Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 330d m57 *Turbo*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemy e46
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 25
    • Peräseinäjoki

    Bmw e46 330d m57 *Turbo*

    Pitää kysyä viisaammilta.. Onko kallista korjauttaa turbo, kun meni luultavammin turbon akseli poikki vai onko järkevämpää hommata uusi? jos uuden hommaan niin mistä? :think

    -Kiitos vastauksista
    Last edited by Bemy e46; 13-06-2011, 15:34.
    Ex.e92 325d -08
    Ex. e90 330d -06
    Ex. e46 330d sedan -00
    "Jääpirssi" e36 325i coupe
    Ex Bmw e36 318i sedan -96
    Ex Bmw e36 318i farkku -95
    Ex Bmw e30 316 sedan
  • A62
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 117
    • Oulu

    #2
    Tiedä järkevyydestä, mutta justiinsa laitoin korjatun takuuturbon tilaukseen. Minulla siis M57N koneella varustettu E61:n. Turbo lienee sama GT2260V.

    Käytetty oli luokkaa 900 uusi luokkaa 1500.

    Comment

    • van_gils
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 117
      • keski-suomi

      #3
      Missä kilometreissä nuo turbot lojahtaa noin suunnilleen?

      Comment

      • A62
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 117
        • Oulu

        #4
        Tiedä mikä on normaalia, mutta mulla tuo losahti about 200k lukemalla.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by van_gils View Post
          Missä kilometreissä nuo turbot lojahtaa noin suunnilleen?
          Aika tasaisesti 100-500tkm välillä.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Bemy e46
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 25
            • Peräseinäjoki

            #6
            Originally posted by van_gils View Post
            Missä kilometreissä nuo turbot lojahtaa noin suunnilleen?
            Mulla on nyt 238tkm semmosta huhua oon kuullu jotta siin 250tkm -->
            Ex.e92 325d -08
            Ex. e90 330d -06
            Ex. e46 330d sedan -00
            "Jääpirssi" e36 325i coupe
            Ex Bmw e36 318i sedan -96
            Ex Bmw e36 318i farkku -95
            Ex Bmw e30 316 sedan

            Comment

            • Bemy e46
              Newbiemmer
              • Apr 2011
              • 25
              • Peräseinäjoki

              #7
              Originally posted by A62 View Post
              Tiedä järkevyydestä, mutta justiinsa laitoin korjatun takuuturbon tilaukseen. Minulla siis M57N koneella varustettu E61:n. Turbo lienee sama GT2260V.

              Käytetty oli luokkaa 900 uusi luokkaa 1500.
              Joo kyselin kans uuden hintaa nii 1300€ sais.
              Ex.e92 325d -08
              Ex. e90 330d -06
              Ex. e46 330d sedan -00
              "Jääpirssi" e36 325i coupe
              Ex Bmw e36 318i sedan -96
              Ex Bmw e36 318i farkku -95
              Ex Bmw e30 316 sedan

              Comment

              • heksu
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 334
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by A62 View Post
                Tiedä järkevyydestä, mutta justiinsa laitoin korjatun takuuturbon tilaukseen. Minulla siis M57N koneella varustettu E61:n. Turbo lienee sama GT2260V.

                Käytetty oli luokkaa 900 uusi luokkaa 1500.

                Taitaa tässä olla vielä GT2256V.

                Uutta saa alle tonnilla:

                Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
                Soita/txt/whatsapp 0406375197
                [email protected]

                Comment

                • timope
                  Newbiemmer
                  • Jul 2008
                  • 7

                  #9
                  Mulla rupesi auton turbo viheltämään vallan vimmatusti. Kyselin uutta turboa ja 1300 euroa oli useimmissa paikoissa. Marmoritiskillä reilut 1800. Vein sen kuitenkin Kangasalle LDS-turbo nimiseen firmaan korjattavaksi.Tonnin otti korjauksesta. Samalla suurennettiin imupuolta nelisen milliä, siis isompi siipipyörä. Ihan kivasti menee. Auto on -02 530d. Suosittelen.

