Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M3 smgII, mihin huoltoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nilikki
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 262
    • Suomi

    E46 M3 smgII, mihin huoltoon?

    Aikaisemmin yhessä topicissa kyselinki, että mitä vikaa mahtaa smgII:ssä olla, kun vaihteet, varsinkin kolmonen ei mene päälle jos kiihdyttää vähänkään rivakammin ja vaihtaa ylöspäin yli 4000rpm.
    Ongelmaa ei ole saatu ratkaistua, niin tiedustelenkin että mihin tuo kannattaisi viedä huoltoon? Espoon Laakkosella on kuulemma smg-spesialisti, mutta sinne jonot on niin pitkät, että taitaa kesä olla ohi ennenku vaihteiston saa korjattua?

    Vaihtesto-ongelmahan on tämmönen, että vaihteet ei mene päälle jos rivakasti kiihdyttää ja vaihtaa isommalle. Eritoten kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa tuota tapahtuu, mutta myös herkästi kolmoselta neloselle. Vaihtaminen jää jotenkin välille, vaihteen numero vilkkuu näytössä ja auto rullaa vapaalla eteenpäin, kunnes hetken kuluttua saa toivotun vaihteen päälle tai sitten mukaan hyppää turvaohjelma ja sen mukainen vaihde.

    Konepelti on avattu ja "paiskattu" kunnolla kiinni, mutta ongelma ei ole poistunut. Vikakoodeja on luetutettu, mutta ilmeisesti niistä ei mitään selkoa tullut, niin pitäisi saada auto testiin juurikin tuonne Espoon Laakkoselle tai sitten johonki muuhun paikkaan. Eli onko kellään tietoa paikoista, joissa olisi kokemusta smgII:sesta?
    Älä takerru olennaiseen.
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Olen korjannut, mutta aikaa voi olla ikävä kyllä vaikemapaa saada kuin laakkoselle... diagnostiikkaan ehtinen laita privaa. Jos konepellin kytkimistä ei enää tule vikakodia vika voi olla osassa 23412229792, mutta livedatalla näkee enemmän, ja ajamalla laatikon vaihtoja testerillä vikakohde yleensä löytyy. Kiinnostaisi kyllä se mitä vikakoodeissa oli? (ja millä luettiin)

    Comment

    • jyrbba69
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2394
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by nilikki View Post
      Aikaisemmin yhessä topicissa kyselinki, että mitä vikaa mahtaa smgII:ssä olla, kun vaihteet, varsinkin kolmonen ei mene päälle jos kiihdyttää vähänkään rivakammin ja vaihtaa ylöspäin yli 4000rpm.
      Ongelmaa ei ole saatu ratkaistua, niin tiedustelenkin että mihin tuo kannattaisi viedä huoltoon? Espoon Laakkosella on kuulemma smg-spesialisti, mutta sinne jonot on niin pitkät, että taitaa kesä olla ohi ennenku vaihteiston saa korjattua?

      Vaihtesto-ongelmahan on tämmönen, että vaihteet ei mene päälle jos rivakasti kiihdyttää ja vaihtaa isommalle. Eritoten kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa tuota tapahtuu, mutta myös herkästi kolmoselta neloselle. Vaihtaminen jää jotenkin välille, vaihteen numero vilkkuu näytössä ja auto rullaa vapaalla eteenpäin, kunnes hetken kuluttua saa toivotun vaihteen päälle tai sitten mukaan hyppää turvaohjelma ja sen mukainen vaihde.

      Konepelti on avattu ja "paiskattu" kunnolla kiinni, mutta ongelma ei ole poistunut. Vikakoodeja on luetutettu, mutta ilmeisesti niistä ei mitään selkoa tullut, niin pitäisi saada auto testiin juurikin tuonne Espoon Laakkoselle tai sitten johonki muuhun paikkaan. Eli onko kellään tietoa paikoista, joissa olisi kokemusta smgII:sesta?
      Nii ... laita se vikakoodi tähän niin voisin minäkin tietää mistä kyse.
      2015 AMG GTS
      -----------------------------

      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
      [email protected]

      Comment

      • nilikki
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 262
        • Suomi

        #4
        Itse en ollut mukana kun koodeja luettiin, mutta ilmeisesti tämmösiä sieltä oli ilmaantunut:

        004 (joku shift locking circuit failure?)
        48 (momentinmuunnin?)
        93 (unknown?)
        Älä takerru olennaiseen.

