Noniin, aika tehdä eka posti tännekkin 
Nyt vähän tarinaa ja kysymyksiä ko ongelmasta.
Potilaana on vm 04, manuaali askilla oleva 320d
Vikanahan on siis nyt se, että ilmeisesti muut boksit ei saa välistä yhteyttä moottorin ohjaimeen, jonka myötä ei myöskään käynnisty, pyörittää antaa kyllä.
Kun vika on päällä mittaristo tekee näin:

Eli vika päällä mittaristossa palaa: DSC valo, käsijarrun merkkivalo, Akkuvalo, ja lämpömittari menee punaselle.
Mittaristo antoi tuolloin vain yhtä koodia, nykyään niitä on kolme muuta:

Abs Boksilta myös koodi,

Tosiaan vikaa on yritetty selvitellä kuukauden päivät jo, joten oli aika kysyä täältä neuvoa.
Luettu on muutama vanhempi topic täältä, jotka jääneet kesken ilmeisesti. Viat niissä tapauksissa olleet hyvin samanlaisia, joskin vika on huomattavasti useemmin esiintynyt.
Havainnoitua:
Auto toimii aamuisin hienosti ja muutenkin silloin, kun on seissyt hetken.
Ikinä ei ole vian takia sammunut mihinkään joten tuskin moottorin ohjain on kuollut ?
Vika kun on päällä niin myöskään siirtopumppu ei lähde päälle.
Vika päällä inpa suostuu ottamaan jonkinnäköisen yhteyden dde:lle
Joskaan ei vikakoodeja tai mitään muutakaan suostu lukemaan sieltä, valikkoon kuitenkin menee.
DDE:hen pääsee sisälle normaalisti, kun vika ei ilmesty.
Sieltä koodit luettu ja sekin herjaa vain hehkuista, tosin herjaa välillä vaan 1 pytyn hehkusta mutta välillä kaikistakin.
Käyntiin lähtee hehkuista huolimatta hyvin.
Voiko hehkujen ohjainyksiköllä olla jotain tekemistä ko vian kanssa?
Vaihdettua / Tehtyä:
Sininen rele moottorinohjaimen viereen, ei vaikutusta.
Vika kuitenkin on täsmälleen sama, kun releen ottaa pois ja laittaa virrat päälle, myös vikakoodit on samat.
Tuon takia epäilinkin, että vika on siinä.
Moottorin ohjaimen liittimet irroitettu ja kontakti sprayllä suihkittu... eipä vaikutusta.
Tuli kokeiltua myös ottaa vika päällä sulakeboksista nro. 29 sulake pois ja laitettua takaisin,
siirtopumppu lähti käyntiin ja lämpömittari rupes toimimaan, tällä tosin se seuraus että tauluun jäi DSC ja käsijarrun merkkivalot palamaan keltaisena.
Virrat päälle uudestaan ja nuo sammuu.
Tuon sulakkeen nro.29 kautta mittasin tuleeko sinne virtaa, tulihan sinne ihan normaalisti.
Eli virtalukon pohja vika tuskin on ?
Käytin myös lukon pohjan irti ja sinnekkin varoiksi suihkittu kontakti spraytä.
En tiedä voiko akkuvika aiheuttaa tälläistä, Bmw:n 80ah akku ja epäilen jopa että olis alkuperäinen?
Talven akku toimi hienosti hyytymättä...
Alkaa olemaan vähän sormi suussa nyt, joten ideoita kaivataan! :think
-Riku

Nyt vähän tarinaa ja kysymyksiä ko ongelmasta.
Potilaana on vm 04, manuaali askilla oleva 320d
Vikanahan on siis nyt se, että ilmeisesti muut boksit ei saa välistä yhteyttä moottorin ohjaimeen, jonka myötä ei myöskään käynnisty, pyörittää antaa kyllä.
Kun vika on päällä mittaristo tekee näin:

Eli vika päällä mittaristossa palaa: DSC valo, käsijarrun merkkivalo, Akkuvalo, ja lämpömittari menee punaselle.
Mittaristo antoi tuolloin vain yhtä koodia, nykyään niitä on kolme muuta:

Abs Boksilta myös koodi,

Tosiaan vikaa on yritetty selvitellä kuukauden päivät jo, joten oli aika kysyä täältä neuvoa.
Luettu on muutama vanhempi topic täältä, jotka jääneet kesken ilmeisesti. Viat niissä tapauksissa olleet hyvin samanlaisia, joskin vika on huomattavasti useemmin esiintynyt.
Havainnoitua:
Auto toimii aamuisin hienosti ja muutenkin silloin, kun on seissyt hetken.
Ikinä ei ole vian takia sammunut mihinkään joten tuskin moottorin ohjain on kuollut ?
Vika kun on päällä niin myöskään siirtopumppu ei lähde päälle.
Vika päällä inpa suostuu ottamaan jonkinnäköisen yhteyden dde:lle
Joskaan ei vikakoodeja tai mitään muutakaan suostu lukemaan sieltä, valikkoon kuitenkin menee.
DDE:hen pääsee sisälle normaalisti, kun vika ei ilmesty.
Sieltä koodit luettu ja sekin herjaa vain hehkuista, tosin herjaa välillä vaan 1 pytyn hehkusta mutta välillä kaikistakin.
Käyntiin lähtee hehkuista huolimatta hyvin.
Voiko hehkujen ohjainyksiköllä olla jotain tekemistä ko vian kanssa?
Vaihdettua / Tehtyä:
Sininen rele moottorinohjaimen viereen, ei vaikutusta.
Vika kuitenkin on täsmälleen sama, kun releen ottaa pois ja laittaa virrat päälle, myös vikakoodit on samat.
Tuon takia epäilinkin, että vika on siinä.
Moottorin ohjaimen liittimet irroitettu ja kontakti sprayllä suihkittu... eipä vaikutusta.
Tuli kokeiltua myös ottaa vika päällä sulakeboksista nro. 29 sulake pois ja laitettua takaisin,
siirtopumppu lähti käyntiin ja lämpömittari rupes toimimaan, tällä tosin se seuraus että tauluun jäi DSC ja käsijarrun merkkivalot palamaan keltaisena.
Virrat päälle uudestaan ja nuo sammuu.
Tuon sulakkeen nro.29 kautta mittasin tuleeko sinne virtaa, tulihan sinne ihan normaalisti.
Eli virtalukon pohja vika tuskin on ?
Käytin myös lukon pohjan irti ja sinnekkin varoiksi suihkittu kontakti spraytä.
En tiedä voiko akkuvika aiheuttaa tälläistä, Bmw:n 80ah akku ja epäilen jopa että olis alkuperäinen?
Talven akku toimi hienosti hyytymättä...
Alkaa olemaan vähän sormi suussa nyt, joten ideoita kaivataan! :think
-Riku
Comment