Perusvian eli aaltoilevan kiihtyvyyden kanssakin on painittu, mutta nyt ilmeni uusi vielä erikoisempi vika.
Eli melkeinpä heti kun lämpömittari on saavuttanut normi paikkansa pystysuorassa alkaa oireilu. Veto katkeaa kokonaan noin sekunniksi, kuin dieselin tulo loppuisi laakista. Ja tämä tapahtuu kun aloittaa kiihdyttämisen pienillä kierroksilla, about 1000-2500. Ei joka kiihdytyksellä, mutta kun oireilu alkaa, sitä tulee about joka kolmas kiihdytys. Tai sitten oikein urakalla ettei liikkeelle meinaa päästä. Siihen auttaa isot kierrokset ja kytkintä luistattamalla lähteminen niin ei kerkee pätkimään. Ehkä ihan sattumaa, mutta useiten 2 vaihteella, joskus myös 1 vaihteella, isommilla ei. Myöskin pariin kertaan on sammunut tyhjäkäynnistä.
Se mikä tässä on kummaa, on juuri tuo miksi vain lämpimällä koneella?
Muuten luulisi siirtopumpun tai jakajapumpun olevan vaihtokunnossa.
Tuon aaltoilevan kiihtyvyyden kanssa painiessa on kokeiltu jo vaihtaa ilmamassamittari, ahtopainetunnistin, ilmanputsari, polttoainesuodatin.
Seuraavaksi ajattelin kuitenkin ottaa taas ahtopainetunnistimen käteen ja putsata, imusarja voi kaivata putsaamista ja egr tulpata. Se ilmeisesti aiheuttaa tuota tukkeutumista.
Inpalla en saanut mitään irti, mutta koneeseen en sillä pääsekään katsomaan. Aluksi luulin että ACS kiukuttelee mutta eipä ollut siellä mitään vikaa.
Mutta apuja kaivataan, vaarallinen vika vaan tiukassa paikassa
Eli melkeinpä heti kun lämpömittari on saavuttanut normi paikkansa pystysuorassa alkaa oireilu. Veto katkeaa kokonaan noin sekunniksi, kuin dieselin tulo loppuisi laakista. Ja tämä tapahtuu kun aloittaa kiihdyttämisen pienillä kierroksilla, about 1000-2500. Ei joka kiihdytyksellä, mutta kun oireilu alkaa, sitä tulee about joka kolmas kiihdytys. Tai sitten oikein urakalla ettei liikkeelle meinaa päästä. Siihen auttaa isot kierrokset ja kytkintä luistattamalla lähteminen niin ei kerkee pätkimään. Ehkä ihan sattumaa, mutta useiten 2 vaihteella, joskus myös 1 vaihteella, isommilla ei. Myöskin pariin kertaan on sammunut tyhjäkäynnistä.
Se mikä tässä on kummaa, on juuri tuo miksi vain lämpimällä koneella?
Muuten luulisi siirtopumpun tai jakajapumpun olevan vaihtokunnossa.
Tuon aaltoilevan kiihtyvyyden kanssa painiessa on kokeiltu jo vaihtaa ilmamassamittari, ahtopainetunnistin, ilmanputsari, polttoainesuodatin.
Seuraavaksi ajattelin kuitenkin ottaa taas ahtopainetunnistimen käteen ja putsata, imusarja voi kaivata putsaamista ja egr tulpata. Se ilmeisesti aiheuttaa tuota tukkeutumista.
Inpalla en saanut mitään irti, mutta koneeseen en sillä pääsekään katsomaan. Aluksi luulin että ACS kiukuttelee mutta eipä ollut siellä mitään vikaa.
Mutta apuja kaivataan, vaarallinen vika vaan tiukassa paikassa
Comment