Niin selvennykseksi vielä, olen kokeillut vapauttaa takapenkin alla olevat rattaat, ja irrottaa veivaamalla katon etureunan tuulilasin karmista, mutta katto ei silti liiku mihinkään. Eri ohjeissakin mainitaan että tuo rattaiden vapauttaminen vaikuttaa nimenomaan rättikotelon kanteen, jotta katon saa nostettua ylös manuaalisesti.
Niin no siitähän tuossa on kyse.. Moottorit tipahtaa paikaltaan kun kiskaset kahvasta ja tällöin saa käsipelillä liikuteltua kattoa on se sitten kotelossa tai päällä... Mutta siis jokatapauksessa tässä tuskin siitä enää kyse.
Niin no siitähän tuossa on kyse.. Moottorit tipahtaa paikaltaan kun kiskaset kahvasta ja tällöin saa käsipelillä liikuteltua kattoa on se sitten kotelossa tai päällä... Mutta siis jokatapauksessa tässä tuskin siitä enää kyse.
E46:sessa eri systeemillä katto, siinä ei moottorit "tipahda" mihinkään (katto toimii hydrauliikalla eikä sähköllä) ja tuo takapenkin alla oleva emergency switch vapauttaa ainoastaan rättikotelon kannen vaijerit...
Mutta kattoa saa nyt käsin liikuteltua ja vika ei siis ole mekaaninen jumitus niin kuin oli alussa epäilys.
Eikös tuo vikakoodi mene kutakuinkin näin = 67 ajo, tuulisuoja, virhe avaamisen aikana. Jotenkin tulee sellainen käsitys, että ajaminen aiheuttaa ns. tuulisuojan kytkeytymisen joka taas ilmenee virheenä avautumisen yhteydessä tai jtn:think Eli katto luulee auton olevan liikkeessä vaikka se ei oikeasti ole.
No joo, nämä on näitä omia pähkäilyjä Oletteko kokeilleet katsoa mitä toimiva vastaava E46 ilmoittaa/näyttää INPAN mukaan avaamisen aikana?
Comment