                  Comment

                  • Bemy e46
                    Newbiemmer
                    • Apr 2011
                    • 25
                    • Peräseinäjoki

                    #10
                    Originally posted by timope View Post
                    Mulla rupesi auton turbo viheltämään vallan vimmatusti. Kyselin uutta turboa ja 1300 euroa oli useimmissa paikoissa. Marmoritiskillä reilut 1800. Vein sen kuitenkin Kangasalle LDS-turbo nimiseen firmaan korjattavaksi.Tonnin otti korjauksesta. Samalla suurennettiin imupuolta nelisen milliä, siis isompi siipipyörä. Ihan kivasti menee. Auto on -02 530d. Suosittelen.
                    Joo. Soittelin tuos yks pv, tässä seinäjoen kupees oli kans yks turbo huolto/Myynti 1250€ uusi. Semmonen pitääs käydä ny hakemas.. Pistää vaikka vanaha kirjahyllyyn koristeeksi
                    Ex.e92 325d -08
                    Ex. e90 330d -06
                    Ex. e46 330d sedan -00
                    "Jääpirssi" e36 325i coupe
                    Ex Bmw e36 318i sedan -96
                    Ex Bmw e36 318i farkku -95
                    Ex Bmw e30 316 sedan

                    Comment

                    • Bemy e46
                      Newbiemmer
                      • Apr 2011
                      • 25
                      • Peräseinäjoki

                      #11
                      Onkahan turbo kiinni pakosarjassa 3 vai 4 pultilla? 2 olen jo irrottanu eikä hievahra mihkää ja ku sinne ei oikee näe ylhäältä eikä alhaalta!
                      Ex.e92 325d -08
                      Ex. e90 330d -06
                      Ex. e46 330d sedan -00
                      "Jääpirssi" e36 325i coupe
                      Ex Bmw e36 318i sedan -96
                      Ex Bmw e36 318i farkku -95
                      Ex Bmw e30 316 sedan

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        #12
                        Originally posted by Bemy e46 View Post
                        Onkahan turbo kiinni pakosarjassa 3 vai 4 pultilla? 2 olen jo irrottanu eikä hievahra mihkää ja ku sinne ei oikee näe ylhäältä eikä alhaalta!
                        Kolmella pultilla on kiinni, uudesta tiivisteestä näet kyllä missä ne sijaitsevat.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by Bemy e46 View Post
                          Onkahan turbo kiinni pakosarjassa 3 vai 4 pultilla? 2 olen jo irrottanu eikä hievahra mihkää ja ku sinne ei oikee näe ylhäältä eikä alhaalta!
                          Hetkinen siis...miten niin ei näe? Eihän niitä voi saadakkaan irti kuin niiden ilmanputsarin pohjan reikien kautta. Eli kumitulpat pois ja pakosarjan lämpösuojasta peitepeltilätkä pois, niin pultit suoraan reikien kohdalla. vaatii muistaakseni 12 kulmaisen hylsyn.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • Bemy e46
                            Newbiemmer
                            • Apr 2011
                            • 25
                            • Peräseinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Esal View Post
                            Hetkinen siis...miten niin ei näe? Eihän niitä voi saadakkaan irti kuin niiden ilmanputsarin pohjan reikien kautta. Eli kumitulpat pois ja pakosarjan lämpösuojasta peitepeltilätkä pois, niin pultit suoraan reikien kohdalla. vaatii muistaakseni 12 kulmaisen hylsyn.
                            Joo irti on. En ois kovin nopiaa havaannu ilmanputsarikotelon pohjalla mitää kummitulppia. Mutta vaikeesta tulikin helppo. Ja normi hylsy kävi vaikka olikin 12 kulmainen kanta
                            Ex.e92 325d -08
                            Ex. e90 330d -06
                            Ex. e46 330d sedan -00
                            "Jääpirssi" e36 325i coupe
                            Ex Bmw e36 318i sedan -96
                            Ex Bmw e36 318i farkku -95
                            Ex Bmw e30 316 sedan

                            Comment

                            • Bemy e46
                              Newbiemmer
                              • Apr 2011
                              • 25
                              • Peräseinäjoki

                              #15
                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              Kolmella pultilla on kiinni, uudesta tiivisteestä näet kyllä missä ne sijaitsevat.
                              Ehän mä olisi kysyny jos olis uusi tiiviste ollut =) en oo käyny hakees uutta turboa vielä
                              Ex.e92 325d -08
                              Ex. e90 330d -06
                              Ex. e46 330d sedan -00
                              "Jääpirssi" e36 325i coupe
                              Ex Bmw e36 318i sedan -96
                              Ex Bmw e36 318i farkku -95
                              Ex Bmw e30 316 sedan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