letzten 10ms 480.44 bar
                        Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 24.02 mg/cyc
                        angesaugte Luftmasse pro Zylinder 390.66 mg/Hub
                        Ladedruckwert 994.45 hPa
                        linearisierter APP1 0.00 %
                        Batteriespannung 11502.00 mV
                        Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
                        Meta-Status der KW- und NW-Ereignisverwaltung 3.00 -
                        Signal or value above threshold
                        Test conditions fulfilled
                        Error not present now, but already stored
                        Error would not cause a warning lamp to light up


                        Olisko se sittenkin tuo nokka-akselin tunnistin joka reistaa lämpimänä.
                        Tosiaan nyt auto starttasi heti ja kaikki arvot oli ok rajoissa, ei vikakoodeja nollauksen jälkeen.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • tonttu81
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 37
                          • Joensuu

                          #13
                          Juuri kuukausi sitten samojen oireiden kanssa painineena ja kyseisen vian aiheutti tankissa ehtoon puolelle mennyt pumppu. Minulla oireili aina kun tankki meni puolilleen, löi tauluun ajaessa dde:valon ja matkan teko loppui hetken päästä. Myöskin inpalle jätti vikakoodit alhaisesta railpaineesta, sekä startatessa iloisen porinan polttoaine linjasta/tankista. Korkeapainepumpulle kulkevassa läpinäkyvässä letkussa kulki ilmaa. Tankin pumpun irrottelin pariinkin kertaan ja se toimi aina moitteetta ollessaan pois tankista. Pumppu siirtää apukuskin puolelta löpön kuskin puolelle josta se sitten jatkaa se sucking jet pumpun avulla pois tankista ja siirtopumppu nostaa paineen linjastossa riittäväksi korkeapainepumppua varten. Joten kun pumppu sippaa apukuskin puolella, tämä kuskinpuolen pinta laskee niin alas jotta se saa linjastoon ilmaa sieltä puolen ja tästä tämä ruplutus... Joten suosittelen sitä tankin pumppua, olihan se omaanikin riskiostos koska irrallaan ollessa pelasi, mutta pumpun vaihdon jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. 200e hankinta varaosana ja vdo:n pumppu ja autona 320d -02 M47N ja kuvan osanumero 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...73&hg=16&fg=15
                          Tankki kannattaa tankata täyteen, jos silloin toimii niin pumppuvika melko varma.

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Originally posted by juhop View Post
                            nixu kävi lukemassa vikakoodit:

                            nokka-akselin tunnistimesta ja raili-paineesta oli jäänyt koodit.

                            Suuttimien korjausarvot ja paineet oli nyt käynnisteltäessä ok.

                            No auto lähtikin tällä kertaa käyntiin.

                            Pitää seuraavaksi koittaa saada se siihen tilaan ettei käynnisty ja koittaa suuttimien paluuletkuista sitä ohivuotoa testata.
                            Ei muuta kuin uusi tunnistin nokka-akselille, rail herjat loppuu myös sitten siihen.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • juhop
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 45
                              • järvenpää

                              #15
                              Joo vaihdoin nokan tunnistimen ja auto on tosiaan lähtenyt käyntiin siitä lähtien.
                              BMW 320d touring 2002

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