Nostellaas nyt vähä vanhempaa topiccia
Mulla siis itelläni myös 2004 320d manuaali ja aikalail "oireet" täsmää alotukseen.. tosin osa ilmeni yhtäkkiä auton seistyä parisen viikkoa lämpimässä tallissa.
Nyt tekee siis sen, että virrat päällä lämpömittarin viisari pomppaa punaselle ja starttaa, mut ei käynnisty. Virrat päällä kuuluu myös sitä vaimeaa naksuntaa abs(?)boksilta. Eikä siirtopumppu kuulosta pyörivän.
Abs-, luistonesto- ja käsijarruvalo palo mittaristossa jo aikasemmin. Vikakoodeja antanut mm. ohjauskulma-anturista ja vasemmasta taka abs-anturista. Tuon abs-anturin vaihdoin, mutta siitä sama vikakoodi edelleen eikä sitä koodia saanut poistettua edes.
Taustaa: Ajoin auton talliin kaikkine abs-valoineen tarkotuksena käydä joka kulmasta anturien liittimet läpi ym sekä vaihtaa konehuoneesta alipaineletkut (vanhat kun olivat yhtä kuin ei letkuja ollenkaan)
Lopputulos oli, että polttoaineen paluulinjastakin piti vaihtaa yks osa, jonka takia auto jäi talliin oottamaan kyseistä osaa ja motivaatiota.
=> lopulta polttoainelinja kuntoon ja kaik konehuoneesta kasaan (irrotettuna oli perus imusarja, pari liitintä ja letkuja)
Ja sitten ilmeni nykyinen ongelma.
Eli todennäköisesti ecussa joku pielessä? tarkotus ois ottaa se irti ja avata. Jos siellä on jotkut juotokset rip ni voiks niitä vaan juottaa uudelleen tms.? Entä ku sen laittaa takas autoon kiinni, nii tartteeks testeriä..?
Ja mikä mahollisuus ois et abs-boksi ois hajalla? Vai voiko tuo ecu tehä kaiken tän?
Ai niin, Ista, Inpa, Carly eikä joku Delphi(?) saanu yhteyttä moottorin ecuun.
Muoks// ongelma oli maadotuksessa onneksi
Mulla siis itelläni myös 2004 320d manuaali ja aikalail "oireet" täsmää alotukseen.. tosin osa ilmeni yhtäkkiä auton seistyä parisen viikkoa lämpimässä tallissa.
Nyt tekee siis sen, että virrat päällä lämpömittarin viisari pomppaa punaselle ja starttaa, mut ei käynnisty. Virrat päällä kuuluu myös sitä vaimeaa naksuntaa abs(?)boksilta. Eikä siirtopumppu kuulosta pyörivän.
Abs-, luistonesto- ja käsijarruvalo palo mittaristossa jo aikasemmin. Vikakoodeja antanut mm. ohjauskulma-anturista ja vasemmasta taka abs-anturista. Tuon abs-anturin vaihdoin, mutta siitä sama vikakoodi edelleen eikä sitä koodia saanut poistettua edes.
Taustaa: Ajoin auton talliin kaikkine abs-valoineen tarkotuksena käydä joka kulmasta anturien liittimet läpi ym sekä vaihtaa konehuoneesta alipaineletkut (vanhat kun olivat yhtä kuin ei letkuja ollenkaan)
Lopputulos oli, että polttoaineen paluulinjastakin piti vaihtaa yks osa, jonka takia auto jäi talliin oottamaan kyseistä osaa ja motivaatiota.
=> lopulta polttoainelinja kuntoon ja kaik konehuoneesta kasaan (irrotettuna oli perus imusarja, pari liitintä ja letkuja)
Ja sitten ilmeni nykyinen ongelma.
Eli todennäköisesti ecussa joku pielessä? tarkotus ois ottaa se irti ja avata. Jos siellä on jotkut juotokset rip ni voiks niitä vaan juottaa uudelleen tms.? Entä ku sen laittaa takas autoon kiinni, nii tartteeks testeriä..?
Ja mikä mahollisuus ois et abs-boksi ois hajalla? Vai voiko tuo ecu tehä kaiken tän?
Ai niin, Ista, Inpa, Carly eikä joku Delphi(?) saanu yhteyttä moottorin ecuun.
Muoks// ongelma oli maadotuksessa onneksi
Comment