        Comment

        • Messier
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 631
          • Savo

          #5
          Tuossa vastaavia ongelmia.


          Jos ei kunnon diagnostiikalla viat löydy, niin kysele maahantuojalta oikea paikka korjaukseen ja sovi myyjäliikkeen kanssa sinne viemisestä.

          Tässähän voi olla mahdollisesti isompikin vika ja sillon on kyllä parempi olla osaava mekatsu asilla.
          G05 X5 45e
          KM9 ///M1000XR

          Ex:
          F10 ///M5
          K49 S1000XR
          E90 ///M3
          E46 ///M3

          Comment

          • nilikki
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 262
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Messier View Post
            Tuossa vastaavia ongelmia.


            Jos ei kunnon diagnostiikalla viat löydy, niin kysele maahantuojalta oikea paikka korjaukseen ja sovi myyjäliikkeen kanssa sinne viemisestä.

            Tässähän voi olla mahdollisesti isompikin vika ja sillon on kyllä parempi olla osaava mekatsu asilla.
            Juu, oon tuota foorumia selaillukki. Ja myyjäliike tässä koittaa autoa (hekin siis haluavat auton asiantuntevalle mekaanikolle) testiin/huoltoon/korjaukseen saada, mutta tosiaan tuonne Espoon Laakkoselle on niin hirveest jonot, niin siksi kyselin täältä jos joku tietää muita paikkoja.
            Älä takerru olennaiseen.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by nilikki View Post
              Itse en ollut mukana kun koodeja luettiin, mutta ilmeisesti tämmösiä sieltä oli ilmaantunut:

              004 (joku shift locking circuit failure?)
              48 (momentinmuunnin?)
              93 (unknown?)
              48, oikeasti smgllä "gear not changeable" on seurausta siitä ettei vaihteensiirron fyysinen asento osu asentoanturin lukemahaarukkaan jonkin vaihteen kartalla. Voi tietysti johtua vivuston tökkimisestä mekaanisesti vaihdon aikana mutta ennemminkin asentoanturin virhetiedosta. Kannattaa adaptoida vaihdekartta uudelleen ja ajaa testerillä vaihtoja toistuvasti useita kertoja jotta nähdään että "kartalla" pysytään, tässä selviää myös millä vaihteella ongelma on, jos on.

              Comment

              • nilikki
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 262
                • Suomi

                #8
                Eipä tuota saanu testiin ku vasta heinäkuun lopussa. Kohtalaisen kova "harmitus" päällä
                Älä takerru olennaiseen.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8973
                  • Kellokoski

                  #9
                  Tämmöistä olis:

