Yritin etsiä vastaavaa ongelmaa muista topiceista pitkään ja hartaasti mutta heikolla menestyksellä.
Vm. 2004 320i Touringini alkoi jossain vaiheessa kevättalvella oirehtia kylmänä käynnistettäessä. Eli starttaa ponnekkaasti mutta ei käynnisty ennen useampaa pitkää sahaamista. Ongelmaa ei ilmene lainkaan jos kone on joko lämmin tai lämmitetty. Eikä välttämättä silloinkaan jos lämpötila on plussan puolella, tosin useimmiten näillä kevätaamujen 2-4 asteenkin lämmöillä kone ei käynnisty ensimmäisellä yrittämällä, mutta n. tunnin lämmittäminen johdon päässä auttaa. Lämpimästä parkkihallista starttaa kyllä useimmiten heti. Kerran startti pyöri laiskasti muutaman ensimmäisen käynnistysyrityksen ajan mutta tuota ei ole sentään ilmennyt toista kertaa. Eli virtaa on selvästi mutta kone ei vain käynnisty ilman pitkää starttaamista.
Inspection 1 on tehty reilu kuukausi sitten, autolla on nyt ajettu n. 148tkm. Samalla luetutin vikakoodit ja ne huomauttivat 6. sylinterin puolasta. Puolan vaihdon kanssa samalla vaihdettiin kaikki tulpat. Näistä toimenpiteistä ei ollut apua eikä vikakoodeja uudelleen luettaessa ilmennyt enää mitään vikoja (muuta kuin tietysti perinteikäs airbagin tunnistinmatto).
Korjaustaidottomana ja autoa jatkuvasti tarvitsevanahan olen toki korjaamoille varsinainen kultakaivos näinkin epämääräisen ongelman kanssa... Mutta jos tähän jotain vihjettä ja rajausta löytyy niin se voisi auttaa kovastikin.
Vm. 2004 320i Touringini alkoi jossain vaiheessa kevättalvella oirehtia kylmänä käynnistettäessä. Eli starttaa ponnekkaasti mutta ei käynnisty ennen useampaa pitkää sahaamista. Ongelmaa ei ilmene lainkaan jos kone on joko lämmin tai lämmitetty. Eikä välttämättä silloinkaan jos lämpötila on plussan puolella, tosin useimmiten näillä kevätaamujen 2-4 asteenkin lämmöillä kone ei käynnisty ensimmäisellä yrittämällä, mutta n. tunnin lämmittäminen johdon päässä auttaa. Lämpimästä parkkihallista starttaa kyllä useimmiten heti. Kerran startti pyöri laiskasti muutaman ensimmäisen käynnistysyrityksen ajan mutta tuota ei ole sentään ilmennyt toista kertaa. Eli virtaa on selvästi mutta kone ei vain käynnisty ilman pitkää starttaamista.
Inspection 1 on tehty reilu kuukausi sitten, autolla on nyt ajettu n. 148tkm. Samalla luetutin vikakoodit ja ne huomauttivat 6. sylinterin puolasta. Puolan vaihdon kanssa samalla vaihdettiin kaikki tulpat. Näistä toimenpiteistä ei ollut apua eikä vikakoodeja uudelleen luettaessa ilmennyt enää mitään vikoja (muuta kuin tietysti perinteikäs airbagin tunnistinmatto).
Korjaustaidottomana ja autoa jatkuvasti tarvitsevanahan olen toki korjaamoille varsinainen kultakaivos näinkin epämääräisen ongelman kanssa... Mutta jos tähän jotain vihjettä ja rajausta löytyy niin se voisi auttaa kovastikin.
Comment