                  56 Switching-on time of hydraulic unit
                  Error frequency : 1
                  Error occured 1. times at:
                  current kilometres 157050.00 km
                  environmental temperature 17.00 Grad C
                  voltage supply Ubatt 11.90 V
                  hydraulic pump state 1.00 0/1
                  actual hydraulic temperature 40.00 Grad C
                  hydraulic pressure of rawdata 49.98 bar
                  clutch state 1.00 closed
                  gearbox state 0.00 shifted
                  engine speed by CAN 0.00 1/min
                  sensor voltage supply B 5.01 V
                  Error occured 2. times at:
                  current kilometres 0.00 km
                  environmental temperature -48.00 Grad C
                  voltage supply Ubatt 0.00 V
                  hydraulic pump state 0.00 0/1
                  actual hydraulic temperature -48.00 Grad C
                  hydraulic pressure of rawdata -12.48 bar
                  clutch state 0.00 opened
                  gearbox state 0.00 shifted
                  engine speed by CAN 0.00 1/min
                  sensor voltage supply B 0.00 V
                  Error occured 3. times at:
                  current kilometres 0.00 km
                  environmental temperature -48.00 Grad C
                  voltage supply Ubatt 0.00 V
                  hydraulic pump state 0.00 0/1
                  actual hydraulic temperature -48.00 Grad C
                  hydraulic pressure of rawdata -12.48 bar
                  clutch state 0.00 opened
                  gearbox state 0.00 shifted
                  engine speed by CAN 0.00 1/min
                  sensor voltage supply B 0.00 V
                  Implausible value
                  Error present
                  -------------------------------------------------------------
                  53 Lower level of pressure reached HE
                  Error frequency : 1
                  Error occured 1. times at:
                  current kilometres 157050.00 km
                  environmental temperature 17.00 Grad C
                  voltage supply Ubatt 11.90 V
                  hydraulic pump state 0.00 0/1
                  actual hydraulic temperature 40.00 Grad C
                  hydraulic pressure of rawdata 49.98 bar
                  clutch state 1.00 closed
                  gearbox state 0.00 shifted
                  not relevant 0.00 -
                  not relevant 513.00 -
                  Error occured 2. times at:
                  current kilometres 0.00 km
                  environmental temperature -48.00 Grad C
                  voltage supply Ubatt 0.00 V
                  hydraulic pump state 0.00 0/1
                  actual hydraulic temperature -48.00 Grad C
                  hydraulic pressure of rawdata -12.48 bar
                  clutch state 0.00 opened
                  gearbox state 0.00 shifted
                  not relevant 0.00 -
                  not relevant 0.00 -
                  Error occured 3. times at:
                  current kilometres 0.00 km
                  environmental temperature -48.00 Grad C
                  voltage supply Ubatt 0.00 V
                  hydraulic pump state 0.00 0/1
                  actual hydraulic temperature -48.00 Grad C
                  hydraulic pressure of rawdata -12.48 bar
                  clutch state 0.00 opened
                  gearbox state 0.00 shifted
                  not relevant 0.00 -
                  not relevant 0.00 -
                  Implausible value
                  Error present

                  Öljyn paineet tuntuu jäävän liian alas ja silloin ei löydä mitään vaihdetta.
                  Akkua, laturia ja vaikka mitä tarjoavat ulkolaisilla foorumeilla mutta entäs öljyvuoto tms :think
                  Last edited by _nixu_; 07-08-2011, 21:27.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8973
                    • Kellokoski

                    #10
                    Olikos tuohon ylläolevaan mitään veikkauksia/tietoa?
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Messier
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 631
                      • Savo

                      #11
                      Laturia tai akkua en syyttäisi.
                      Mulla meni syksyllä akku huonoksi, ei vaihteisto ongelmia.
                      Keväällä meni laturi, ajelin 4 päivää ilman laturia,(kotona seinästä lataillen),
                      ei vaihteisto ongelmia.

                      Luulisi öljyvuoto jo näkyvän säiliössä jos auto on ollut ajossa kokoajan.

                      Joten syyttäisin pumppua, jos tuo paine on kerta liian alhainen.
                      Onkos se normi paine jotain 55-60bar?
                      G05 X5 45e
                      KM9 ///M1000XR

                      Ex:
                      F10 ///M5
                      K49 S1000XR
                      E90 ///M3
                      E46 ///M3

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8973
                        • Kellokoski

                        #12
                        Paine heilui normaalisti siellä reilussa 60bar. Uudelleen käynnistyksen jälkeen saattoi jäädä todella alas, jopa 20-40bar ja silloin ei vaihteet menneet päälle. Tilanne saattoi parantua ihan vikakoodit nollaamalla mutta aina sekään ei auttanut. Tuolle toiselle koodille oli jenkkisivuilla löydetty korjaukseksi akku/laturi joten sieltä se epäily tuli. Tiedä sitten kun ei ole aikaisempaa kokemusta.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8973
                          • Kellokoski

                          #13
                          Originally posted by Messier View Post
                          Laturia tai akkua en syyttäisi.
                          No taisi tuokin selvitä. Plusnavan liitin löysällä niin jännite heitteli. Ei ollut iso vika
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Messier
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 631
                            • Savo

                            #14
                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            No taisi tuokin selvitä. Plusnavan liitin löysällä niin jännite heitteli. Ei ollut iso vika
                            Eli olin oikeassa.

                            Hyvä että vika löytyi ja halvalla korjauksella.
                            G05 X5 45e
                            KM9 ///M1000XR

                            Ex:
                            F10 ///M5
                            K49 S1000XR
                            E90 ///M3
                            E46 ///M3

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              #15
                              Nuo SMG:t on niin epäluotettavia ja niissä on aina kalliit korjaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